Tips, ervaringen & aanraders #6

Wij hadden dit ding om mee te spelen in de watertafel en het zwembadje, maar de bak is dus afgebroken (is zo’n watertank ding waar het water dan doorheen loopt door het molentje).

Weet iemand waar ik alleen zo’n ding nieuw kan kopen?

2 likes

Kringloop, marktplaats…

En volgens mij ook bij de Hema!

Toevallig heb ik er net 1 van binnen. Vroeg me wel af of ze bij de grotere stand geen last hebben van die drukknopjes bij de buik?

En als je hem kleiner maakt heb je wel een soort ‘flap’, is dat niet vervelend?

Wie heeft leuke kijktips op netflix/yt? Dochter is bijna 5 en ze vindt paw patrol, whisper, peppa etc niet meer leuk.

Ze kiest meestal zelf wat ze wil en ik zit er dan vaak bij, afgelopen x koos ze voor een aantal series waarbij de hoofdpersonages 8+ zijn ofzo. Het ging vooral over naar school gaan, relaties etc en toen dacht ik uuh volgens mij is dit voor oudere kinderen en heb haar iets anders laten kiezen, maar ik weet niet wat nu wel passend is voor deze leeftijd…

Op de middelste stand heeft r. er geen last van. Dat flapje valt in de praktijk wel mee. Heb ff een foto gezocht. Voor makkelijkheid kan ik je trouwens dit printje niet aanraden haha wanf de billen waren constant zwart als ze nat ergens had zitten spelen, we hebben ook een rode met giraffen die is handiger qua vlekken aan de buitenkant haha.

Samenvatting

Flapje zit onderaan, als je goed kijkt zie je dat daar de print niet doorloopt, kan ff geen foto vinden dat ze recht/stil staat van voren maar zo heb je wel een idee.

Even dubbelpost, maar K. moet bloed laten prikken. Assistente stelde voor dat dat vrijdag wel kan… op haar verjaardag :sweat_smile: echt niet dus. Maar anders was de uitslag niet binnen voor de volgende afspraak, dus heb der nu die afspraak een week laten verzetten daaag.

Maar hoe bereid je een kind van 3 erop voor? Ze heeft nu opgevangen dat de assistente dat zei en al paar keer gezegd ik wil niet bloed doen, asseblief niet bloed doen mama :pleading_face:

Ik moet zelf tussen nu en halverwege juli ook nog bloed prikken, dus dacht om dat tegelijk te laten doen of bv vrijdagochtend dat ze mee kan en het kan zien? Of zou dat juist averechts werken dat ze er dan heel het weekend nog meer mee bezig is?

Ze heeft zo’n dokterssetje, dus dacht misschien kunnen we daarmee oefenen. En het is echt een speciale afspraak voor kinderen, kon ook maar uit een paar momenten kiezen en alleen in het ziekenhuis niet op de prikpost in het dorp.

2 likes

Ik zit er aan te denken een step te kopen en de merken die ik nu zie zijn Microstep en Scoot&Ride. De Microstep kom ik ook veel buiten tegen, de meeste kids lijken daar op te rijden, maar de Scoot&Ride vind ik er mooier uitzien, hij is goedkoper en m’n kind zou er nu ook nog op kunnen zitten. Hij is nog geen 2, dus weet niet of hij al zou kunnen steppen. Hij heeft nu een loopfietsje (3-wieler), dus dat zou een fijne overstap kunnen zijn. Heeft iemand ervaring met 1 van deze stepmerken en kan me helpen kiezen? :innocent:

Hier werkte gewoon eerlijk zijn het beste.
Het moet nu eenmaal even gebeuren, het doet een klein beetje pijn maar je bent heel snel klaar en daarna gaan we een ‘ijsje/iets lekkers’ eten.

1 like

Motown Magic, Ada Dapper: Wetenschapper, Justin Time. Oh en de Magische Schoolbus is ook vernieuwd.

1 like

Wij hebben de microstep met zitje, maar ze heeft nooit op dat zitje gedurfd :sweat_smile:. Andere kindjes die hier kwamen wel overigens. Nu hebben we het zitje eraf (ze is in mei 2 geworden) en ze vindt het wel een leuk ding maar durft nog steeds niet te steppen!

Dr zusje lijkt tot nu toe iets avontuurlijker dus straks zetten we het zitje er maar weer op voor poging 2.

Ik zou trouwens gewoon voor die scoot en ride gaan als je die mooier vindt en hij goedkoper is. Ik kende dat merk niet maar hij heeft ook zo’n zitje en ik vraag me af of er echt grote verschillen zijn?

1 like

Thanks! Motown magic en de magische schoolbus zet ik op mijn lijstje, de overige 2 ken ik al :slight_smile:

Hier wordt veel Lego gekeken. Soms nog Puffin Rock of inderdaad Ada Dapper.

