Ik heb deze van hema, die zijn vrij luchtig vind ik:
Ach ja ik bedoel ook wolzijde! Sorry voor de mensen die nu hun mandje volgegooid hadden bij Dilling
Edit: lekkere attitude dat ik denk dat mijn opmerking zo influencerig isš
Iemand hier ervaring met een fietskar? Ik wil eigenlijk een bakfiets maar dat is nu echt even te duur, en heb al een goede ebike dus dacht misschien wel een mooie oplossing! Heb een zoon van 4 en een dochter van 5 maanden, dus zou voor haar dan nog een babyschaal erbij moeten kopen.
Wij hebben de fietskar veel gebruikt, vooral voor fietsvakantie. Eerste jaar was mijn dochter een half jaar, toen hadden we de Maxi-Cosi erin.
Heb er zelf ook een paar jaar een gehad. Veel plezier aan gehad, vond het grote nadeel wel dat ik dat ding niet zo snel pakte omdat je hem elke keer vast moet zetten. Niet vreselijk veel werk maar in mān hoofd telkens toch een drempel ofzo⦠Babyschaal kun je via marktplaats vrij goedkoop krijgen
Oh kan de maxicosi ook gewoon? Das helemaal chill, moet je die dan nog vast zetten?
Ben ik weer met een draagzak vraag. We hebben ons dochtertje uiteindelijk veel gedragen in de flexibele doek. Echter daar is ze nu te groot voor en ze is enorm warmbloedig, dus zou zich daar nu veel te warm in worden.
Ik ben nu aan het kijken naar een andere draagzak, maar zoek er eentje met echt goede buik/heupband. Ik heb nog vaak last van mijn rug, dus wil graag eentje die echt laag zit, maar zie op veel plaatjes banden die bijna in de taille zitten en denk dat ik daar niet de juiste houding van krijg. Wie o wie heeft er aanraders? Zie door de bomen het bos niet meer haha. En draagconsulten zijn vooral voor doeken als ik google?
Kan niet standaard, zou je even moeten checken. Mijn vriend heeft toen zelf een hele constructie gemaakt, dat was voor ons prima.
Ik heb een draagzak van little frog en daarbij kun je de banden naast recht ook gekruist dragen, dan is de verdeling qua gewicht voor je rug anders, dat scheelt wellicht al?
Die zak is gemaakt van draagdoekenstof en daardoor wat luchtiger dan bv de tula draagzakken. Het rugpand is ook echt maar 1 laag.
Ik zou kijken of je ergens een draagconsult kunt doen. Wat voor mij werktkan voor jou anders zijn.
Ja maar ik kan alleen maar āknoopā consulten vinden, iig in de regio gelderland/brabantā¦
En als je zoekt op draagzak verhuur? Hier in Dordrecht doet draagpracht aan uitleen en pasconsulten. Maar dordt is voor jou wat ver denk ik
Heb je Facebook? Als je zoekt op draagliefde en aan die groep deelneemt kan je je vraag ook delen en/of zoeken naar een draagconsulent.
Goeie tip van mbt wolzijde, ik ga hier even naar kijken. Thanks! Rompers met spaghettibandjes vind ik heel leuk voor meisjes, voor jongetjes iets minder
Oh dat is nog een goede! Dordt is idd beetje uit de route, maar wel goed idee.
@Sovereign dat is ook een slimme! Dank voor de input
haha oeps, ik dacht ergens te hebben gelezen dat het een meisje is. Dan is die Hema romper inderdaad misschien niet per se heel geschikt (zonder iemand te beledigen). Ik heb ook voor mijn oudste (jongen) luchtige rompers van Lodger. Zijn wel wat prijziger, maar zaten wel luchtig. En indd dat wolzijde van Dilling!
Weet iemand of dat verlof wat per 1 augustus ingaat (9 weken 70% uitbetaald) ook voor vaders geldt? En komt het dan bovenop die 5 weken die ze al kregen of is het dan in totaal 9 weken (dus 4 weken extra)
1 week 100% geboorteverlof
5 weken 70% in de eerste 6 maanden aanvullend geboorteverlof
9 weken 70% in het eerste jaar ouderschapsverlof
@Calypso het komt bovenop die 5 weken want het is een ander type verlof. De 5 weken is aanvullend geboorteverlof en de 9 weken is ouderschapsverlof.
Ik heb de stokke limas plus. Echt een combi van draagzak en doek. Vind hem echt mega comfortabel! En niet bloedheet tot nu toe. Moet wel zeggen dat ik hem nog niet gedragen heb tijdens echt hele warme dagen. Maar ik ben echt fan! Je kunt de baby dragen op je buik, rug en zij
Ik wil in december met mijn dan 3 maanden oude zoon en zijn grote broer van 2 op familie bezoek in het buitenland zonder de papa.
Ik heb alleen nog geen idee hoe ik dat handig kan doen met kinderwagen(s) en waar de baby in kan slapen als we bij de familie zijn.
Kan je je normale wandelwagen meenemen in het vliegtuig met de babybak erop? Mij lijkt dat ook erg vies/beschadigen tijdens de reis mogelijk. Kan de baby daar ook eventueel in slapen op vakantie in de nacht?
Ik durf er ook niet zo goed van uit te gaan dat ik het met een buggy voor de peuter en de baby in een draagzak afkan aangezien ik na mijn vorige zwangerschap een draagzak niet kon verdragen door de rug en stuitpijn.