Tips, ervaringen & aanraders #6

Ik maak het matrasje op met een ledikant hoeslaken en leg deze gewoon in de tent ipv eronder geschoven zoals eigenlijk hoort. Eerste nacht was drama, nu slaapt mijn dochter er prima in. En ik rits hem niet dicht, hij staat op de grond in onze slaapcabine en heel ver kan ze niet komen :sweat_smile:. Misschien thuis een nachtje proberen?

1 like

Hij heeft er de eerste 8/9 maanden ook prima in geslapen, gelukkig. Anders was het echt een miskoop geweest, haha.
Maar ik vind het campingbedje nu hij ouder is fijner.

Eeeh wij zijn een beetje laks/lui geweest met het regelen van onze vakantie in september. En nu hebben we nog niets geregeld :see_no_evil:

Eigenlijk wilde ik met het vliegtuig ergens op max 4 uur vliegen. Maar gezien de situatie op Schiphol en het feit dat mijn vriend doet alsof vliegen met kleine kinderen onmogelijk is, heb ik dat plan maar even geparkeerd.

Dus willen we ergens met de auto heen, maar niet te ver weg. De oudste is soms wagenziek (van het voorjaar kotste ze ons beide nog onder toen we op het huisjespark waren gearriveerd en ik haar uit de auto tilde…) en de jongste is nog (net) een baby.

Dus hebben jullie aanraders voor huisjesparken / canpings met van die huisjes:

• Op max 5 a 6 uur rijden vanuit Rotterdam. Maar dichterbij mag zeker ook! Volgens mij zit je dan een beetje aan (zuid) Duitsland / Noord Frankrijk.
  • Liefst een huisje/bungalow/stacaravan. Appartement is al minder ons ding. Hotel liever niet.
  • Binnenzwembad is wel een must
  • Liefst een plek met ook wat faciliteiten voor kleintjes (speeltuinen etc). Animatie is zeker geen vereiste.
  • Mogelijkheden tot uitstapjes in de vrij directe omgeving. De jongste zal dan nog 2x slapen dus dan ben je een beetje beperkt in je uitstapjes vind ik. 1 slaapje in de buggy/auto zal nog wel moeten lukken. Twee wordt lastig.

Hoop dat jullie goede tips hebben! Het internet is zo’n moeras aan opties :blush:

1 like

Ik stond een paar jaar geleden op Landal camping in Saarburg, daar hebben ze ook stacaravans. Ik denk dat het met kinderen wel een fijne camping is. Alleen weet ik niet of er heel veel kindvriendelijke uitstapjes in de omgeving zijn. Nadeel is wel dat je dan op een berg zit…

En ik was een keer in september op camping L’ocean in brem Sur mer, het was toen heeeeel rustig op de camping. Lekker binnenzwembad. En ook stacaravans. Op loopafstand van het strand ook. En volgens mij ook grote speeltuin op de camping.
Edit: oh brem Sur mer is vanuit Rotterdam wel 9 uur rijden zie ik nu :upside_down_face: ik dacht dat het korter was, maar we hadden toen nog een tussenstop gemaakt in noord Frankrijk.

1 like

Iemand cadeauideeƫn voor een 3-jarige namens haar babybroertje als die wordt geboren? Iets kleins, maar wel iets blijvends (dus liever geen knutselspullen etc). Toen haar zusje werd geboren kreeg ze poppenkledking, maar hebben inmiddels al zoveel poppenspullen, draagzakje voor de pop etc. Ze is ook net jarig geweest dus weet het gewoon echt even niet meer.

Haar zusje is helemaal fan van Thomas de trein (staat sinds een maandje ook op Netflix, aanrader!) dus die krijgt voor de houten treinbaan een Thomas- en Percylocomotief.

1 like

Heeft er iemand een urban iki voorstoeltje voor op de fiets? Past daar z’n slaaprol op?

Ik zie die namelijk alleen bij Yepp stoeltjes en eigenlijk vind ik de urban iki veel mooier, maar z’n rol lijkt mij wel handig.

1 like

Ik heb zo’n rol van Yepp want zat bij het stoeltje (kocht set via marktplaats). Maar nooit nodig gehad. Als hij op de fiets in slaap viel dan was het naar achteren. Maar ja dat is niet wat je vroeg, haha.

Als ik dat stoeltje van UI bekijk dan zie ik niet hoe daar een slaaprol op zou moeten. Yepp heeft een beugel waar je kind zich aan kan vasthouden. Daar doe je die rol op. Die beugel vind ik dan wel weer heel handig want dan zit hij niet steeds aan mn stuur.

2 likes

Geen antwoord op je vraag, maar mij lijkt zo’n urban iki zo zweterig voor je kindje? Het is zo’n plastic bak waar ze in zitten … bij die van yepp zitten er luchtgaten in

2 likes

Ja je kan daar z’n stuurtje op plaatsen, dus dacht daar overheen misschien z’n rol.

