Dankje! Ik denk dat het inderdaad een aanval van nachtangst is geweest als ik de symptomen google. We zijn net terug van 3 weken vakantie met wisselende locaties dus hij heeft een hoop te verwerken. Hopelijk blijft het bij deze aanval als de rust weer is wedergekeerd.
Die van ons is 2,5! Maar ze zeggen dat je al (veel) eerder kan starten. Ik vond dat we aan de late kant waren gestart, omdat ze echt veel push back kon geven (soort van attitude). Ik denk dat ze makkelijker om zou zijn gegaan als we half jaartje eerder waren begonnen.
Bij ons zelfs bijna 3. Had veel eerdee gekund want ze gaf op de opvang al vaak zelf aan dat ze moest plassen. Maar ik wilde even 3 dagen vrijgeruimd hebben hiervoor (ik werk ook vaak on de weekenden) om er dedicated aan de slag mee te gaan. Dus heb gewacht tot her moment dat ik een week vrij had staan. Op mijn werk moet je dat ongeveer een jaar van te voren aanvragen
Volgens de cursus zaten we buiten het ideale tijdframe maar het viel me alles mee. Met het poepen lijkt het nu ook goedgekomen te zijn. Overigens na wat rasechte omkoping/beloning wat van de cursus dus niet ‘mag’
Hoe oud is je kindje en welke luiers heb je? Je hebt ook Facebookgroep wasbare luiers. Daar zijn ze erg attent en denken ze graag met je mee. Je kan evt ook hydrofiele doek (+ evt inlegger) met overbroekje doen totdat de luiers beter zitten
Ik heb wel de newborn luiers aangeschaft. Ik gebruik totsbots Bamboozle maat 1. Gestart met 4 kg en ik verwacht dat ze hier nog een half jaar mee kan doen. Dan komen de maat 2 luiers ook niet meer tot d’r oksel. Als het alleen bij de benen te wijd zit kan je dat met een overbroekje wel opvangen.
Ik heb ze trouwens via marktplaats gekocht en ben van plan ze daar ook weer door te verkopen.
We zijn aan het kijken voor een kinder tablet voor onderweg als we op vakantie gaan. Budget rond de 100/150 euro. Heeft er iemand goede ervaringen met bijvoorbeeld Kurio of Deplay? Of een andere aanrader?
Mijn dochter was wel iets langer, 54 cm en 4 kg.
Het zag er toen zo uit :
Het is nog steeds een gigantisch pakket (nu 3 weken mee bezig) maar het heeft wel altijd goed aangesloten. Lekt ze door? Je kan van sommige luiers op YouTube ook filmpjes zien hoe ze horen te zitten! Die heb ik zelf ook bekeken.
Waarom wil je liever drukknoopjes dan klittenband? Wij hebben overbroekjes met klittenband en met drukknopen en we vinden die met klittenband zoveel fijner om goed aan te doen.
Mijn zus is heel enthousiast over deze, is dr favoriete wasbare luier.
Oh snap ik, en is idd ook zo. Mijn vader verschoont de wasbare luiers van m’n neefje al 2 jaar dus denk dat 't bij hem al wel in z’n systeem zit en verder is 't alleen 1 gastouder. Tis idd wel duurzamer en je hoeft 't klittenband niet uit te pielen. Wij zijn 't al een keer vergeten en dat was echt niet handig voor de wasbare luier doekjes.
Haha mijn joekel past dus al niet meer in maat 1 wasbare luiers. De little lamb klittebanden kunnen niet meer dicht. Overbroekje nog wel, maar het zit niet mooi meer. Ik heb dus een beetje spijt van maat 1. Ze is 4 maanden en 7 kilo. Totsbots past nog wel okee in maat 1.
Ohja die van m’n zus was ook met nog geen 4 maanden uit totsbots maat 1 gegroeid. Maar die was in een maand ook een kg aangekomen vanaf geboortegewicht, die van mij maar 300 gram.
De school /kdv bestaat vandaag 10 jaar, zouden jullie daar iets mee doen? Kaartje, knutsel of iets lekkers meegeven voor ze? En gericht aan de organisatie of de juffen van haar groep? Ben daar allemaal nieuw mee Vind het denk ik wel attent en ben super blij met ze.
En klitteband kun je ook prima heel lang goed houden! Gebruiken nu de overbroekjes van mijn eerste en het klitteband is nog prima.
Overbroekjes kun je trouwens het beste ook in een waszakje wassen. Dan blijft de plu laag langer goed, en krijg je ook geen problemen met het klittenband.
Gebruik zelf de kleine overbroekjes van bambino Mio met inleggers. O is nu 8,3 kg en het past nog perfect.
Wij hebben uiteindelijk een normale tablet gekocht. Zag het voordeel van een kindertablet niet echt. En uiteindelijk ook gewoon nog duur.
We hebben nu een Samsung en daar zit ook gewoon een kind omgeving op, zodat ze alleen naar de apps kan die wij ingesteld hebben.
Ik ga morgen suppen, en ik mag eens proberen S bij op de plank te zetten, nu al zin in Ze vind alles dat met water te maken heeft echt geweldig.
Nu hebben wij wel Schlori zwemkussens, maar dat is natuurlijk geen redmiddel. Iemand tips voor reddingsvesten? Ze is 20mnd en weegt ongeveer 10,5kg. Als ik ga googlen zie ik zwem-en reddingsvesten door elkaar, maar een zwemvest hoeven we dus niet echt…
Heeft iemand hier de cursus van big little feelings aangeschaft? Ik ben erover aan het nadenken om aan te schaffen, de Instagram tips die ik opvolg werken goed, maar twijfel een beetje omdat het toch flink wat geld is.
Ik vroeg me af of iemand me kan vertellen of er ook handvaten in zitten over wat je kan doen als je kind nadat je het corrigeert zichzelf begint te slaan. Ik kan er niet meer zo goed tegen en dacht misschien kan die cursus wat handvaten geven.
Wij hebben er 1 van besto, tot 15kg is die geloof ik en dat gaat dus echt wel ff mee. Gekocht toen K. 13/14 naanden was (en rond de 11 kilo) en ze zit nu (3) nog niet op 15.