Tips, ervaringen & aanraders #6

Je zou raamstickers kunnen kopen, dat was hier al snel een groot succes en die blijven te gebruiken.

2 likes

In welke fysieke winkel verkopen ze festivalkoptelefoons voor kinderen? Het kind is bijna 3, dus liefst zo’n kinder koptelefoon.

1 like

Bij etos heb ik ze zien staan in de winkel.
https://www.etos.nl/search/?lang=nl_NL&q=Muffy

2 likes

Dankjewel! Dan halen we die nog even.

1 like

Heeft iemand heet boek ā€˜Jagen, verzamelen, opvoeden’ gelezen? Zo ja, wat vond je ervan?

Ik ben bezig met lezen (maar doe er erg lang over) en ben nu bijna op de helft denk ik… Het is hier en daar erg gericht op ā€˜de moeder helpen’ maar vind de theorie wel interessant: het is niet je doel om de kinderen te entertainen, laten meedraaien in het dagelijks gezinsleven etc…

Ik laat mn dochter iig meer doen/meedraaien in het huishouden als ze dat wil en heb haar de laatste tijd vaker teruggestuurd om zelf te spelen en ik moet zeggen dat ik dat best chill vind🤣

3 likes

Haha oke chill om te horen. Ik ben nog bij de inleiding en wilde even weten of het de moeite waard is om om door te lezen. Tot nu toe is het heel veel ā€˜wat je straks gaat lezen is echt amazing!!!’

Ja het is wel heel erg: ā€˜ik heb dit ontdekt en doe veel aan herhaling in mijn verhaal’

2 likes

Kom ik weer: Borgo Al Cerro. En in september is het daar nog goed te doen, wij gaan dan zelf ook

2 likes

Ik las net op een reisblog de tip om, als je bijv. Via b.ooking boekt, je niet je kind bij moet boeken omdat dit zou schelen in de kosten (uiteraard) en mensen vaak toch zelf een deryan meenemen. Heeft iemand dit wel eens gedaan en werd er toen wat van gezegd? Ik vind t best raar of niet :grimacing:?

2 likes

Ik heb zelf idd via booking een tweepersoons kamer geboekt en het hotel zelf gemaild of ze een kinderbedje konden voorzien, was geen probleem. Via booking +een kind kwam ik alleen maar op enorme kamers of zelfs losse kamers voor een baby van 3 maanden :sweat_smile:

3 likes

Ohja dat kan natuurlijk ook, eerst boeken en dan mailen. Lijkt me zo raar om dan in eens met een kind te staan IPV de 2 personen :sweat_smile: Ja ik kom ze wel tegen dat het kind op de kamer er bij kan en niet perse met een extra bed oid.

Hoeveel dagen hebben jullie babies last gehad van de vaccinaties?
Vaccinaties waren woensdag, koorts/verhoging is nu wel voorbij maar nog steeds heel huilerig en ipv veel slapen nu alleen korte dutjes en huilend van vermoeidheid in slaap vallen. Vannacht ook weer extra vaak wakker, heb niet langer dan een uur achter elkaar kunnen slapen. Is echt slopend.

Hoe gebruiken jullie zo een Deryan? Wij hebben er eentje gekocht maar hij vond het steeds maar grappig en was meer aan het spelen dan dat hij erin gaat slapen. Tot nu toe bij opa en oma’s in ledikant of bedje geslapen dat daar was.volgende week gaan wij op vakantie en nemen we alleen de deryan mee. Ben echt benieuwd en anders zal hij tussen ons in slapen…
leggen jullie het op bed? En kan een kind het echt niet bewegen door er in te kruipen of op de grond?

2 likes

Wij hebben ā€˜m de eerste 8 maanden wel gebruikt, daarna eigenlijk niet meer. Het tentje stond dan bijvoorbeeld midden op een tweepersoonsbed (hij bewoog toen nog amper in z’n slaap). Ook wel eens op de grond, maar dat vond ik eigenlijk niks i.v.m. tocht enzo. En ik vond dat matrasje zo ā€œzweterigā€ ofzo.
Daarom toch maar een campingbedje gekocht en daar ben ik eigenlijk veel blijer mee. Wel groter om mee te nemen helaas.

Ja ik vrees ook dat dit een miskoop is… hij is nu 9 maanden en mega beweeglijk. In het vakantieaccomodatie past geen bedje in de slaapkamer en we delen het huisje met familie. Dus twijfel een beetje wat te doen nu…

1 like

Jammer hĆØ? Ik had zoveel goede verhalen geleden en gehoopt dat dit een top oplossing zou zijn.
Is er geen bed over waar je ā€˜m op kan zetten? En dat bed dan helemaal inbouwen tussen een muur en kast in ofzo?

edit:
En anders gewoon bij jullie in bed toch? Als je dat zelf niet erg vindt natuurlijk. Doen wij ook wel eens op vakantie als slapen niet lukt. Zo gezellig :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Borgo Casalvento!

2 likes

Wij nemen die mee als we gaan kamperen. Het is vaak de eerste nacht even wat ā€˜gedoe’ dat hij er uit wil of huilerig is, maar slaapt er verder prima in. Na een paar dagen gaat hij er zelf in liggen zodra hij moe is. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat het niet voor elk kind een hit is

kinder yahtzee ( Farm Yatzy, zoo Yatzy, garden, animal, enzovoort)?
Haba Buntikus

Van het dobbelspel Clever komt in het najaar een kinderversie.

3 likes