Wij hebben er vandaag een aangeschaft! De Thule Coaster met een baby hangmat. Ik laat je weten hoe het bevalt als we dit weekend hebben gefietst!
Wij hebben in onze omgeving veel mensen die een fietskar gebruiken en erg fan zijn inderdaad. Ook met de ombouw naar een wagen inderdaad, handig als je even naar stad moet bv.
Maar geen specifieke merken. Wij gaan er binnenkort eentje lenen, zal even kijken welk merk dat is. Begreep dat er ook veel verschil in de koppelstukken zat, wellicht ook handig om naar te kijken?
Hadden wij ook en dat vind ik echt een voordeel boven een bakfiets. Als de dreumes dan in slaap viel in de kar, koppelde ik in het centrum die kar gewoon af en ging ik met haar aan de wandel. Hij is wat breed voor de meeste winkels maar als we samen waren bleef een van ons gewoon met de fietskar lopen.
Wij hebben een 3 maanden oude baby inderdaad laten slapen in de bak van de kinderwagen ipv bedje op vakantie. Maar eerlijk gezegd denk ik dat het bijna geen doen is om in je eentje met een 3 maanden oude baby en een peuter te reizen. Want de kinderwagen moet je inchecken en dat is dan een enorm gevaarte in zoān speciale tas. En dat tillen met een baby op je buik lukt al bijna niet. Laat staan de andere koffers ook nog en een kind waar je op moet letten. Misschien kun je van te voren Schiphol bellen en assistency vragen, dat ze met zoān golfkar komen en je niks meer hoeft te tillen en te lopen.
Ohja en vergeet niet een toestemmingsverklaring door je man te laten invullen!
Wij hebben er een van Thule (thule coaster) en voor ons zit het voordeel er juist ook in dat je de wagen kan afkoppelen en ermee kan wandelen Ik heb verder geen ervaring met een bakfiets, maar je hoeft dan niet te puzzelen of de kinderwagen/buggy wel in de bakfiets past, dus dat vond ik wel een voordeel.
Wat ik handig vind bij onze fietskar is dat er aan de achterkant een compartiment is waar je spullen in kan doen, want je moet toch altijd veel mee slepen haha.
@Gato hier ook de Thule Coaster, al een klein stukje gefietst en het voelt heel licht en de bocht om gaat ook prima aan en af koppelen moet ik nog even leren dat heeft mān man nu gedaan maar heb al helemaal zin om erop uit te gaan zo!
Oh en achterin zit nog een opbergvak wat echt heel ruim is!
Wij hebben ook ooit de kinderwagen met bakken (duowagen) ingecheckt maar daar werd niet echt zachtzinnig mee omgesprongen. Er bestaan wel reiskoffers voor maar die zijn behoorlijk aan de prijs. Je zou evt een tweedehands wagen kunnen meenemen als je er erg van zou balen als hij beschadigd zou raken. Dat je die dan weer verkoopt bij terugkomst.
Verder ben ik een paar weken terug in mijn eentje gevlogen met 2 peuters maar dat vond ik al behoorlijk pittig. En dan was het maar een vlucht van 2 uur. Dus alvast veel sterkte, ik doe het je niet na
Als de situatie op Schiphol dan anders is, kan ik daar inderdaad naar kijken. Goede tip, dank je!
Dat is ook een goed idee! Ik ga eens rondkijken voor een duowagen! Ik dacht zelf aan een yo-yo baby zen met meerijd plankje, maar dat vertrouw ik toch niet helemaal met mijn avontuurlijke peuter op de luchthaven.
Mijn peuter doet de gordels steeds van haar schouders af. Ik trek het al strak aan maar betrap haar steeds vaker met losmaken dat haar armen erboven zitten ipv eronder.
Neig nu andere stoel te kopen, zonder gordels, want gevaarlijk of weet iemand een trucje/ hulpmiddel.
Kuitkrampen⦠ik word er sinds deze week regelmatig wakker mee. Zo erg soms dat ik er in de ochtend spierpijn van heb. Been strekken en tenen naar me toe helpt, maar liever voorkomen.
Voor degene die magnesium hebben gebruikt hiervoor; ik vind via Google diverse optier, waar hadden jullie baat bij? Een olie? Pillen?
Toch grappig hoe je zo iedere zwangerschap weer andere kwaaltjes hebt
Ik had hier een paar dagen geleden ook over gepost in het zwangerschapstopic. Tips die ik toen kreeg waren olie, pillen (maar dat werkt pas na een tijdje) en vlokken voor in een voetenbadje. Ik ga zelf olie proberen
Oh helemaal overheen gelezen haha, ik ga even terug zoeken! Las net al dat pillen 2 weken kan duren voor het helpt.
Bedankt, ga hier naar kijken.
@Suikerklontje vendaron gel van weleda werkt goed!
Ik had ook last van krampen en rusteloze benen en die gel hielp goed.
Na de bevalling was het meteen weg, zo raar.
Wij lieten onze kids op nachtjes weg of vakantie ook in de kinderwagen slaoen, toen het nog paste. Ik heb toen voor het vliegtuig zoān reiszak gehuurd (was voor Joolz kinderwagen). Een vriendin van mij heeft op marktplaats voor tweedehands kinderwagen gekocht voor de vakantie. Houd er rekening mee dat ze er echt niet goed mee om kunnen gaan (wielen eraf etc)
En ik weet dat je op schiphol ook (betaald) family service, maar je moet het wel op tijd reserveren
Ik heb een spray van Lucovitaal gebruikt. Was voor mij prima!
@Kusjessoldaat ben jij nog tevreden met je buren kolf? Twijfel om m aan te schaffen, zag in zoekresultaten dat jij m had.
Nou heel soms doet 1 vd 2 het niet qua vacuüm. Toevallig vandaag nog gehad. Dus dan moet ik enkel kolven en dat is wel echt vervelend. Ik snap ook niet hoe het komt, ik zie wel waar het mis gaat maar niet hoe ik het kan fixen. Dus ik neig naar alsnog een betere kolf te kopenā¦
Misschien kun je voor een wegrennende peuter voor op het vliegveld zoān polsbandje kopen?
Zoiets bedoel ik:
Ah ok! Misschien dat ik het dan alsnog probeer, want ik wil een kolf proberen (lactatiekundige raadde zo iets aan ipv eerst huren) maar gezien hoe het allemaal loopt denk ik eerder dat ik eerder dat ik deels/volledig ga afbouwen dan is dit denk ik wel prima om te proberen (het evt enkelzijdige is voor mij geen issue). Als ik op werk wil blijven kolven dan kan ik altijd nog wat luxer/duurder aanschaffen.