Tips, ervaringen & aanraders #6

Ja is bij mijn eerste dochter ook geweest! Ik vond het echt helemaal niet leuk dat ze zo reageerde, maarja is vrij weinig aan te doen. (Ik dacht zelfs: nu vinden ze m’n dochter niet lief! Haha) Maar nu past dit familielid zelfs op dus komt helemaal goed hoor! Gewoon wat @Koda zegt: langs blijven gaan en dan gaat het steeds beter.

Voor mensen die in de buurt van Kaatsheuvel wonen: Houtenspeelgoedhuis heeft opheffingsuitverkoop. Ze hebben echt mooie dingen. We hebben deze set gekocht voor E.

Ik had even snel een paar foto’s gemaakt van het assortiment.

Foto's

13 likes

Ja, dit had mijn dochter ook bij m’n schoonmoeder. Is vanzelf over gegaan gelukkig. Ik zei steeds maar dat ze een (eenkennige) fase had :sweat_smile:

Het meeste was 30%. Niet extreem maar zeker voor Grimms scheelt het best wat.

2 likes

Onze jongste heeft dit een tijd gehad bij mijn schoonvader. Als ze bij ons zat lachen en doen naar hem, maar zodra hij haar dan pakte steeds huilen etc. En zodra ze doorhad dat hij haar wilde pakken meteen aan ons vastklampen etc. Naar ons laat haar gewoon bij ons zitten luisterde hij ook slecht, wat op den duur ervoor zorgde dat ze al wegdook als ze hem zag. Naarmate ze ouder werd is het vanzelf goedgekomen en nu als ze opa de inrit op ziet rijden staat ze hem al gillend van enthousiasme te roepen en als opa er is heeft ze nog weinig oog voor andere familieleden.

Geen idee wat de oorzak was, ze had dit al vrij vroeg en echt alleen bij hem maar het is dus wel goed gekomen. Afspreken dat er niet wordt gepusht en haar grenzen hierin volgen inderdaad en dan komt het waarschijnlijk vanzelf wel goed.

Ik voelde me er wel eens lullig over naar hem, maarja kan der moeilijk dwingen bij opa te willen zitten/opa leuk te vinden als ze niet veilig bij papa of mama zat. Vanavond zat ze met eten op zijn schoot dus ik zou nou is wel helemaal goed gekomen met jullie gelukkig, zegt hij hoezo ze was altijd al dol op opa. Mijn man, ik en schoonzus hebben elkaar een keer aangekeken en wijselijk onze mond gehouden, fijn dat hij het zich niet meer kan herinneren zeg maar :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Heeft iemand hier ervaring met zwemles voor een ( net) 4 jarige?
Bij ons in de buurt is één zwembad die wat kleinschaliger is en wij beter bij ons kind vinden passen. Ik had echter begrepen dat ze een mega lange wachtlijst hadden, dus had haar al ingeschreven voor volgend jaar. Maar nu belden ze dat er op vrijdagmiddag een plekje is. Het overrompelde mij wel wat dus zei dat ik er even over na wilde denken.

Ze is wel watervrij als in: durft gewoon in het zwembad te springen, haar / gezicht nat geen probleem. Per ongeluk een hap water ook geen probleem etc.
Toch krijg ik het gevoel dat het wat vroeg is ofzo…

3 likes

Ik denk dat het wel kan maar denk wel dat je dan heel lang naar het zwembad aan het pendelen bent.

1 like

Het verschilt heel erg per kind denk ik. Mijn kids zijn begonnen met 5, vond ze zelf met 4 zo jong en ze waren na een week school wel echt op. De oudste had binnen een jaar haar zwemdiploma, de ander is net gestart.

Ligt heel erg aan het kind en hoe sterk hij/zij fysiek is en in staat is om aanwijzingen op te volgen enzo. Zoon van een vriendin had vóór zijn 5e verjaardag zijn diploma dus het kan wel

1 like

@Spaties @itakepictures @Zitzak

Oke thanks. Wel een beetje met hoe ik er zelf over dacht. We gaan even terugbellen en vragen of ze in januari kan starten. Dan is ze ruim 4,5 jaar. Het zijn wel maar lesjes van een half uur steeds. Eerst 1x per week en daarna 2x. Vind ik nog te overzien.

Mijn oudste dochter was bang voor mijn broer, mijn vader en mijn stiefschoonvader… ook als mannen met veel gezichtsbeharing of donker haar die in de supermarkt iets tegen haar zeiden was het gelijk huilen.