2 likes

Hmmm heb je misschien wel gelijk in. Iemand die ervaringen?

Een mooi verkleed pak, als dat iets is wat ze leuk vindt.
Een (bord)spel, of zoiets als mini loco of electro. Of van die Smart games, ziet er ook leuk uit en dat kan ze ook alleen spelen.
Of iets heel anders zoals walkie talkies, vinden bijna alle kinderen wel leuk.
En als ze van sieraden houdt dan zou je ook een ketting met armband kunnen doen.

Of misschien niet iets direct speelgoed gerelateerds, maar een leuk item voor op haar kamer? Een lamp met sterrenprojectie oid.
Of schoenen met lampjes erin, als je dat normaal niet zou kopen maar ze wil het wel graag (kan ze baby broertje voor eeuwig dankbaar zijn :joy:)

1 like

Mijn oudste krijgt een spiderman verkleedpak, hij gaat zo blij zijn haha kan eigenlijk niet wachten om het te geven. En mijn jongste van die grote kralen om zelf een ketting oid te maken. Maar dat heb je misschien al?
Een spelletje? Of een leuke puzzel?

1 like

Misschien iets van een (gepersonaliseerd) boekje * naam * wordt grote broer?

Mijn dochter (bijna 6m) heeft vaak na/tijdens het drinken van haar flesje dat ze zo zweet. Met name bij haar voorhoofd. Zou dat kwaad kunnen of is dat normaal? Als je er op googled krijg je echt uiteenlopende antwoorden.

Mijn baby is nu 9 maanden en ik zit een beetje te stoeien met zijn dutjes. Ik probeer hem gewoon te volgen maar het gevolg is dat hij zoals vandaag bijna 2 uur slaapt van kwart over 9 tot kwart over 11 en dan eigenlijk niet meer moe genoeg is voor een middag dutje. Maar hem wakker maken voelt ook niet goed. Ik ga hem zo proberen nog even op bed te leggen maar ik zie tot nu toe 0 vermoeidheid signalen behalve dat hij que gedrag drukker wordt en minder ā€˜geconcentreerd’ kan spelen. Hoe pakken jullie dit aan?

1 like

Zilveren armbandje met haar naam? Weet niet of het een sieradentypje is, maar mijn 3-jarige ekster vindt die van haar fantastisch

2 likes

Mijn dochter is ietsjes ouder maar sinds ze een kleine 10 maanden is, doe ik het zelf als volgt en hiermee volg ik een beetje het schema van de onthaalouder. Ik stootte namelijk op hetzelfde probleem als hetgeen je aanhaalt.

Kort dutje van 9u-10u waar ik haar inderdaad meestal wakker moet maken.
Namiddag dut van 12u30-15u (soms 15u30).
Ze kan het dan uithouden tot haar bedtijd tussen 19u en 19u30.

Ik wilde eerst ook niet weten van mijn baby wakker te maken maar ik merk toch dat dit in het voordeel werkt voor haar humeur gedurende de dag.
Dit lijkt me trouwens ook een goede tussenstap wanneer ze uiteindelijk zal overgaan naar enkel een lange middagdut.

1 like

@Roggebrood @Level3 @Zitzak thanks. Verkleden vindt ze helaas echt verschrikkelijk, leuk als je carnaval viert haha. Rollenspellen vindt ze wel heel leuk en de poppen zijn regelmatig ziek en moeten dan naar de dokter/ziekenhuis maar ook dan is het alleen de instrumenten en niet een doktersjas ofzo :laughing:

Spelletjes en puzzels komen we ook in om, maar zoiets als loco en electro wat ze redelijk zelfstandig kan doen is misschien wel wat. Of anders iets van sieraden, dat vindt ze wel leuk maar het zilveren armbandje net der naam dan weer niet, die moet steeds af haha. Dus dan iets wat ze zelf om en af kan doen :stuck_out_tongue_winking_eye: zo’n boek hebben we ookal trouwens, die wordt nu regelmatig gelezen weer :blush:

Hebben met 2 kids ook al zoooo veel. En onze meiden zijn net zo goed vd poppen als auto’s en bouwen etc. , dus wat we straks nog voor de baby moeten vragen. Denk vooral cadeaubonnen van winkels want meidenkleding aandoen is ook weer zoiets :joy:

2 likes

Ja van die grote kralen hebben we idd en is ze wel beetje op uit gekeken, te makkelijk. Maar ze is wel van het knutselen en freubelen en je hebt waarschijnlijk ook wel van die kits met kleinere dingetjes die geschikt zijn vanaf 3. Kan ze zich weer even vermaken als haar zusje slaapt, want die zou het wel allemaal in haar mond stoppen. Super irritant, de oudste deed dat nooit alleen nu af en toe als ze ziet dat der zusje dingen in de mond stopt :expressionless:

Oh dat denk ik wel! K. zou hier iig mee uit de voeten kunnen. Is ook kets kleiner dan de kralenset die we al hebben. Thanks voor het delen!

1 like