Tips, ervaringen & aanraders #6

Ik moet even kijken welke we hebben. Is al 5 jaar oud en we gebruiken het nog haha. Eentje met camera en geluid is in te stellen. Nooit problemen mee gehad. We hebben het nodig omdat je anders niet hoort of zoontje aan het huilen is of niet. Muren zijn echt dik. Hij heeft heel lang last gehad van groeipijnen in de nacht met heel veel huilen. Nu is het een gewoonte geworden om die aan te zetten. Zodra baby naar eigen kamer gaat gaat de camera daar naar toe.

2 likes

Die van ons gaan r delijk gelijk op maar het is nog altijd naar wat meneer blieft :sweat_smile: de ene keer ligt ie er om 18.00 al in en de andere keer is t pas 19.30 en is ie ook al 3 uur wakker bijv. Ik probeer die 90 min wakker tijd aan te houden maar het blijft toch echt een individu’the en heb de hoop op gegeven dat t gestructureerd gaat.

Ok misschien een domme vraag maar kan je een fietsstoeltje wat voorop gaat ook op verschillende fietsen vastzetten? Of is het echt dat het stoeltje aan het stuur word bevestigd en daar op blijft?

1 like

Je kunt losse bevestigingssetjes kopen voor aan het stuur. Dus dan kun je het zitje van de ene fiets halen en op het bevestigingssetje van de andere fiets zetten. Tenminste, dat is bij Bobike wel zo maar volgens mij ook wel bij andere merken

1 like

Wij zitten ook een beetje te kijken naar babyfoons met camera. Nog niet heel goed in verdiept, maar ik zag dat je ook digitale babyfoons met camera hebt die niet via de WiFi gaan, die schijnen een stuk veiliger te zijn (zoals bijv. de Luv.ion).

1 like

Ja dat is ook zo, het is eigenlijk ook meer gewoon om het te weten (nieuwsgierigheid haha)

Ik zal eens naar die van @Pijnappel kijken en anders of ik wat op marktplaats kan vinden
Heb ook geen zin om er veel geld aan uit te geven eigenlijk

1 like

Ja dit is wat ik eigenlijk had willen zeggen als reden! Ik ben er trouwens over begonnen te denken door jouw verhaal laatst dat ze je haar kamer uitzette en ging spelen ofzo, en dat jij dacht ā€˜even kijken wat ze doet’. Welke hebben jullie?

Ik vind een camera wel fijn want ik wil altijd weten of het nodig is de kamer in te gaan. Ook vind ik het wel fijn om te zien of hij al in slaap is gevallen.

En over die hacker verhalen: je moet er gewoon een goed wachtwoord op zetten en die regelmatig veranderen.

2 likes

Mijn dochter wil ineens niet meer in bad… Vorige week poepte ze in bad en sindsdien is ze doodsbang :frowning: Nu was ik haar met een teiltje en dan staat ze ook gewoon te huilen. Ze is echt hysterisch en gaat in een spagaat als ik haar in het badje probeer te zetten, en met douchen probeert ze zich ook krijsend uit onze armen te wurmen. Iemand een idee hoe we dit kunnen aanpakken? Is het gewoon maar blijven proberen? Ben zo bang dat ik haar anders nog meer angstiger maak.

Oh jee alsof ik het had getypt! Ook hier een dochter va 2,5 jaar die per ongeluk vorige week in bad heeft gepoept en helemaal hysterisch werd. En met 4 handen even schoongemaakt moest worden en in wurg greep in bad gehouden. Ze baddert maar 1x per week maar eergisteren ging ik douchen toen zij wakker was en vroeg ik of ze ook wilde, ook in spagaat. Ben bang voor morgen / badder moment. Ik lees mee welke tips je krijgt…

3 likes

Heb al 4 jaar een met camera van Luvion. Werkt niet met wifi, vond ik een prettig idee. Ben er nog steeds blij mee. Handig om te zien of er echt iets is, zodat we haar niet onnodig wakker maakten

1 like

Goede vraag haha, dat stond in de omschrijving (bij Coolblue geloof ik). Ik meen dat het via dect (??) werkt, dat zendt dan alleen tussen de monitor en camera

Edit: dit zeggen ze op de Coolblue site over de verschillende technieken, ik denk dus dat we digitaal hebben en niet dect, want we hebben beeld. We hebben de Luvion Essential

Ja dat denk ik ook. Vond het ook handig dat je geen wifi nodig hebt voor vakanties enzo

2 likes

Je kan in het begin een nekrolletje (of opgerolde tetradoek) gebruiken om wat meer steun te geven!

2 likes

Ik had het zoals de onderste maar dan iets meer stof bij de nek en daar een opgerold doekje in gestopt zodat je een goed neksteuntje hebt.

Overigens ben ik vanaf 2 weken na de geboorte al een geweven doek gaan gebruiken want vond die rekbare doek helemaal niet zo fijn.

4 likes

Door mijn buikgriep is mijn productie erg weinig en heb ik besloten te gaan afbouwen met borstvoeding. Hebben jullie tips voor hoe je zo handig mogelijk flesjes snachts maakt met zo min mogelijk werk?

1 like

Voor kunstvoeding: poedertoren met de juiste dosering klaarzetten. Flessenwarmer is handig, maar wat wij vaak doen is thermoskan met kokend water en dan halve hoeveelheid uit de thermosfles, halve hoeveelheid koud water uit de kraan mengen.

3 likes

Thermosflesje naast je bed, poedertoren erbij. En eventueel flesje met koud water erbij voor als het toch te warm is.

3 likes

Dat middenstuk een stuk hoger en dan of een stukje terugrollen of een opgerold spuugdoekje in de nek voor extra steun. Ben even terug gaan zoeken in mn camerarol naar de eerste maand, maar deze slechte foto is de beste die ik kan vinden, maar daar zienje wel dat hij iets dikker is bij de nek.;

Samenvatting

Inderdaad de doek flink oprollen met een hydrofiel of Spuugdoekje er tussen. Andere knoop techniek maar zelfde idee

1 like

Wij deden een poedertoren van tevoren vullen, en dan gewoon met warm kraanwater. Dus geen fleswarmer, magnetron oid. Na het drinken spoelden we hem om met heet water

2 likes