Tips, ervaringen & aanraders #6

Mascha van beautygloss (:face_with_monocle:) heeft dat laten doen, ook een video over gemaakt volgens mij!

2 likes

Sommige kraamverzorgsters kunnen dit dan heet het een sluitlaken

5 likes

Als je op sluitlaken zoekt, vind je wel meer hits en ook over hoe dat vroeger werd gedaan (ook in nl). Ik had een ‘moderne’ versie gekocht (Carriwell Belly Binder Organic Naturel Maat S/M Sluitlaken 80280014), omdat ik vooral wat extra steun wilde om de trap op en af te kunnen. Of het echt helpt om sneller je buikje kwijt te raken weet ik niet en ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ik denk dat dat vooral genetisch en geluk is :slight_smile:

2 likes

Ah thanks! Ik volg Mas, maar heb niet alle baby/geboortevlogs bijgehouden. Had die ff gemist. Ga ff kijken zo :grin:

@Spaties @Krekel Thanks! Principe ziet er inderdaad hetzelfde uit, maar dan wat moderner (met haakjes/klittenband).

Ja het buikje maakt me wat minder uit, gaat vooral om de buikspieren, bekkenbodem, herstel. Heb van een paar collega’s op werk leuke verhalen gehoord over diastase na de bevalling, en keizersnee litteken verkleving etc. dus wil ff goed voorbereid zijn qua informatie nu ik nog tijd heb haha.

Lees dit even. Zij heeft onwijs veel verstand van postpartum herstel.

https://www.instagram.com/p/B-PJ7ywl3y6/?igshid=MDJmNzVkMjY=

3 likes

Wat voor traphekjes hebben jullie en aanraders voor op de overloop? Wij hebben een open trap naar de zolder en een stukje spijlen bij de overloop op de eerste verdieping dus ben eigenlijk aan het onderzoeken wat ik het beste kan plaatsen zodat kind niet naar beneden kan donderen via de trap of die spijlen en ook niet de zoldertrap op klimt.

Wij komen nu net terug van all-in op Mallorca met ons zoontje van 1,5. Het was echt ideaal. We gingen zelf nooit op all in voor we ons zoontje kregen, maar ik zou het zo weer doen. Heerlijk weer, geen gedoe met eten want iedereen neemt waar ie zin in heeft op een moment waar ie zin in heeft (eten kan de hele dag), zwembad en veel andere faciliteiten speciaal voor kinderen
 Tussen de middag sliep mijn zoontje minstens 2 uur en dan zaten wij lekker in ons tuintje een boek te lezen. Af en toe een uitje naar het strand ofzo. Zijn ledikantje hadden we in de badkamer gezet, dat was voor hem lekker donker en dan hadden we in de avond de kamer voor onszelf. Qua ziek worden: in de straat naast ons hotel zat een 24-uurs dokterskliniek, dat vond ik zelf ook een fijn idee.

4 likes

Hadden jullie dan een aparte wc? Of hoe deden jullie dat met naar het toilet gaan? Wel slimme oplossing :man_dancing:t3:

Ik zit ook zo in dubio voor onze vakantie in september (zoontje dan bijna 3, dochter net 1), maar dit klinkt goed! Ook niet al te ver vliegen. Welk hotel zaten jullie?

Nee, geen aparte wc. We gingen vlak voor hij ging slapen. En als we dan echt nog een keer moesten gingen we gewoon, als hij eenmaal slaapt kan dat wel.

@Quattroformaggi We zaten in hotel Primasol Cala d’or gardens. Was ook echt niet duur, maar eten was lekker en vooral het aparte zwembad voor kinderen afgesloten met een hek en nergens dieper dan 40 cm was echt ideaal. Het is 2 uur vliegen dus heel goed te doen.

2 likes

Thanks! Ik sla hem op :grin:

1 like

Wij hebben deze:

Ben er heel blij mee. Goed stevig en ben niet bang dat ons zoontje hem open kan maken. Heeft daarbij voor ons wel genoeg gebruiksgemak en is met 1 hand te bedienen. Ik zou hem zo weer kopen!

3 likes

We hebben de traphek op de eerste trede gedaan en dat open stuk tussen de eerste traptrede en grond dicht getimmerd. Er was geen andere oplossing bij ons omdat naast de trap de badkamer is en een andere vorm van traphek zou betekenen dat we nooit meer de badkamer kunnen gebruiken.is soms wel irritant naar zolder toegaan.