Nu is ze bijna 5 en zeker al 3 jaar helemaal dol op de 3 genoemde mannen. Dus het komt uiteindelijk vast goed, alleen kan het wel wat tijd kosten.

2 likes

De laatste tijd gaan er best veel waarschuwingsartikelen rond over de bibs spenen.

Ik had eerst zoiets van “ach, ze hebben weer iets gevonden dat slecht is” en ik zag niet de noodzaak in om van speen te verwisselen/te stoppen. Maar vandaag viel me op hoe rond de bovenkaak was geworden van onze baby na een dutje van zo’n 1,5 uur.

Samenvatting

Bovenste foto is 13:32, tweede foto 13:58 en de derde 14:59. Tussendoor heeft ze geen speentje gehad. Voor foto 2 heeft ze net een flesje gehad.

Ik schrok er gewoon van. Eigenlijk is de voor foto nog niet eens heel erg goed want in het echt was het nog iets erger, je zag precies de inham van de speen.

Dus we zijn nu maar cold turkey aan het stoppen met de speen.

8 likes

Toen mijn kind jarig was, zaten we middenin een verbouwing/ verhuizing en heeft ze eigenlijk geen cadeau gekregen van ons. Dat willen we nu vieren op haar halve verjaardag. Nu twijfel ik tussen een keukentje en een speelgoed werkbank Ik denk dat een keukentje wat veelzijdiger is en daarom leuker. Wat zouden jullie kiezen? Ze is wel gek op sleutelen. Ze wordt 2,5

• Keukentje
  • Werkbank
  • Je vergeet iets geweldigs, namelijk…

0 stemmers

Hebben jullie meer artikelen over de bibs speen? Ik heb gezocht naar extra bewijs (famme vind ik niet heeeeel sterk) maar kan niks vinden!

Vriendin van mij was gisteren bij de tandarts met haar zoontje van bijna 3. Hij gaf aan dat de (in dit geval bibs) speen beperkt moest worden tot de nacht maar verder niets.

Ik zou ergens willen dat ze (1 en bijna 3) ermee stoppen but howwwww.

1 like

Ooooh dat klinkt wel fijn, van die nachten!! Dat scheelt denk ik al heel veel. Ik denk dat die van mij hem ook vaak uit laten vallen, maar als ze dan half wakker worden wel weer even indoen? Maar eigenlijk geen idee natuurlijk wat ze doen tijdens de nacht

1 like

Hier een winkel/lactatiekundige die op insta het artikel wat meer duiden. Betreft niet alleen bibs maar ook andere orthodontische spenen.

https://www.instagram.com/p/CfvfENWjzJ-/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

We hadden bij dochter de speen (die ze alleen ‘s nachts had) toen ze 15 mnd was cold turkey afgenomen omdat ze deze bewust uit bed ging gooien en ging huilen daardoor. 2-3 dagen ging ze wat huilerig slapen maar daarna was het klaar. Sliep ook gelijk een stuk beter.

Zoon van bijna 4 mnd heeft nog wel een speen maar wil wel bewust het speengebruik gaan beperken.

Om de speen af te bouwen is er de machouyou, schijnt heel effectief te zijn. Iemand daar al ervaringen mee?

2 likes

Oh dat doet de jongste hier ook, als hij niet wil slapen gooit hij alles (spenen en knuffel) zijn bed uit… ik vind het zo lastig!

Voelt ergens zielig om het af te nemen? Ik weet niet precies wat er nou voor zorgt dat het zo zwaar voelt. Het zou voor de oudste ook easier zijn als ze beide tegelijk stopten. MAAR over 2 weken gaan we met de auto op vakantie naar italie en moeten we dus een eeuw in de auto. Dan is de speen af en toe wel een lekkere susser :sweat_smile:

1 like

Ja, kan ook prima allebei! Moet je alleen wel alle spullen hebben (kookspullen en kkusspullen) en dat gaan we nu niet allemaal kopen, dus voor nu wordt het even kiezen.

1 like

Mijn dochter is gek op de werkbank, ze vindt zoals jij ook aangeeft het sleutelen helemaal leuk. Wij hebben ook een keukentje, maar daar doet ze haast niks mee, alleen handen wassen.

1 like

Hoe doen jullie het op vakantie qua omgevingslicht? Ik merk dat vaak in hotels de slaapkamers medium verduisterd kunnen worden. Ik heb het idee dat onze zoon, afgezien van in de auto, wel een verduisterde kamer nodig heeft.

1 like