Tips, ervaringen & aanraders #6

Ik had dit. Hij heeft er wel lekker in gelegen, maar je moet er echt goed bij blijven want als ze hun hoofd draaien zitten ze al te veel erin in. Heb het gekregen als kraamcadeau toen, maar zou het echt niet zelf hebben aangeschaft of gemist hebben als ik het niet had.

3 likes

Is het een idee om daar gewoon een bedje neer te zetten? Met een normaal matras etc.
Weet niet hoe vaak ze daar gaan slapen, maar ik vind dat altijd makkelijker en lekkerder ogen dan een campingbedje haha

In principe wordt een ‘extra’ matras in een reisbedje afgeraden ivm veilig slapen, het lukt me niet om een link te plakken maar de Consumentenbond heeft daar een artikel over.

Dat gezegd hebbende doen wij het wél met extra matras. De eerste maanden (tm ruim 4 maanden) was de kinderwagen bak de enige plek waar ze sliep, dus ook bij opa en oma. Toen ze eenmaal overging naar haar ledikant ging ze bij opa en oma ook in een campingbed met extra matras. Mijn dochter kon al vroeg rollen en slaapt sinds die tijd op haar buik, ik vond het dan prettiger als ze op een matras lag, dan op het plastic matje dat bij het campingbed hoort. Mijn ouders hebben een eigen bedje en matras voor haar die daar ook blijft, mijn schoonouders hebben het campingbed staan en wij nemen haar eigen ledikant matras mee als ze er blijft slapen. Dus niet echt een tip :sweat_smile: maar wel iets om mee te nemen in je keuze voor campingbed denk ik.

4 likes

Haha ja dat dekentje heb ik ook al. Daar lag mijn eerste kindje ook altijd heerlijk in! Ik heb het inmiddels uit m’n mandje gehaald :wink:

4 likes

Ik heb deze en vind m heel fijn, stevig en praktisch:

https://m.nl.aliexpress.com/item/32867719593.html

Als je googlt op luiertas lequeen krijg je m ook.

1 like

Heeft iemand ervaring met de Spanx voedingsbeha? Hij lijkt me zo lekker stevig op de rug en ben verder ook altijd tevreden over Spanx. Maar goed, wel aan de prijs.

https://www.zalando.nl/spanx-llelujah-mama-nursing-bra-bustier-cafe-au-lait-sx189n000-b11.html

Ja hij zit heel fijn. Ik had bedacht om hem te dragen met tops met dunne bandjes vanwege de gekruiste rug, maar daar zijn de bh bandjes qua look wel erg dik voor.

2 likes

Ah, oke! En hoe valt ie qua maat?

1 like

Ik heb een maat groter genomen

1 like

Top! Bedankt

Nee dat was ook mijn idee,gewoon het ikea ledikantje , maar het bedje zou soms beneden moeten staan en soms boven. Hun slaapkamer is beneden maar de logeerkamers boven. Ze wonen ver waarschijnlijk logeren we er ooit eens samen.
@Handtas oh ik doelde niet echt op een extra matras, maar las op bolveel reviews dat mensen ontevreden waren over het matrasje van het reisbedje. Heb net het artikel gelezen… zeker belangrijk want onze baby draait vaak op haar buik haar hoofd niet volledig opzij, dus het mag niet te zacht zijn.
Maar is zoiets dan ook niet goed dat lijkt me wel een matras voor het reisbedje maar toch wat dikker dan de meeste?Reisbed Titanium Baby Black + Reisbedmatras Job + Hoeslaken • Van Ast

Hebben jullie tips voor rompers die luchtig zijn? Mijn baby van 8,5 maand oud heeft vandaag alleen een (Hema bamboo rib) romper aan en nog voelt zijn nekje en haartje helemaal bezweet inclusief rode wangetjes. Ondanks dat we op dit moment nog een relatief koel huis hebben, dat zal over een paar dagen wel anders zijn :sweat_smile:

Ik had ooit hydrofiele rompers geleend van iemand, weet het merk niet meer aangezien het al even geleden is, maar misschien kun je daar op zoeken?

1 like

Ik ken het wel van vlak na de bevalling. Misschien even langs de fysio gaan?

1 like

Rompers van wol (Dilling) zijn ook echt super! Wel prijzig maar is ook in de winter aangenaam en lang door te dragen

1 like

Misschien de romper uit en alleen een los/wijd shirtje? Ik dacht een paar weken geleden toen het zo warm was ineens: waarom draagt ze eigenlijk een romper?? Nu dus vaak gewoon een shirt en korte broek of jurkje en dat voelt veel luchtiger

1 like

Ik heb hele fijne van lodger!

2 likes

Wij hebben een campingbedje met daarbij camping matrasje van koelstra (bedje ook van koelstra). Dat matrasje kan je vast maken aan het verzwaarde ondermatras van het bedje zelf. Oke dit klinkt vaag haha.

Ze kunnen dan iig niet tussen matras en bedje raken.

Deze!

1 like

Ik heb last van mijn stuitje gekregen toen ik na de bevalling weer langere tijd op een stoel moest zitten. Het bleek dat mijn rug daar (nog) niet sterk genoeg voor was en dat daardoor ook mijn stuitje scheef was gaan staan.

Recht laten zetten d.m.v. de NIMOC methode en van de fysio een manier geleerd om zonder pijn te gaan zitten en weer op te staan. Ik heb tig kussentjes uitgeprobeerd en wat voor mij werkte (gebruik het nog steeds na 2 jaar) was de Backjoy sitsmart core. Deze heeft een uitsparing voor je stuitje en helpt je een goede zit houding aan te nemen.

2 likes

Het leek me ook onhandig maar mijn man wou het graag hebben. Uiteindelijk wel veel gebruikt om lekker ingestopt in de box te slapen. Met 8 maanden paste hij er echt wel nimmer in denk ik. Dus enkel voor de eerste maanden handig. Hij ligt er wel niet strak in maar kan nog vrij bewegen. Dus misschien niet favoriet voor alle babys? Vooral opletten met wassen. Ik had hem 1x kort gewassen en ben dan nerveus urenlang aan de stof gaan trekken. Is wel echt wol…

1 like