Tips, ervaringen & aanraders #6

Heel leuk, bedankt voor het delen! Ik denk dat de nieuwe kamer van onze dochter ongeveer even groot is als die van jouw zoon. Een tipi is een goed idee. En ik ga ook op zoek naar een leuk groot kleed.

1 like

Bij ons staan er in de kringloop altijd veel buggy’s van weinig geld. Ook MacLarens enzo. Niet de nieuwste modellen, maar ze werken prima. Misschien kan iemand die voor je halen voor tijdens de vakantie? Of wil je het ook juist voor op het vliegveld?

1 like

Kun je er niet eentje huren?

3 likes

Oohhh door die voorbeelden krijg ik helemaal zin om mn zoontje zn kamer om te gooien en er een grote iongens kamer van te maken, enige probleem is dat hij pas 8 weken is :roll_eyes:

11 likes

:scream: die bergen koffers en buggy’s!
Als je er een kunt lenen zou ik dat doen inderdaad, op Kastrup staan sowieso altijd leenbuggy’s.
Ik vlieg volgende week terug via Eindhoven (als Transavia tenminste niet wéér mijn vlucht annuleert
), ik vrees een beetje voor mijn koffer als ik dit allemaal zo zie

1 like

Iemand de tip voor een smalle autostoel? We hebben twee autostoelen op de achterbank en de oudste zit er tussen. Maar echt relaxed zit ze niet meer. Nu rijden we in augustus naar italie dus we dachten, misschien kunnen we smallere autostoelen kopen zodat de oudste ook wat beter zit. Maar google helpt niet echt verder

Een van onze katten kan niet goed springen, daarvoor hebben we van 1 spijltje aan de muurkant aan de onderkant een stukje afgezaagd. Dat spijltje zit dus nog maar aan alleen de bovenkant vast, maar ze kan er nu goed doorheen en het is ook nog stevig.

2 likes

Volvo heeft een hele smalle

Deze;

3 likes

Ons meisje van 8 maanden moet altijd huilen bij mijn zusje.( Haar tante)
Ze heeft een keer opgepast s’avonds toen ik was sporten en toen kwam ik thuis bij een helemaal overstuur kindje. M’n zusje wist er niet echt raad mee.
Nu telkens als ze haar ziet begint ze te jammeren en als ze haar wil vastpakken dan is het huilen. K denk dat ze dat gewoon nog weet/ negatieve associatie bij haar heeft.
Zijn hier tips voor, of is het herkenbaar voor iemand? Voor de rest is het zo’n makkelijk kindje en totaal niet eenkennig ofzo.

Ja is bij mijn eerste dochter ook geweest! Ik vond het echt helemaal niet leuk dat ze zo reageerde, maarja is vrij weinig aan te doen. (Ik dacht zelfs: nu vinden ze m’n dochter niet lief! Haha) Maar nu past dit familielid zelfs op dus komt helemaal goed hoor! Gewoon wat @Koda zegt: langs blijven gaan en dan gaat het steeds beter.

Voor mensen die in de buurt van Kaatsheuvel wonen: Houtenspeelgoedhuis heeft opheffingsuitverkoop. Ze hebben echt mooie dingen. We hebben deze set gekocht voor E.

Ik had even snel een paar foto’s gemaakt van het assortiment.

Foto's

13 likes

Ja, dit had mijn dochter ook bij m’n schoonmoeder. Is vanzelf over gegaan gelukkig. Ik zei steeds maar dat ze een (eenkennige) fase had :sweat_smile:

Het meeste was 30%. Niet extreem maar zeker voor Grimms scheelt het best wat.

2 likes

Onze jongste heeft dit een tijd gehad bij mijn schoonvader. Als ze bij ons zat lachen en doen naar hem, maar zodra hij haar dan pakte steeds huilen etc. En zodra ze doorhad dat hij haar wilde pakken meteen aan ons vastklampen etc. Naar ons laat haar gewoon bij ons zitten luisterde hij ook slecht, wat op den duur ervoor zorgde dat ze al wegdook als ze hem zag. Naarmate ze ouder werd is het vanzelf goedgekomen en nu als ze opa de inrit op ziet rijden staat ze hem al gillend van enthousiasme te roepen en als opa er is heeft ze nog weinig oog voor andere familieleden.

Geen idee wat de oorzak was, ze had dit al vrij vroeg en echt alleen bij hem maar het is dus wel goed gekomen. Afspreken dat er niet wordt gepusht en haar grenzen hierin volgen inderdaad en dan komt het waarschijnlijk vanzelf wel goed.

Ik voelde me er wel eens lullig over naar hem, maarja kan der moeilijk dwingen bij opa te willen zitten/opa leuk te vinden als ze niet veilig bij papa of mama zat. Vanavond zat ze met eten op zijn schoot dus ik zou nou is wel helemaal goed gekomen met jullie gelukkig, zegt hij hoezo ze was altijd al dol op opa. Mijn man, ik en schoonzus hebben elkaar een keer aangekeken en wijselijk onze mond gehouden, fijn dat hij het zich niet meer kan herinneren zeg maar :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Heeft iemand hier ervaring met zwemles voor een ( net) 4 jarige?
Bij ons in de buurt is één zwembad die wat kleinschaliger is en wij beter bij ons kind vinden passen. Ik had echter begrepen dat ze een mega lange wachtlijst hadden, dus had haar al ingeschreven voor volgend jaar. Maar nu belden ze dat er op vrijdagmiddag een plekje is. Het overrompelde mij wel wat dus zei dat ik er even over na wilde denken.

Ze is wel watervrij als in: durft gewoon in het zwembad te springen, haar / gezicht nat geen probleem. Per ongeluk een hap water ook geen probleem etc.
Toch krijg ik het gevoel dat het wat vroeg is ofzo

3 likes

Ik denk dat het wel kan maar denk wel dat je dan heel lang naar het zwembad aan het pendelen bent.

1 like

Het verschilt heel erg per kind denk ik. Mijn kids zijn begonnen met 5, vond ze zelf met 4 zo jong en ze waren na een week school wel echt op. De oudste had binnen een jaar haar zwemdiploma, de ander is net gestart.

Ligt heel erg aan het kind en hoe sterk hij/zij fysiek is en in staat is om aanwijzingen op te volgen enzo. Zoon van een vriendin had vóór zijn 5e verjaardag zijn diploma dus het kan wel

1 like

@Spaties @itakepictures @Zitzak

Oke thanks. Wel een beetje met hoe ik er zelf over dacht. We gaan even terugbellen en vragen of ze in januari kan starten. Dan is ze ruim 4,5 jaar. Het zijn wel maar lesjes van een half uur steeds. Eerst 1x per week en daarna 2x. Vind ik nog te overzien.

Mijn oudste dochter was bang voor mijn broer, mijn vader en mijn stiefschoonvader
 ook als mannen met veel gezichtsbeharing of donker haar die in de supermarkt iets tegen haar zeiden was het gelijk huilen.

Nu is ze bijna 5 en zeker al 3 jaar helemaal dol op de 3 genoemde mannen. Dus het komt uiteindelijk vast goed, alleen kan het wel wat tijd kosten.

2 likes