Tips, ervaringen & aanraders #6

Dit?

3 likes

Jaaa dat zijn ze!!

2 likes

Ik heb heeeel veel last van nesteldrang en wil dit kopen voor mijn baby, maar weet nou niet zo goed of dit echt nuttig/handig is voor een baby of dat ik nou een beetje geinfluenced ben (ik heb het namelijk bij mij oudste nooit gemist :sweat_smile:) Heeft iemand ervaring met zo’n Hvid cocoon?

4 likes

Hebben jullie tips voor een fijne luiertas?

Geen ervaring, maar lijkt mij ook onhandig. Hoe trek je het aan? Slapen erin is ook niet veilig. Looks cute though. Zou eerder mooie zachte dekentjes scoren, die kan je altijd gebruiken :slight_smile:

Ik heb deze niet gehad, maar wel iets soortgelijks van wol dat mijn moeder gehaakt heeft. Heb het de 1e 2 (? misschien 3) weken vrij veel gebruikt. Het geeft de baby geborgenheid en die van mij ging daar wel goed op. Hij is wel iets anders qua vorm, niet met zo’n capuchon met alleen een soort gezichtsgat, maar gewoon recht afgewerkt dus ik deed m vaak tot onder haar oksels zeg maar. Ik vond het zelf eigenlijk wel gemakkelijk. Ze had het lekker warm erin, ik kon haar gewoon voeden en als ik haar over gaf aan iemand anders zaten we niet verstrikt in dekentjes. Maar zie al dat de meesten het niks zouden vinden haha

Oh ja ik weet niet hoeveel deze kost, maar uitgaande van hoeveel de slofjes van Hvid al kosten zou ik het misschien wel erg duur vinden voor maar kort gebruik

Ziet er totaal niet praktisch uit. Die baby houdt het mooi met zijn arm omlaag op de foto, maar anders komt het toch zo over hun gezicht. Naast een schattige foto zie ik het nut niet.

3 likes

Haha dit vond ik er ook zo cute uitzien voor onze winterbaby, maar uiteindelijk niet gekocht. Totaal niet gemist.
Ik had wel een mega zacht wollen dekentje van Disana en daar heb ik haar de eerste weken steeds ingerold en later ook gewoon over haar gelegd. Echt superzacht en warm (bij kou)

1 like

Tips voor een reisbedje met goede matras? Het is voor bij mijn schoonouders dus niet echt voor op reis. Er zijn nu twee baby’s dus zal wel regelmatig worden gebruikt.

1 like

Mij lijkt het ook niet zo handig. Ik zou eerder een nestje of een swaddle kiezen voor geborgenheid tijdens de eerste weken.

1 like

Ik had dit. Hij heeft er wel lekker in gelegen, maar je moet er echt goed bij blijven want als ze hun hoofd draaien zitten ze al te veel erin in. Heb het gekregen als kraamcadeau toen, maar zou het echt niet zelf hebben aangeschaft of gemist hebben als ik het niet had.

3 likes

Is het een idee om daar gewoon een bedje neer te zetten? Met een normaal matras etc.
Weet niet hoe vaak ze daar gaan slapen, maar ik vind dat altijd makkelijker en lekkerder ogen dan een campingbedje haha

In principe wordt een ‘extra’ matras in een reisbedje afgeraden ivm veilig slapen, het lukt me niet om een link te plakken maar de Consumentenbond heeft daar een artikel over.

Dat gezegd hebbende doen wij het wél met extra matras. De eerste maanden (tm ruim 4 maanden) was de kinderwagen bak de enige plek waar ze sliep, dus ook bij opa en oma. Toen ze eenmaal overging naar haar ledikant ging ze bij opa en oma ook in een campingbed met extra matras. Mijn dochter kon al vroeg rollen en slaapt sinds die tijd op haar buik, ik vond het dan prettiger als ze op een matras lag, dan op het plastic matje dat bij het campingbed hoort. Mijn ouders hebben een eigen bedje en matras voor haar die daar ook blijft, mijn schoonouders hebben het campingbed staan en wij nemen haar eigen ledikant matras mee als ze er blijft slapen. Dus niet echt een tip :sweat_smile: maar wel iets om mee te nemen in je keuze voor campingbed denk ik.

4 likes

Haha ja dat dekentje heb ik ook al. Daar lag mijn eerste kindje ook altijd heerlijk in! Ik heb het inmiddels uit m’n mandje gehaald :wink:

4 likes

Ik heb deze en vind m heel fijn, stevig en praktisch:

https://m.nl.aliexpress.com/item/32867719593.html

Als je googlt op luiertas lequeen krijg je m ook.

1 like

Heeft iemand ervaring met de Spanx voedingsbeha? Hij lijkt me zo lekker stevig op de rug en ben verder ook altijd tevreden over Spanx. Maar goed, wel aan de prijs.

https://www.zalando.nl/spanx-llelujah-mama-nursing-bra-bustier-cafe-au-lait-sx189n000-b11.html

Ja hij zit heel fijn. Ik had bedacht om hem te dragen met tops met dunne bandjes vanwege de gekruiste rug, maar daar zijn de bh bandjes qua look wel erg dik voor.

2 likes

Ah, oke! En hoe valt ie qua maat?

1 like

Ik heb een maat groter genomen

1 like

Top! Bedankt