Ik maakte me er ook heel druk om bij de eerste hoor. Ik vond het allemaal zo complex. En iedereen doet het anders/geeft andere adviezen. Dus doe ook vooral waar je je goed bij voelt. Uiteindelijk doe je maar wat en is er ook zo iets bij gekocht als je het mist.
Ik zou nog geen slaapzak kopen. Die zijn over het algemeen te groot voor pasgeboren baby’s. Ik heb gewoon een slaapzak bij de Hema gekocht toen hij rond 3 maanden totaal niet meer onder zijn deken bleef liggen.
Ik had zelf 1 dekentje gekocht en 2 lakentjes. Deken werd ook niet vies en laken waste ik dan af en toe. Mijn schoonmoeder had toevallig wollen dekentjes gebreid, dus die legden wij nog over die andere (had geen dikke en het was vrij koud toen). En daar had ik er ook 1 van in de kinderwagen.
Ik zou niet heel veel dure dekentjes aanschaffen, met de kans dat je ze weinig gebruikt (behalve als je het budget hebt en het gewoon leuk vindt natuurlijk). Onze kinderen sliepen direct in een ledikant. Dus als ik het nu weer zelfs zou moeten kopen dan zou ik 1 warm ledikant deken aanschaffen. En 1 of 2 kleinere dekentjes voor in de kinderwagen en om over de baby de leggen als hij bv in de box/babynestje slaapt.