2 likes

Ja hebben wij gedaan!

Ivm redelijk laat boeken hadden wij een prive cursus omdat de groepscursussen vol zaten.

Maar wij waren erg te spreken over de cursus! Ze is verloskundige geweest dus heeft vanuit daar ook gewoon heel veel informatie. Het is vooral een hele praktische cursus met heel veel informatie. Welke fases zijn er tijdens de bevalling, hoe ziet de ‘naald’ eruit waarmee ze soms de vliezen doorprikken, hoe draait je baby door je bekken. Ze gaf ook tips voor het bevalplan.

Je krijgt (iig toen) daarna ook nog toegang tot de online module zodat je ook thuis nog even wat dingen na kan lezen.

Het was echt geen pufcursus maar ze liet wel even 2 ademhalingen zien, en gaf ook een tip hoe mijn partner mij kan ondersteunen met druk op mijn rug.

Ik vond de cursus het geld waard. Hij is heel praktisch en leerzaam. Ik wist bepaalde dingen al wel maar leerde nog genoeg nieuws en mijn partner heeft er echt heel veel van geleerd.

3 likes

Hoe lang vind je kindje het leuk in de rugdrager? Hoe lange tochten maak je ongeveer? En is het qua kilo’s goed te doen om te tillen of ben je (is natuurlijk ook afhankelijk van je conditie) het snel zat?

Wij willen dit ook volgend jaar, maar onze jongste is nu 6 maanden en vonden dat nog te klein voor zo’n rugzak maar willen ook zo graag d’r bergen met ze in.

Foto’s zien er geweldig uitđŸ„° heb je tips voor dorpjes?

Ik heb voorbereid bevallen gedaan, dat is dezelfde informatie als de mini cursus van samen bevallen en dan in 1 dag. Nadeel is dat je dus geen contact houdt met de andere stellen, maar het was wel echt heel waardevol! Het heeft er echt voor gezorgd dat ik niet met angst m’n spoedkeizersnede in ging.
Edit : en dat ik wist wat ik kon vragen over de keizersnede betreft wensen

3 likes

@Feather ik vond (we vonden) samen bevallen heel fijn! Heel veel praktische info en ik vond het dus heel fijn dat mijn man kon puffen
 want zonder zijn puf ritme ging ik hyperventileren. (Maar had ook een 8u durende weeënstorm haha, bij de tweede had ik normale ween en lukte het me wel goed zelf).
De tweede keer hebben we de privĂ© cursus gedaan met “samen bevallen”, en dat was ook fijn. Even opfrissen en tips die we wilden specifiek vragen.

En ik heb fijn zwanger gedaan, dat heeft ons heel erg in onze kracht gezet. Wat willen we wel en niet en wat mag je verwachten etc. Wat zijn je rechten, geboorteplan maken etc. Zonder haar cursus hadden we over ons heen laten lopen denk ik en had ik er niet zo op terug gekeken als nu.

Ik vond haar alleen wel heel erg van het: als het allemaal goed gaat. Er werd geen woord gerept over keizersneden Bijv, ookal vroeg iemand er specifiek naar want niet goed liggende stuit baby.
Dus die combi vond ik heel fijn! En beide door de verzekering vergoed :see_no_evil:

2 likes

Nee zelf niet maar zag wel dat die heel goed uit Duitse testen kwam!

2 likes

Thanks! Ik word hier echt helemaal blij van!:heart_eyes: lijkt me heerlijk om weer lekker de bergen in te kunnen. We dachten dat we nog even moesten wachten maar dan gaan we het volgend jaar gewoon proberen.

Onze oudste is nu anderhalf jaar (ze schelen 1 jaar) dus dacht dat het niet helemaal zou werken, ze kan ook echt niet stil zitten. Maar dan geeft dit hoop :blush:

Ik ga ernaar kijken!

Oh nog een aanvullende vraag: hebben jullie die rugdrager gekocht? Wij hebben via marktplaats gekeken maar hoorde ook dat ze eventueel te huur zijn. Zowel in Nl als daar

1 like

Zo leuk daar he, echt voor alle leeftijden. Ben er ook al 3x geweest, 2x zonder kinderen en 1x met kinderen van mn vriend. Volgend jaar willen we met de baby gaan, ofja die is dan net 1.

Had stiekem gehoopt dat je nog een andere parel had, maar helaas hetzelfde gebied :wink:

3 likes