Tips, ervaringen & aanraders #6

Tip waar niemand om gevraagd heeft:

Wij zitten nu in het zindelijkheidsproces, en de Potette plus (een inklapbaar potje) heeft al zo z’n nut bewezen. Je kunt het gebruiken als potje (met een siliconen binnenkant of wegwerpzakjes met absorberend materiaal) maar ook als brilverkleiner.

Dochter heeft al geplast in de supermarkt, de dierentuin, de speeltuin etc. Ik vind het een uitkomst!

3 likes

Huh laat je dr dan in de supermarkt op dat potje zitten?

Euh ja, als zij dan zegt: Ik moet plassen, dan neem ik niet het risico om te wachten tot we klaar met boodschappen doen zijn. (Ze is 2 :wink: )

Een plassend kind in de supermarkt vind ik minder erg dan om een dweil te moeten vragen :smiley:

3 likes

Och misschien is het inderdaad iets waar blijkbaar het gros van de mensen onnodig of overbodig vindt :slight_smile: Ik vind het in ieder geval handig :slight_smile:

1 like

Sorry ik vind dat echt niet normaal om te doen in een supermarkt

28 likes

Ik heb altijd wel een gewoon potje in de auto staan, mochten we niet ergens mogen plassen gaan we naar de auto. Dan gooi ik het plasje gewoon in een put.

1 like

Ik ben laatst met mijn tweejarige naar Texel geweest, dat is ook nog erg leuk voor een vierjarige. Maar misschien voor een nachtje net iets te ver reizen.
Zelf had ik nog ideeën voor in de buurt van Arnhem/Nijmegen. Je hebt daar het openluchtmuseum en ik zag dat je ook daar in de buurt een kleinschalig pretpark hebt.
Verder misschien in de zomer aan de kust, bijvoorbeeld Schoorl of Zeeland.

Iemand was hier pas naar een hotel geweest (volgens mij in de Achterhoek) met ook een indoor speeltuin en een glijbaan om naar beneden te gaan enzo. Ik weet alleen niet meer hoe het heet.

Denk dat ik dat zelf was :sweat_smile: Hup Hotel in Mierlo?

We hebben gratis dierentuinkaarten gewonnen bij de Postcodeloterij. We gaan in de buurt van onderstaande twee parken op vakantie deze zomer. Bij deze daarom de vraag: welk park is leuker om heen te gaan met een dreumes van 14 maanden?

• Apenheul
  • Ouwehands Dierenpark

0 stemmers

Ps. Weet niet zeker of dit de goede plek is voor deze poll, anders sorry!

Vond het ook super handig. Heb dezelfde. Ging eigenlijk wel altijd met T naar buiten, of op de wc op locatie. Maar als het niet anders gaat. Liever zo als inderdaad een plasje op de vloer.

Bedoelt ze niet als brilverkleiner voor op de wc in de supermarkt?
Je zet je kind toch niet echt op een potje bij de broodafdeling? :flushed:

2 likes

Ik heb het idee dat dat laatste dus wel het geval is…

Hebben ze daar ook wc’s voor winkelend publiek?
Maar ik begreep ook op het potje in de supermarkt…

1 like

Bij ons is er 1 grotere supermarkt die openbare toiletten heeft, super chill haha (ook als zwangere :sweat_smile:). Maar de meeste niet, in mijn ervaring doen ze meestal bij kleine kinderen niet zo moeilijk als je het even vraagt en uitlegt ze is net zindelijk. Liet haar toen ook altijd thuis gaan, maar toch wel eens voorgekomen dat ze dan in de winkel moest. Hebben in het begin ook wel met der in de bosjes gezeten of ergens achter de auto boven een putje omdat ze het echt niet meer kon houden :sweat_smile: werd gelukkig al snel beter en nu kan ze het vaak best wel even ophouden.

4 likes

Nee he, het verschilt dus wel wat.
Ik neem wel even contact op met de school.
Bedankt voor de redacties ook @suikerklontje @Jeezlouiz @Spaties

3 likes

Ik vind dit zo stom aan Nederland. Een wc gebruiken is toch gewoon een van de eerste levensbehoeftes. Ja oké je kunt in je broek plassen en poepen en daar ga je niet dood aan maar toch. In andere landen is dat zoveel beter geregeld. In Australië was ik in the middle of nowhere en zelfs daar waren schone wc’s. Wel met een enorme spin maar ik kon in ieder geval m’n behoefte doen.

Ik weet nog wel dat ik een keer bij de AH was en ik vroeg of er wc’s waren en de jongen wees me naar een restaurant. Maar toen draaide ik me om en zag hij m’n enorme buik en zei hij ‘oh mevrouw kom maar mee’ haha. Zat ik daar op een personeelstoilet, vet lief.
Nu woon ik vlakbij die AH en in het winkelcentrum zitten wél openbare wc’s, maar ik was er gewoon van uitgegaan dat ze er niet waren.

13 likes

Hier heeft mijn zoon uit emancipatorische overwegingen alleen geleerd zittend te plassen. Wat dus ineens wel heel ingewikkeld is als je in het bos bent en hij moet nodig, dat moeten we nog even oefenen :sweat_smile:

6 likes

ik moest vroeger altijd gewoon hurken en dan dat mn moeder mn armen vasthield (al vraag ik me nu af hoe ze ervoor zorgde dat die plas niet overal heen ging)
image
dit maar dan met een moeder je aan je armen hangt haha

7 likes

Haha zo inderdaad, en dan alsnog wel een beetje over je schoenen heen plassen :laughing:

1 like