Ja daar is dan goed mee te werken! Ik vind enkelzijdig kolven thuis ook prima te doen
Hier ook, en dan niet blijven zitten maar enthousiast met haar armen rondmaaien enz
https://5pointplus.com/. Deze hebben wij besteld. Las dat het qua veiligheid bij een ongeval het beste is dat er geen extra handelingen zijn om ze los te krijgen, vandaar dat we voor deze gegaan zijn!
Bedankt, deze ziet er handig uit. Dat ivm ongeluk is ook waar.
Hier doet ze vooral af als ze dwars wilt zijn.
Ik ga binnenkort bij een goede collega op kraamvisite. Zij heeft al een zoon (4) en dochter (3). Wat is een leuk kadootje om aan de kinderen te geven? Ik dacht eerst aan zo’n kindercamera zodat ze ook foto’s van de baby enzo kunnen maken, maar vind €70 beetje te duur. Misschien een leuk spel waar ze even zoet mee zijn?
(Moeder wilde ik een beautykadobon of thuisbezorgdbon geven, maar als er andere leuke tips zijn (die na 2 kinderen nog steeds leuk zijn), hoor ik het ook graag!)
Misschien gepersonaliseerd voorleesboekje met de namen van de kinderen als personages? Kun je online bestellen
Iemand die bij mij op kraambezoek kwam heeft de kinderen meegenomen naar de kinderboerderij na het koffiedrinken.
Moeder rust, kinderen blij, geen extra spullen in huis. Maar moet je maar net zin in hebben😉
Mijn kinderen kregen ook van iemand anders alledrie een paraplu, vraag me niet wat daar het succes achter was maar was het beste cadeau dat ze gehad hebben😂
Verder zijn klei of knutsel spullen ook vaak wel een succes. Spelletjes voor deze leeftijd vind ik persoonlijk iets minder omdat ze nog heel veel begeleiding nodig hebben. Leuk om te geven maar niet in de kraamtijd want: geen tijd voor spelletjes😅
Maar dit is allemaal mijn eigen ervaring. Zal voor iedereen anders zijn
@Pythagoras 100% eens met de paraplu’s, hier geeft dat ook mega vermaak.
Die van mij kregen Barbies, maar keken ze niet naar om en ze kregen er in die hele kraamweek 8 totaal, dus die liggen nu te verstoffen. Dat is dus meer een afrader.
Bellenblaas of een waterpistool doet het hier ook vaak goed. Zo’n waterpistool waar je het water in moet trekken zeg maar.
Weet iemand of je loopfietsjes/driewielers nog ergens in een fysieke winkel kan kopen? Of gaat dat allemaal online?
Thanks @propje @Loretje @Unquestionable
Ik heb idd een leuk boek gezien met 3 namen, daar ga ik nog even verder over nadenken.
Maar een parapluuuu??? Hahaha wauw hier had ik nooit aan gedacht hahaha. Ik wilde wel een heliumballon meenemen, dus misschien koop ik er daar gewoon 3 van?
(Ik snap dat de kinderboerderij heel leuk is, maar heb daar zelf geen zin in hahaha)
Hier is het in de fietsenwinkel te koop (en hij grote filialen van toychamp staan sommige ook uitgestald)
Ballonnen zijn bij mijn 3 jarige een mega succes!
Heliumballonnen zijn altijd een hit en allemaal een eigen al helemaal
Als je iets blijvends wilt geven zou ik voor een boek oid. gaan, eventueel inderdaad gepersonaliseerd. Of idd knutsel/tekenspullen of klei. Stickers. Iets wat weer op gaat zeg maar, want je krijgt al zoveel weer in zo’n periode en je hebt al zoveel. En kijkende naar een kraamperiode; iets wat ze zelfstandig zonder al teveel rommel kunnen doen (dus geen verf of anders waterverf dat geeft zoveel minder rommel).
Vind dit echt een onwijs goede cadeautip! Ga ik onthouden!
Geen ervaring! Het lijkt mij zo verschrikkelijk om altijd iemand in huis te hebben haha. Hoe zie jij dat?
Jaa, ik zit er nu beetje in. Wat mij alleen tegenstaat is iemand in huis. En ook het sociale en pedagogische aspect wat de kinderen in mijn optiek missen als ze niet meer naar kdv gaan.
Maar elke maand 2700 afgeschreven zien is ook janken haha
Een vriendin van mij werkt zelf fulltime en haar man is piloot. Zij hebben een au pair en ze is er supertevreden over.
Is dat niet juist aantrekkelijker als je kids nog naar het KDV gaan? Wij hebben het overwogen maar denk dat een gastouder aan huis voordeliger is en niet de nadelen van iemand moeten herbergen in je huis.
Wij zijn afgeknapt op een gastouder aan huis omdat je ziekte van hem/haar zelf door moet betalen en mijn man werkt onregelmatig dus ik denk niet dat wij een aantrekkelijk adres zijn voor een gastouder aan huis
Hun kind is een peuter (< 3 jaar). Mijn vriendin is Engelstalig en haar vriend Nederlands (kind tweetalig). De au pair komt uit Vietnam en spreekt goed Engels.
Dat is in hun situatie natuurlijk handig, dat je kind dezelfde taal al spreekt als je au pair. Bij Nederlandstalige kinderen is dat natuurlijk niet het geval
Heeft er iemand ervaring met hyperventilatie aanvallen bij (kleine) kinderen?
Mijn dreumes van 17 maanden had vannacht een hyperventilatie aanval. Het leek alsof hij een nachtmerrie had en terwijl hij sliep haalde hij super snel adem en huilde af en toe. Heb hem toen maar wakker gemaakt waarna hij helemaal in paniek was en moeilijk te kalmeren. Het hyperventileren ging nog 20 minuten door. Uiteindelijk maar in bed genomen en een woelige nacht gehad. Maar ben aardig geschrokken moet ik zeggen. Weet niet zo goed of dit ‘normaal’ is en erbij hoort of niet?
Zijn dit niet “gewoon” nachtangsten? Misschien als je daarop googlet dat je wat herkenning vindt.
Kindje van een vriendin van mij heeft het rond de 20 maanden een tijd gehad. Huilen, paniekerig en hyperventileren in de slaap. Heel onrustig woelen en dan ook gaan zweten/klam voelen. Werd bij hem getriggerd als het slapen overdag slechter was gegaan en in de kraamweek van zijn zusje bereikte het een piek. Toen de rust in huis wat wederkeerde en hij gewend was aan de nieuwe situatie ging het weer wat beter en nu is het alleen nog als hij overdag slecht heeft geslapen.