Tips, ervaringen & aanraders #6

Niks :sweat_smile: Ik ben zelf niet zo van de ā€˜geleende’ teksten en ik kon zelf niks bedenken waar ik echt enthousiast over was cq wat echt meerwaarde had.

5 likes

Wij hadden een heel simpel zinnetje:

Zo blij met jou erbij.

3 likes

@Karl_Lagerfeld j́a al die spullen ook nog :sweat_smile:
Wordt nog een soort eliminatie spel, wat gaat mee in de handbagage…

Ik ga morgen easyJet bellen om te boeken, voor 9 euro kan ik dan ook de stoelen kiezen. Ik twijfel nog tussen allemaal op 1 rij, of juist verdeeld tussen het gangpad:
baby op stoel; baby op schoot -gangpad- ouder zonder baby (dan kan de ouder zonder baby gewoon even lekker zitten ofzo haha)
Of: ouder zonder baby; baby op stoel -gangpad- baby op schoot
Met het idee dat dan de kinderen eventueel even los kunnen in het gangpad tussen ons in als dat kan. En dan kunnen we ze allebei in de gaten houden…
Maar goed ik zal me in elk geval voorbereiden op een helse heen en terug reis :sob:

1 like

Wij hadden een enkel kaartje en dan op de achterkant boven de naam staan ā€œgeluk schrijf je met vier lettersā€ (haar naam is met 4 letters). Bij de tweede staat er boven de naam ā€œjij maakt ons geluk nog groterā€ (of iets van die strekking weet het even niet zeker haha erg eigenlijk) en bij nr 3 komt er straks te staan ā€œjij maakt ons geluk compleetā€ (is voor ons heel zeker de laatste).

7 likes

Alleen ā€˜ons liefste is geboren’ en dan alles wat iedereen wil weten (behalve haar gewicht en ons telefoonnummer)

4 likes

Wij hadden aan de binnenkant ā€œal ons later is met jouā€

4 likes

Zo lief
Zo zacht
Zo klein
Je kunt als iets
Je kunt te mooi
voor woorden zijn

Nav een post die ik hier in dit topic had gezien (komt uit een gedichtenbundel). Lekker cheesy terwijl ik dat normaal helemaal niet ben

3 likes

Nu je er bent
Is alles anders
En toch precies zoals het hoort

6 likes

Er zullen handen zijn die je dragen
armen waar je veilig bent
En mensen die zonder vragen
vertellen dat je welkom bent

Omdat mijn zwangerschap niet ā€˜gepland’ was en ik er alleen voor kwam te staan vond ik dit tekstje mooi en toepasselijk.

18 likes

6 likes

Ik heb je tekst niet gelezen maar wij hebben hetzelfde als @Printemps gedaan. Met een klein symbool in zwart/wit verwezen naar wat we niet op de kaart wilde in tekst, maar wel zo belangrijk is dat we er niet aan voorbij wilde gaan. Voor ons was dat een regenboogje.
Ik vond het ook niet erg als mensen de betekenis niet begrepen of er overheen keken, het was puur voor onszelf.

5 likes

Ik baal hier weer van wat was de tekst nou :joy::joy::joy:

2 likes

Wij hadden geen tekst, op de voorkant alleen haar voornaam geschreven en op de achterkant haar volledige naam, datum etc. Wel een heel lief kaartje met een mooie illustratie (vind ik zelf haha). Ben er nog steeds heel blij mee

Edit: in het land van mijn vriend is een kaartje niet zo gangbaar dus het was een beetje een solo-project van mij, hij had er niet echt een mening over.

2 likes

Wat @Zitzak al zei; je mag niet met 2 baby’s op 1 rij, dus ook al boek je die stoelen je wordt alsnog uit elkaar gehaald (tenzij je met bulgarian air vliegt dan boeit niemand ene fuck)… Voor/achter elkaar mag wel, ik zou dit dan doen en dan beiden aan het gangpad.
Hoelang is het vliegen? Wij moesten 5 uur en dat was wel heeeeul lang met allebei een dreumes op schoot. Maar als het een uurtje of 2 is zou ik zelf geen extra stoel boeken.

1 like

Zoontje (10 mnd) heeft eerder al de puffer moeten gebruiken en toen ging ie lachend en zonder problemen op. Vorige week (voordat hij nra de spoed moest en waar hij onder dwang is verneveld) wilde hij het niet meer. Ik maak er nu een spelletje van door hem op mijn eigen gezicht te zetten en dan alles heel overdreven te doen dus: de beweging en het geluid van het indrukken van de vernevelaar en daarna heel overdreven in en uit te ademen en hem daarna ook echt een tijd op m’n gezicht te houden. Of ik doe dit op een knuffel ter afwisseling. Vaak pakt hij hem in de handeling al af en als hij hem dan zelf op z’n gezicht zet dan druk ik m in. Ik deed altijd 1 of 2 puffjes maar de kinderarts zei dat zij gewend zijn om er wel 4 te geven.

2 likes

Ik kreeg als tip om het wiegje andersom op te maken,. Dus dat je baby nu met zijn hoofd bij het voeten eind gaat slapen en dit zo nu en dan afwisselen

Op ons kaartje staat ā€œMet jou is alles nóg leukerā€, omdat op onze trouwkaart en in onze ringen ā€œMet jou is alles leukerā€ staat. En 2 vlindertjes, omdat ze is vernoemd naar de overleden zus van mijn man, waar vlinders een groot symbool waren tijdens haar uitvaart en ook op haar graf.

10 likes

Dit doe ik inderdaad ook al maar maakt haar niks uit haha

Ja precies, ik heb ook niks met (zoetsappige) teksten maar het boeit mij niet wat andere mensen doen. Het is toch meer voor jezelf dan voor anderen, toch?

11 likes

Ik wilde de tekst grote avonturen beginnen klein. Maar toen zag ik die op meerdere kaartjes voor ze er was en hebben we uiteindelijk geen tekst gedaan.
Het was ook al een best volle bedoeling want alle informatie stond op 1 kant.