Tips, ervaringen & aanraders #6

Een tijdje geleden ging het (volgens mij in dit topic) over boeken en speelgoed opbergen en kwam er o.a. een leuke rotan soort open “bak” voorbij. Ik wil ook graag zoiets en heb eindeloos teruggescrolld maar kan het niet meer terugvinden. Weet iemand nog waar ze zoiets verkopen?

Mijn dochter had een wheelybug bij de geboorte gekregen. Ik ken de trybike niet, maar de wheelybug was hier geen enorm succes. Wel even gebruikt en ze speelt er soms nog wel mee, maar haar gewone loopfietsje vond ze leuker, daar kan je ook beter mee sturen.

4 likes

Ik had onlangs zo een wheelybug gezien bij een bevriend koppel met een kindje van anderhalf en naar haar ervaring gepolst. Haar dochter keek er ook amper naar om en zat veel liever op haar loopauto.
Iets vergelijkbaars als dit:

Zij had de wheelybug gekregen van haar zus omdat haar neefjes er geen gebruik meer van maakten maar ook zij hadden er bijzonder weinig aan gehad blijkbaar…
Heb dus zelf beslist nu om deze niet aan te schaffen.

2 likes

Oh dat was 'm inderdaad! Bedankt voor het linkje! :slight_smile:

3 likes

Normaal doe ik dat inderdaad maar ik dacht niks nodig te hebben wat dat betreft dit seizoen, maar we gaan nu naar een andere vakantiebestemming en daarvoor wil ik wel zo’n pakje. Bedankt eidereen voor de tips!

En wat betreft wheelybug, haha dat is dus geen succes. Nu nog bedenken hoe ik dat ga zeggen: “5 mensen op een forum vonden het geen succes” :sweat_smile:

4 likes

Haha dat is hier thuis inmiddels al helemaal de normale gang van zaken als ik iets beweer. Op elk gebied trouwens haha
“Hoe weet je dat dan?” “Oh van het forum”
Ik heb tijdens mijn zwangerschap alle Tips en aanradertopics gelezen dus ik vind mezelf inmiddels wel een kenner :laughing:

13 likes

Ja thuis ook hoor maar niet tegen een familielid :rofl:

1 like

Ik heb er door het forum opeens allemaal vrienden bij gekregen die overal iets van vinden :stuck_out_tongue_winking_eye:

23 likes

Ohh nee snap ik, daar las ik overheen. Dan zou ik het inderdaad houden op vriendinnen die het afraden zoals @Feather zegt

3 likes

Zakt deze bij jou niet weg na een korte tijd? Ik heb denk ik al 10 keer de instructies gelezen en meermaals opnieuw de band omgedaan, maar op de een of andere manier blijft hij niet goed zitten. Het lijkt wel alsof hij te veel kan glijden door zonnebrand ofzo? Kind weegt 10,5 kg dus daar zou het niet aan moeten liggen denk ik. Een vriendin van me had precies hetzelfde probleem bij haar kind.

@Koda hier werkte dit trouwens nog steeds wel beter dan zwembandjes bij een heel actief kind, want de bandjes trok hij telkens zelf af en puddle jumper was echt nog te groot

Hier ben ik ook heel benieuwd naar! Zag ze veel op vakantie en zien er ideaal en heel stabiel uit!
Mijn jongste is nu 1,5 en wordt woest als ik haar in de swimtrainer doe ( omdat de oudsten dat niet hebben en ze alles wil wat met name haar broer heeft / doet), maar tot een maand of 2 geleden was dat echt een ideas ding!!

Wij hebben onze swimtrainer amper gebruikt. Baby vond het echt niet fijn erin. Gepruts om aan te doen, schuurt de huid. Baby wilde lopen.
Laat staan dat hij er ouder nog in had gewild.

Zoiets is zo verschillend per kind, helaas kom je daar alleen achter als je het probeert.

Wij hebben gewoon normale zwembandjes gekocht en vinden dat prima. Je moet je kind wel vasthouden natuurlijk.

1 like

Trybike is hier wel een enorm succes! Ze is nu net 13 maanden en kan nu met haar tenen bij de grond en sjeest er al de hele gang mee door :sunglasses:

1 like

Ik ben uitgerekend in oktober en alle spullen zijn grotendeels binnen :blush: Alleen twijfel ik nog over twee zaken:

• Wat is volgens jullie handiger de eerste twee maanden, een dekentje of een slaapzak? En is een wollen dekentje het beste of is zo’n hip gebreid fleecestof dekentje ook goed?

• Is een inbakerdoek a la SwaddleMe handig om gelijk te gebruiken vanaf de geboorte? Of is het handiger om het kindje gewoon goed in te stoppen en het pas te kopen als je merkt dat het kindje onrustig slaapt?

1 like

Ik zou als je kindje onrustig slaapt eerst eens proberen of inbakeren helpt met een grote hydrofiel en dan is een inbakerzak of doek zo gekocht.

6 likes

Meeste slaapzakken zijn te groot voor pasgeborenen en ook niet nodig, dus ik zou dat nog niet kopen en gewoon voor een dekentje gaan. Wat voor één maakt niet uit zo lang het maar een ademende stof is en bv geen synthetische fleeche.

Ik heb nooit ingebakerd, baby werd er alleen maar boos van. Ik zou gewoon afwachten of je denkt dat het nodig is. Of je koopt bv en grote hydrofiel doek, daar kan de kraamzorg de baby ook wel mee inbakeren om te proberen.

1 like

Ik vond in het begin dekentjes makkelijker, ze slapen nog zo veel/vaak dat een dekentje over je baby heen leggen makkelijker is dan steeds slaapzak aan en uit doen. Ik heb pas een slaapzakje gekocht toen baby zich steeds onder de dekentjes vandaan wurmde.

Ik heb ingebakerd met een grote hydrofiel maar maar heel kort, was hier niet echt een succes, dus ik zou daar mee wachten idd.

2 likes

Ja, zover ik weet wel! Maar ga er dan de volgende keer nog maar eens de handleiding bij pakken, wie weet

1 like

@Calypso @JanHagel @morange @Duif Thanks voor het meedenken! Wacht dan nog even af met de inbakerdoeken en slaapzakken.

En qua dekentje ga ik nog even online verder zoeken (vind ik alleen maar leuk :grin:).

1 like

Ik heb altijd die puckababy piep gebruikt ( eerste geleend) de meeste baby’s vinden dag geborgen gevoel toch wel heel fijn, in de baarmoeder was het natuurlijk ook heel erg krap en ze hebben ‘last’ van dat moro reflex. Dus of mijn kids nou onrustig waren of niet ze sliepen in het begin altijd in de piep

5 likes