Tips, ervaringen & aanraders #6

Haha ja ik probeer ook wel eens twee. Ze heeft twee scheve kruinen dus geen idee waar haar scheiding zit. Dus doe vaak gewoon maar wat, altijd scheef

foto

afbeelding

Ik doe maar wat, was allang blij dat ik drie knotjes in had gekregen omdat ze er per se drie wilde :rofl:

5 likes

Dit is echt leuk! Kan niet wachten totdat m’n baby wat groter is.

1 like

Vond dit wel een interessant item mbt slaaptijden en dat slapen je moet leren en onderdeel is van je ontwikkeling.

2 likes

Mijn baby van 5 weken is een echte buikslaper. Ze valt nu meestal na een voeding of na wiegen op mij in slaap en dan leg ik haar op haar buik weg. Ze slaapt dan echt het beste, op de rug wordt ze in no time wakker. Op zich prima want ze heeft al een sterk nekje en draait goed zelf haar hoofd om. Maar nu zit ik te denken met het oog op zelf in slaap leren vallen, zeker voor straks op de opvang, is dit misschien niet zo handig. Want wakker wegleggen op haar buik wordt hem niet en ze kan natuurlijk voorlopig nog niet rollen. Iemand ervaring hiermee/ tips hiervoor ?

1 like

Kinderfysio die deze week langs kwam om naar de kleine te kijken adviseerde ons juist ook om haar op buik te laten slapen onder toezicht. En dat laatste is natuurlijk een dingetje op de opvang want ze zijn er niet 24/7 bij.

Haha herkenbaar. Ik doe het altijd snel in de gang als we naar buiten gaan, want ze trekt anders het elastiek weer uit. Maar als de voordeur opengaat is ze het elastiekje in dr haar vergeten haha.

Bij de twee KDV’s waar ik ervaring mee heb moet je een toestemmingsformulier tekenen als je kindje op de buik slaapt. Kan dus wel, maar je moet er natuurlijk wel okee mij zijn dat er daar geen continue toezicht is.

1 like

Gaat mij meer om zelf in slaap laten vallen, dat lijkt me lastiger op de buik. Nu is het dus door wiegen of voeding, maar wakker in bed leggen lukt nog niet en zeker niet op de buik. Dus vroeg me af of ik dan toch meer moet gaan oefenen met slapen op de rug, maar misschien loop ik op de zaken vooruit hoor…

2 likes

Volgende week ga ik voor het eerst een middagje shoppen met mn baby in Breda maar nu ben ik bang dat ik nergens m’n baby kan verschonen :sweat_smile: iemand tips hiervoor in Breda?

En op de zij leggen?

2 likes

Goed dat je het zegt. De banden zijn vervangen votig jaar toen zijn zus een lekke band kreeg ergens inderdaad.

1 like

Baby is pas 5 weken he :wink: duurt in ieder geval nog een paar weken voor ze naar de opvang gaat toch? En dan gaat het zelf inslapen vaak ook al gemakkelijker :relaxed:

1 like

Weet iemand hoe het zit met kinderopvangtoeslag voor de kinderopvang nadat je kind 4 is geworden?

Als K. 4 wordt is het eigenlijk nog maar 1 week school. We twijfelen dus om haar na de vakantie te laten starten en langer op de opvang te houden. Twee vriendinnetjes van haar daar worden in de 2 weken na haar 4 en zij lopen tegen hetzelfde aan, die ouders willen hetzelfde doen dus dan zou ze niet het enige oudere kindje zijn gelukkig. Als er plek is, biedt onze opvang de mogelijkheid om na de 4 nog een paar weken te komen.

Alleen krijg je dan nog toeslag omdat ze eigenlijk met 4 uitgeschreven worden en naar de bso zouden moeten?

Haha thanks, geen idee waarom maar ik kreeg dit via Google dus niet naar boven op mijn telefoon :joy:

1 like

Wij hebben dit gedaan (kind was in mei jarig en ging in september pas naar school) en toeslag liep idd gewoon door. Wel moet je goed opletten, wij moesten in oktober ofzo opeens alles van de zomer terugbetalen en moesten dit zelf oplossen met de belastingdienst. Hoorde van een andere moeder in dezelfde situatie dat zij dit ook had. Dus zelf in de gaten houden.

2 likes

Hij had zo’n leuke vriendengroep op het kdv, en die bleven ook allemaal in de zomer (2 ervan ook in mei 4 geworden). Bovendien leek het me voor hem beter en rustiger, anders was hij net gewend op school en was het weer vakantie en moest hij weer wennen in zo’n bso-groep… maar dat is voor elk kind anders misschien.

1 like

Is niet bij iedere opvang mogelijk, vrienden van ons kan het bv echt niet. Bij onze opvang dus wel als er plek is, wel advies om het een jaar van te voren aan te vragen. Dus wij hebben het nu al aangevraagd of het überhaupt kan.

3 likes

Wat zijn jullie aanraders voor een buggy voor mijn baby van 9 maanden? Ik wil hem goed mee kunnen nemen in mijn kleine auto, voor boodschappen doen en dagjes weg, hij moet wel echt comfortabel zijn zodat A er ook in kan dutten. Ik lees op het forum veel over de Joulz Aer, maar ik vind 400 euro erg duur. Of zeggen jullie, die 400 euro moet je echt er voor over hebben want…?

5 likes

Wij hebben de chico liteway. Echt een prima ding, kan volledig plat en lekker grote kap. Is een paraplumodel en onder de €100,- volgens mij. @Broodrooster heeft deze ook geloof ik.

Wel even af en toe (twee keer per jaar ofzl) de voorwielen loshalen en die pinnen schoonmaken, dan blijven de voorwielen soepeler draaien.

Iemand tips voor fijne korte broeken? K. droeg afgelopen zomer nog shorts in maat 80 van Name It en Mango, terwijl ze verder in 92 zat. Die werden tegen het einde vd zomer wel wat krap. Neig sowieso naar maat kleiner kopen, dus 92 ipv 98 waar ze nu on gaat maar wil ook ff Vinted afstruinen voor leuke. Het liefste met zo’n elastieken band op de heupen.

4 likes

Hoe kleden jullie je babies aan in een winterslaapzak? Ik kom er gewoon niet uit met de TOG-waarde. Heb nu een slaapzak van TOG 3, maar onze kamertemperatuur thuis schommelt tussen de 19/20 graden. Dan zou ik volgens de schema’s een slaapzak met een lagere TOG moeten hebben, maar die kan ik nergens vinden. Moet ik dan van deze de armen eraf halen of alleen een romper aan met lange mouwen, zonder pakje? Ik kom er gewoon echt niet uit met die schema’s, voel me echt dom nu. Help :joy:

1 like