1 like

@Spaties thanks! Zei inderdaad al tegen mijn man we gaan niet zeggen dat het geen pijn kan doen ofzo. Maar is idd maar kort en zo voorbij.

Vieren der verjaardag vrijdag ook echt en ze is er zo ontzettend mee bezig (der verjaardag, vandaag zei ze nog 1 nachtje dan is mijn feestje bij naam opvang en nog 2 nachtjes dan ben ik jarig!)… Dus maandagochtend is beter wat dat betreft. En dan stellen we wel mcdonalds ofzo in het vooruitzicht, eerste keer dat we met haar naar de dermatoloog gingen zijn we daarna bij de mac geweest en alle afspraken daarna vroeg ze er steeds om haha. Niet meer gedaan, dus mooi vooruitzicht nu :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik zweer echt bij slipstop schoentjes. Zand of tegels kunnen zo heet worden dat het fijn is dat ze iets aan de voetjes hebben. Ook ideaal wanneer het strand geen zandstrand is. Bij het zwembad is het ook ideaal want ze zijn ook anti slip. Hij krijgt ze ook nog niet zelf uit dus dat is ook heel ideaal.

Daarnaast vind ik een uv-pakje ook onmisbaar. Je kan ze op die leeftijd zo slecht uit de zon houden dus ik vind t heel fijn dat de schouders gewoon goed bedekt zijn in die felle zon.

Qua zonnebrand ben ik erg blij met de sprayfles voor kinderen van de Lidl! Werd getipt door de eczeem en allergie arts van mn zoontje. We gebruiken het zelf ook al de hele vakantie en zijn alle 3 niet verbrand met zo’n 2/3x smeren per dag. Die uit sprayflacon smeert ook lekker uit. Die uit de tube vind ik zelf wat minder fijn in gebruik.

Alvast veel plezier! :grin:

Dank voor je reactie!! Zie het inderdaad amper. Ik heb toevallig die rode met giraffe printje. Is jouw ervaring ook dat ze langzaam drogen (en er dus twee nodig zou hebben)?

Ik vind deze met mooi weer, zeker als je ze in de zon hangt en ff goed uitwringt vlot drogen. Maar zeker voor een vakantie 2 wel handig. Want wij hebben ook wel eens gehad dat ze met zwemmen erin poepte en dan kan ze de andere aan terwijl 1 van ons die luier ff uitwast ipv dat je op moet letten dat ze niet weer dat zwembad in gaat zonder luier (die dag al gepoept hebben is hier geen garantie voor niet weer poepen)

1 like

Wij hebben de scoot&ride step en hij is echt heel klein. Ik had zelf denk, achteraf, liever een normale step willen kopen zonder zitje. Ook omdat je dus moet sturen met je gewicht en H. Dit nog steeds niet snapt.

1 like

Ik heb een paar weken wit gegeven en toen gewoon volkoren geprobeerd. Ging prima. Gewoon een variant waar geen pitjes enzo inzitten en die makkelijk weg te sabbelen is.
Ik geef bijna nooit pap, maar ik tel het dan als fles en brood in een zitting. Omdat je wel de melk geeft en ook iets van vezels geeft.
image
Ik heb nog een blik van deze pap, die ben ik aan het opmaken. Als die op is dan wil ik eigenlijk gewoon havermout gaan proberen.
Ik gebruik die pap trouwens vaker door een fruithapje heen, als het wat vloeibaar is. Want dan wordt het iets compacter en minder geknoei.

3 likes

Wij hebben de scoot&ride en deze: Bekijk Globber 3-in-1 Scooter Vanaf 1 Jaar Go Up Foldable Plus Lights Roze op: Globber 3-in-1 Scooter Vanaf 1 Jaar Go Up Foldable Plus Lights Roze | bol.com

Maar de globber is voorkeur!

2 likes

Voor mijn nichtje hebben we toen de pap van nestle gebruikt, geschikt voor haar leeftijd (ze was toen 8/9 maanden dus geloof de tarwebiscuitvariant). Zij weigerde de fles volledig en hier zitten ook alle voedingsstoffen in die ze nodig hebben. Gecombineerd met verder een gevarieerd aanbod van fruit, brood en avondmaaltijd en tenminste 2 keer per dag die pap was het volgens de kinderdietiste in het ziekenhuis goed. Inmiddels is ze 1 en ze groeit en ontwikkelt zich goed, staat nog steeds onder controle kinderarts. Ze krijgt dus al vanaf 8 maanden geen melkvoeding meer behalve die pap. Niet om nu helemaal te stoppen daarmee, want dat advies is er niet voor niets om dat nog niet te doen. Bij ons zijn er professionals bij betrokken geweest, omdat ze al een erg laag gewicht had toen ze bij ons kwam en dus melkvoedingen volledig weigerden. Maar 1 fles vervangen door een goede pap met voldoende voedingsstoffen erin kan zeker op deze leeftijd.