Tips, ervaringen & aanraders #6

Vraagje: ik ben in november uitgerekend. Koop je dan wiegdekens met fleece/teddy of zonder?

Ik zou het doen! Zeker in het begin kunnen die kleintjes zich nog niet goed warmhouden. Mijn baby is van juni 2021 en zelfs toen had ik af en toe een fleecedekentje nodig

1 like

Ik zou met doen maar ligt ook eraan hoe warm de kamer is etc maar inderdaad die kleintjes kunnen vaak nog niet goed hun warmte vast houden. Mocht het te warm zijn kun je altijd nog wat minder dikke kleertjes aandoen oid

Edit: ik had overigens voor mijn januari baby 2 met fleece, 2 zonder fleece en uiteindelijk sliep hij na 3 maanden met een slaapzak want dat vinden we veel handiger. Zo zonde van de dekentjes :sweat_smile:

3 likes

Ik heb 2 kinderen van november en ik had een dekentje van fleece katoen. En we hadden nog een los gebreid wollen dekentje erover. Ik had maar 1 dekentje. Beide kinderen lagen met 3 maanden in een slaapzak, omdat ze niet onder de deken bleven liggen.
Ik zou niet allemaal dure dekentjes kopen. En ook niet van dat synthetische fleece.

1 like

Aanraders in Limburg om te doen met een peuter?(wordt in oktober 3). We gaan op vakantie in het noorden, Arcen. Maar geen probleem om voor iets heel leuks een stuk te rijden.

Irrland, ligt net over de grens. Een hele grote speeltuin, volgens mij ook met iets van een kinderboerderij erbij ofzo. Entree is ook niet heel duur. Vast goed voor een dagdeel vermaak, schijnt heel leuk te zijn!
Of speeltuin Klein Zwitserland in Tegelen, ligt iets verder van Arcen.

1 like

Toverland in Sevenum

2 likes

Bedankt voor je tips! Ik koop veel via vinted, scheelt enorm veel geld en als je goed filtert is het nog in goede staat. Dus heb nu inderdaad een wollen jollein dekentje op de kop getikt. Dan wil ik er nog één dekentje met warme voering bij halen en dan vind ik het wel goed.

3 likes

@Ovenschaal jij toch? Ik zit er ook aan te denken, vind hun Instagram idd ook fijn!

2 likes

Haha, nergens! Of hier :wink:
Jonge baby’s slapen meestal eerst onder een lakentje en deken. Sommige al snel in een slaapzak, maar dat hoeft niet. Vaak kies je voor een slaapzak als je kind zich onder de deken vandaan woelt. Of gewoon als je het zelf fijn vindt.
Om te starten zijn lakentjes en dekens iig prima. Is ook makkelijk met temperatuur, kan je altijd een extra dekentje doen of een dekentje weg.
En als je wel een slaapzak wil, heb je die zo aangeschaft!

4 likes

Ik heb hem gekocht, dit is een screenshot over hitting/biting/pushing. Moet eerlijk zeggen dat ik hem niet heb bekeken.

Samenvatting

1 like

Zou idd starten met een paar lakentjes en een dekentje. Ik had ook al slaapzakjes, maar mijn baby slaapt alleen ingebakerd, dus die slaapzakken kan ik helemaal niet gebruiken.
Maar je kunt trouwens ook grote hydrofielen gebruiken als beddengoed, dus het is allemaal niet zo streng als het op die lijstjes lijkt.

1 like

Ik maakte me er ook heel druk om bij de eerste hoor. Ik vond het allemaal zo complex. En iedereen doet het anders/geeft andere adviezen. Dus doe ook vooral waar je je goed bij voelt. Uiteindelijk doe je maar wat en is er ook zo iets bij gekocht als je het mist.

Ik zou nog geen slaapzak kopen. Die zijn over het algemeen te groot voor pasgeboren baby’s. Ik heb gewoon een slaapzak bij de Hema gekocht toen hij rond 3 maanden totaal niet meer onder zijn deken bleef liggen.

Ik had zelf 1 dekentje gekocht en 2 lakentjes. Deken werd ook niet vies en laken waste ik dan af en toe. Mijn schoonmoeder had toevallig wollen dekentjes gebreid, dus die legden wij nog over die andere (had geen dikke en het was vrij koud toen). En daar had ik er ook 1 van in de kinderwagen.

Ik zou niet heel veel dure dekentjes aanschaffen, met de kans dat je ze weinig gebruikt (behalve als je het budget hebt en het gewoon leuk vindt natuurlijk). Onze kinderen sliepen direct in een ledikant. Dus als ik het nu weer zelfs zou moeten kopen dan zou ik 1 warm ledikant deken aanschaffen. En 1 of 2 kleinere dekentjes voor in de kinderwagen en om over de baby de leggen als hij bv in de box/babynestje slaapt.

4 likes

Bedankt voor deze vraag, hier hetzelfde probleem met in december de eerste baby opkomst :joy:

1 like

Afgelopen december is mijn 2e geboren en mijn oudste is van eind februari en heb bij beiden er eigenlijk niet te diep over nagedacht.

Zelf had ik voor de december baby een zacht wollen dekentje van Disana en een wolfleece deken van Klippan. En uiteindelijk heb ik haar met name lekker in die Disana deken gerold de eerste weken/maanden.

Zelf ben ik dus echt niet van strak opmaken van bedjes, dus met lakentjes kan ik niet veel haha en wij hadden dus bij onze oudste zo’n baby skipak en kwamen erachter dat hij daar heerlijk in sliep. Dus die bewaarden we en gebruikten we bij onze 2e ook als slaapzak haha

4 likes

Ik zie dat je al veel tips hebt gehad, en iedereen zegt eat anders. Dat is het lastige, er is geen goed of fout en je hebt zo iets bijgekocht.
Ik had 4 dekentjes van een collega gehad, vN Bambino (baby van begin juni). Heb ze best intensief gebruikt, 1 in bed, 1 babynestje, 1 box en 1 kinderwagen. Maar ik ben lui en wil niet steeds dat dekentje moeten halen en had ze toch. Nu gebruik ik er nog 1 a 2, kinderwagen en box en ze is 6 weken. In het begin kun je de dekentjes nog dubbelvouwen als het te fris is, dan heb je al dubbele laag.

1 like

Oooh ik ben heel benieuwd! Hoeveel heb je hieevoor betaald? Zou je misschien willen laten weten of het het geld waard is?

Mijn peuter is ook heel goed in peuter puberen, alleen slaat hij vooral mij/broertje/papa/iemand anders die zegt dat iets niet kan

Het was toen $89/98 ? En ik heb het gekocht, maar vervolgens gedeeld met 2 andere forumleden, dus dat scheelde wel voor mij.

Je hebt toegang tot heel veel filmpjes waarin zij samen uitleggen hoe en wat, ik vind het wel interessant maar moet eerlijk zeggen dat ik niet alle filmpjes echt heb bekeken. Ik heb alleen gekeken wat ik interessant vond of nodig dacht te hebben. Het is heel erg Amerikaans ook vind ik, maar ja, opzich is het wel compleet en heb je er wel wat aan.

2 likes

Haha zag de post door een like, maar ze kan het sinds 1.5 week ofzo :partying_face:

2 likes

Uhhh vraagje hoe steriliseer jij de pomp? Ik lees : niet in water, niet in stoom sterilisator. Hoe dan? Of gaat dat enkel over t motor deeltje? En föhn jij het slangetje droog? :sweat_smile:

1 like