Tips, ervaringen & aanraders #6

Thanks voor je reactie! Helemaal zin erin!

1 like

Misschien een tip voor iemand hier.
Een leuk winkeltje met wat sensorisch speelgoed etc heeft opheffingsuitverkoop. 60% korting nu op alles met een speciale kortingscode die in de stories is gedeeld vandaag (weet niet of ik t hier neer mag zetten).

Het gaat om Noranook
Heb er net zelf een setje magnatiles gekocht. Maar ze verkopen ook leuke houten klei stempels, holztiger diertjes, boekjes uit de serie van klein naar groots en miniland poppen.
Er is niet super veel meer maar zitten nog wel echt leuke dingen tussen.

4 likes

Oh thanks voor de tip! Ik heb alvast kerstcadeautjes voor E. gekocht.

1 like

Heeft iemand ervaring met spruit of iets soortgelijks voor babyvoeding?

1 like

Niet zelf, maar in een ver verleden (toen we nog blogs lazen) zag ik een keer een artikel erover en dat was niet superpositief. Maar ja dat we de mening van slechts 1 baby/dreumes :wink:

2 likes

Je bedoelt die potjes uit de diepvries? Ik koop het wel eens maar mijn kind vindt het niet lekker. Maar hij heeft ook nooit groenten uit potjes gehad, en dat is natuurlijk ook vrij smaakloos. Soms doe ik er zelf wat zout en kruiden bij en meng ik het met rijst of pasta.

Hij vindt/vond de zakjes van Mama Deli lekkerder.

Oh ik bedenk me nu dat je het ook als een soort maaltijdbox kan bestellen, maar ik bestel het altijd bij Crisp en dan los. Ik denk dat het voor oefenhapjes ook wel goed is, maar ik denk dat Olvarit daar net zo goed voor is en stukken goedkoper.

Ik had zo’n hele box gekocht met 5 keer 4 smaken ofzo, maar hij lustte het niet, gewoon geen 1 smaak :smiling_face_with_tear: Ik maakte eerst zelf hapjes en dacht dit is handig als afwisseling, maar hij wilde het echt niet. Zelfde met Mama Deli. Lekker zonde van het geld haha. Potjes van Olvarit en Kruidvat daarentegen vond ie heerlijk :rofl: dus ik kocht die gewoon. Vond het trouwens echt meevallen hoeveel ingrediĆ«nten daarin zaten, vond ze vrij clean.

2 likes

Hoe zat het ook alweer…
Mijn dochter wordt volgend jaar (28 september) 4 jaar. Wanneer start zij dan met de basisschool? Gewoon begin september?

1 like

Ligt veel erg aan de school. Maar met de komst van de voorscholen zijn ze wel wat minder makkelijk met een maand eerder beginnen. Twee weken kunnen ze nog wegschrijven onder wendagen maar bijna een maand doen ze bij ons op school waar ik werk niet en de school van onze kinderen ook niet.

Overleg anders even, je kunt zo naar school bellen, vind het wel een goede vraag.

Dochter is ook eind september jarig en zij moest gewoon de psz afmaken en een week voor haar verjaardag had ze een aantal wendagen…

1 like

En dan startte ze vanaf dat ze 4 werd?
@loretje ja, misschien toch even de school bellen. Vind het ook zo raar om hiermee bezig te zijn meer dan een jaar van te voren haha. Maar was ook bezig met de bso.

Hier was eerder geen probleem. Mijn zoontje werd ik november 4 en startte meteen in september al. Moesten wel iets ondertekenen dat ze niet verzekerd zijn voor hem.

1 like

Jaa inderdaad, bij ons was het nog zo dat ze ivm drukte op school, de wenweek niet voor haar 4e verjaardag had maar pas toen ze 4 was geworden…

Is helemaal niet raar om te vragen, goed om te weten waar je aan toe bent!

2 likes

Ja dit hadden wij ook op de school waar ik werkte. Sommige leerkrachten vinden het fijn niet iedere week een nieuwe leerling in de klas te hebben dus starten na de zomer dan al redelijk compleet.

2 likes

Wij hebben een Mutsy Icon kinderwagen, weet iemand misschien welk meerij plankje daarop zou passen? Heb gekeken naar de Kidsit (en vele anderen), maar daar staat deze Mutsy niet bij op het lijstje waarmee de Kidsit compatibel is.

1 like

Bij ons in het dorp hebben ze vaste startmomenten na iedere vakantie en als er meer dsn 6 weken ofzo tussen 2 vakenties zit nog een moment in het midden. Dus zou het even informeren bij de school. Staat bij ons ook in de schoolgids omschreven trouwens.

2 likes

Ik heb een Mutsy Transit (2e hands, komt nog net niet uit het dinosauriƫrtijdperk) en daar past de Kidsit prima op.

Anders naar een babywinkel om gewoon te testen?

(Ik heb de mijne van Marktplaats overigens. Vond ze zo duur)

Ja, dat was ook mijn idee. We hebben al een keer een Kidsit in de winkel bekeken en ook soort van geprobeerd te passen, maar het leek niet helemaal lekker te passen bij de rem en de bevestiging van het boodschappenmandje.

Het sluit hier ook niet denderend aan, maar blijft toch verrassend goed zitten. Maar goed misschien is ons type Mutsy net anders

1 like

@Bathwater Jij was toch laatst een nachtje weggeweest alleen met de oudste? Waar zijn jullie toen geweest? Dit lijkt me dus ook echt geweldig om te doen.

Iemand anders nog tips voor een leuke bestemming met een vier jarige?