Tips, ervaringen & aanraders #6

Ja, ik heb deze. Vooral gebruikt toen mijn dochter een fase had dat ze weigerde om in de buggy te zitten en niet zover wilde lopen en ik de hond ging uitlaten. Veel gebruikt rond haar 2e verjaardag, nu wil ze liever bij papa op de nek of gewoon zelf lopen. Ik vond het wel fijn, maar nog best wel een gewicht op je schouder en je moet nog wel een beetje ondersteunen met een arm. Ik heb zelf ook niet het geduld voor een ringsling of knoop :grin:

Ik heb deze besteld maar toch weer teruggestuurd. Ik vond het niet echt goed zitten en ook zwaar omdat echt gewicht echt aan een schouder hangt. Ik dacht juist dat het fijn/ lichter was dan gewoon sjouwen, maar vond het echt tegenvallen.

1 like

Na even oefenen heb ik de ringsling in minder dan een minuut goed zitten. Ik vind het ideaal, vanwege de betere spreiding over je nek / schouder.

2 likes

Bedankt voor de vakantie suggesties!
@Zitzak wow dat kasteel bij dat Fantasia hotel hahaha. Ziet er wel uit als een kinder speelparadijs :ok_hand:
@Modena die bungalows zien er ook fijn uit zeg! :grin:

Ik heb ook nog gezocht naar accommodaties met swim up rooms, maar dat lijkt nergens te mogen met kleine kinderen. Snap ik wel ivm veiligheid, maar lijkt me juist heerlijk als je zo hup met ze in het zwembad kan. Of als je tijdens een dutje even zelf wil zwemmen.

2 likes

Ik heb m maand geleden gekocht. 1 x binnen geprobeerd, vond het alsnog zwaar en oncomfortabel; die band sneed heel erg in mn nek. Kan zijn dat ik hem te hoog of te laag had oid. Maar daarna nooit meer geprobeerd :face_with_monocle:

Hebben jullie een tip om zandbak vlekken uit broeken te krijgen? Ik krijg veel vlekken uit kleren met ossegal, vanish, biotex. Maar die broeken zien er naar het wassen nog vies uit.

Groene zeep (uit zon pot van driehoek). Vlek even nat maken, erop smeren, bij hardnekkige vlekken even goed inwrijven en normaal wassen . Normaal wassen is bij ons op 30gr, volledig programma en met vloeibaar wasmiddel. Hoorde laats iemand die zei je moet met groene zeep op minstens 40gr wassen, maar ik krijg op 30gr die hardnekkige zand en buitenspeelvlekken er prima uit. Ook die er al wat langer inzaten, had 1 korte broek waar ik ze in had en niet helemaal uitkreeg, maar met 2x wasssen met groene zeep wel.

3 likes

Klinkt goed, ga ik dat proberen :grin:

Wij gaan volgende week kamperen met dreumes in een tent. Het schijnt 100 graden te worden dus ik vroeg me af of jullie tips hebben voor de slaapjes overdag. Normaal doet hij er nog 2, maar in een hete tent vraag ik me af of dat gaat lukken…

Als het hier toch over vlekken gaat, was er nou al een windermiddel om :face_with_symbols_over_mouth: bellenblaas :face_with_symbols_over_mouth: vlekken te verwijderen.

Toen ik eerst las over bellenblaas-haat dacht ik nog: Och waar maken jullie je druk over? Nu denk ik dat dat spul door satan is uitgevonden.

En in deze periode zijn veel kinderen jarig, dus wat zit er in al die traktaties? Juist!

2 likes

Bedje buiten de tent in de schaduw voor dutjes? In de tent is denk ik wel heel warm. Of in de kinderwagen/ buggy?
En vooral: je eraan overgeven als het niet lukt of anders gaat dan thuis. Lekker vakantieritme. Desnoods stukje rijden in de airco als er echt even geslapen moet worden?

Edit: wat veel vraagtekens? Ik weet ook niet waarom ik dat deed?

9 likes

Ja misschien dan voor 1 dut gaan in de kinderwagen ofzo. Dat lukt normaal ook alleen als ie echt heeeel moe is.

1 like

Oeh durf ik niet te zeggen! Mijn moeder komt wekelijks bij de Lidl en neemt vaak dit soort leuk speelgoed mee, zelf kom ik er zelden.

1 like

HEMA en Zeeman hebben zulke waterkleurboekjes ook!

3 likes

Geen middel maar uitspoelen met koud water voor je het gaat wassen

2 likes

In de meeste bellenblaas die ze in de winkel verkopen zit een stof die reageert op wasmiddel :expressionless::+1:t3: De vlekken zie je dus vaak niet tot na het wassen. Voorkomen is het beste, hier gaat de was als er kinderkleding in zit dus eerst op spoelprogramma en daarna doe ik er pas wasmiddel bij en dan gewoon wassen. Ik heb het er verder nog niet uitgekregen, heb de hier getipte methode nog niet geprobeerd omdat ik veel van die producten niet in huis heb en gelukkig vooral goedkopere kleding met die vlekken tot nu toe gehad.

Ja bij vermoeden op bellenblaas-vlekken spoel ik al uit ja. Maar bij 1 shirtje wist ik dat nog niet en zitten er van die lelijke bruine vlekken in.

Gelukkig geen duur shirt oid, maar blijft zonde.

1 like

Ik wil denk ik deze watertafel van little tikes kopen voor mijn dochter van 2,5 jaar. Is het dan nog leuk of is hij daarvoor te klein?

4 likes

Mijn zoontje heeft deze voor zijn eerste verjaardag gekregen. De kinderen van vrienden (2 en 3 jaar) hebben er ook uren mee gespeeld.

2 likes

Via Sunweb heb ik ook een hoop hotels gezien die privezwembaden bij de kamers hebben! Je kan er niet op filteren, maar als je het hotel zelf aanklikt staat het wel duidelijk bij de kamers!

1 like