Tips, ervaringen & aanraders #6

Ik heb een newbie vraagje. Ik heb een tweedehands box gekregen en was van plan een boxkleed erin te leggen. Maar nu zitten er al twee matrasjes bij. Een dunnere van 5,5 cm met een stoffen hoes en een dikke van 9 cm met een plasticen hoes. Zouden jullie een van deze gebruiken, en zoja welke (plastic lijkt me misschien ademgevaar geven?). En doe je dan alleen een hoeslaken eromheen ipv een boxkleed?

2 likes

Ik had een box met boxmatras en gebruikte alleen een hoeslaken eromheen. Was wel fijn met wassen, heb nooit een boxkleed gemist ook eigenlijk. Ik zou gewoon degene gebruiken die het fijnste aanvoelt om op te liggen.

2 likes

Ik heb een boxmatras en daar bovenop een boxkleed (vind het zelf mooier/leuker dan alleen het matras met een hoes)

3 likes

Zou met pap kijken wat je wilt met suiker want met babypap heb je dan toegevoegde honing of dadelstroop etc. (is net zogoed suiker) Bij vanaf 8 maanden producten zit dat er vaak in, vind ik zelf zonde want normale varianten lust mijn baby ook gewoon!

Ik gaf het ipv yoghurt met het eten weleens of als tussendoortje omdat mijn baby met 8 maanden nog maar 1 flesje had & grote eter :joy:

2 likes

ik besef me net dat boxmatrassen een ding zijn, wij hebben alleen een boxkleed met een beetje vulling gebruikt :grimacing:

13 likes

Wij gaan vaak met oud & nieuw naar Texel. Het is daar dan wel druk met toerisme/Duitsers, maar qua vuurwerk heerlijk rustig en je kunt daar fijn wandelen en fietsen, eventueel nog een strandwandeling maken als het niet te koud is. Wij doen altijd de Unox nieuwjaarsduik op 1 januari maar dat is niet perse een aanrader :sweat_smile:

2 likes

Wij hebben altijd alleen een boxkleed gebruikt.

2 likes

Oh die ken ik niet! Pyjamapapje klinkt trouwens heel lekker en knus :joy: Moet zeggen dat de suiker mij niet eens zoveel uitmaakt als in hoeveelheid die erin zit, maar meer dat niet alles wat hij eet zoet hoeft te smaken.

Maar dat is persoonlijk natuurlijk, wist het zelf nieteens totdat ik het verschil tussen 6 en 8 maanden proefde. 2de smaakt veel zoeter!

1 like

Wat laat antwoord, maar ik haak nog even in. Mijn zoontje is best een goede eter, maar op momenten dat hij echt honger heeft wil hij gewoon eten wat hij kent. Iets nieuws proberen is dan moeilijker. Nieuwe dingen geef ik daarom tussendoor, als hij niet echt honger heeft. Of na een boterham. Dan is er veel meer mogelijk om even te voelen, proeven en uitvinden dan wanneer er gewoon nú gegeten moet worden.

3 likes

Bedankt voor de box-antwoorden! Nu ik deze matrasjes eenmaal heb ga ik dan maar gewoon een van deze twee gebruiken met een hoeslakentje eromheen.

2 likes

Over klikkie :
Ik heb het na 2 x weer opgezegd want ik vind het toch wel erg duur en je moet sowieso een aantal foto’s bijsnijden om ze in hun formaat te proppen. Dus dan mist m’n baby dr benen of het topje van d’r hoofd op de foto.

2 likes

Bij de zeeman heb je nu ook zwemluiers, voor 4 euro en ze zien er nog leuk uit ook. Als je niet veel geld kwijt wilt zijn kun je zoiets er altijd bij kopen, heb je er iig 2!

2 likes

Ik deed altijd matrasje + hoes en daaroverheen een xl hydrofiel strak eromheen. Handig met wassen en wisselen en boxkleden vond ik altijd lelijk en duur haha

2 likes

Ja, top! Ik heb nu gewoon een hoeslakentje van het ledikant eromheen, past ook best. Slim met nog een extra hydrofiel erop. Ik vind die boxkleden ook echt belachelijk duur :sweat_smile:

1 like

Wat zijn goede badspeeltjes waar geen gaatjes in zitten?

Ik kom er nu pas achter dat je niet kan beginnen met volkoren? Hebben wij wel gedaan haha.

9 likes

Wij hebben leuke van Action. Een groter dier als een soort bootje en daar passen dan 3 van die kleine diertjes ook (die ook blijven drijven). Hadden ze toen verschillende varianten van en zonder gaatjes.

Tikiri heeft ook hele mooie en ook zonder gaatjes maar is wel meteen een hele andere prijsklasse.

1 like

Plastic bekers en evt wat plastic dieren

M’n peuter moet nu twee avonden op rij ineens overgeven na haar melkfles (gewoon verwarmde halfvolle melk om lekker te slapen) werkelijk al het voedsel van de gehele dag komt er uit … we zijn niet veranderd van merk en het is natuurlijk ook niet over/op de datum.

Kan ze ineens een koemelkallergie hebben? (Yoghurt had ze ook vanavond op, niks aan de hand. Tot de melkfles … )

Schoenen vraagje :blush: mijn dochter heeft steeds meer schoenen (vooral 2e hands en zijn nu weer wat in aantocht maar dan grotere maten) en ons hele schoenenbankje staat al vol met haar schoenen. Die van ons eronder haha. Ik wil niet veel geld uitgeven voor nog een schoenen oplossing. Hebben jullie low budget tips om schoenen op te bergen in de gang? Niet in een doos want ze vind het fijn ‘s ochtends de opties te zien en dan te pakken. En het moet dan wel laag bij de grond zijn, voordeel dat de schoenen niet zo groot zijn.

4 likes