Okee een onderwerp wat elke zoveel tijd langskomt.
We zijn vorige week gestart met zindelijkheid via de methode van Big Little Feelings en dat ging echt top! Eerste dag al elk plasje op het potje en ook zelfs daar gepoept.
Toen een aantal dagen (3) geen ontlasting (maar volgens de methode was dat niet gek) en daarna kwam er voor 3 dagen poep uit, waaronder 1 ongelukje en de rest op het potje.
Nou, klaar is kees dachten wij 
Maar het poepen is blijkbaar toch een issue. Het lijkt of ze niet snapt hoe je ‘bewust’ moet poepen. Ze voelt de aandrang (geeft het ook aan) doet een halfslachtige poging waarbij ze wel gaat zitten maar niet perst/duwt oid. En uiteindelijk komt het eruit, ik denk als ze staat. Het is niet dat ze ergens gehurkt in haar broek gaat poepen. Ze is er dan ook best overstuur van (wil nieuwe schone broek). Maar als ze een beetje poept en ik haar daarna op het potje laat zitten (ook lang met boekjes etc) komt de rest niet.
Het is (nog) geen obstipatie, want ik zie haar niet persen zonder dat het lukt. Ze vraagt ook niet om een luier en poept niet in haar luierbroekje die ze tijdens het slapen draagt, dus een ‘luier om in te poepen’ is ook niet de oplossing. Zoals gezegd, het lijkt alsof ze nog niet doorheeft wat je moet doen om bewust te poepen, maar hoe los je dat op?
Iemand in een vergelijkbare situatie gezeten?