Tips, ervaringen & aanraders #6

Mijn baby is even oud ongeveer en dit is haar ritme

8:00 wakker
10:00 slapen tot 12:00 en soms zelfs 13:00
15:00 slapen tot 16:15
19:00 naar bed

2 likes

Welke bordjes met zuignap blijven plakken op de stokke tray?

1 like

Ik heb een bordje/bakje van done by deer en die blijft plakken!

1 like

Het is niet echt iets kleins, maar dit was echt een hit voor mijn driejarige.

Hij had meteen een taakje steeds, foto ‘s maken van de baby en alle kraamvisite. En je kan de foto’s ook nog samen terugkijken.

10 likes

Oooh dat is misschien ook wel heel leuk! Ze komt nu reglematig om onze telefoon vragen en dan gaat ze foto’s van haar zusje maken “ga maar daar staan Ruubje! Goed zo, kijk maar naar mij ruubje!” :joy:

1 like

Ik zag laatst dit van vtech … ziet er super leuk uit (m’n kind heeft het zelf nog niet)

Edit; ik zie nu de tip van @WBJNE. Ook hee leuk!!

5 likes

L is wordt 3 in September en we gaan de speen afschaffen. Veel te lang uitgesteld, maar goed we gaan het eindelijk doen. Ze krijgt hem alleen in bed, maar hebben er regelmatig strijd over overdag. Ik heb een boekje aangeschaft op aanraden van iemand, de Lumies. Iemand daar ervaring mee?

2 likes

Hamertje tik?

3 likes

Mijn kind kreeg alles wat we geprobeerd hebben er af.

2 likes

Wij hadden deze bij de oudste en die bleef vaak best goed vast:

1 like

M’n dochtertje heeft net geleerd om te zitten, maar ze zit nog niet echt stevig (ze is net 6mnd) maar ze wil niets anders meer natuurlijk haha.

Ik kan dus geen moment meer bij haar vandaan, omdat ik bang ben dat ze valt (en ook omdat ze achteruit tijgert, dus totaal geen rust meer haha) maar ik dacht er aan om misschien zo’n activiteiten kussen te kopen.
Heeft iemand daar ervaring mee?

Zoiets;

1 like

Geen ervaring mee, maar ik legde in de tijd van wankel zitten een voedingskussen achter ‘m. Of een paar kussens van de bank. Dat ging eigenlijk ook altijd wel goed.
In mijn ervaring duurde die periode van écht wankel zitten ook niet zo heel lang.

4 likes

Wow dat is wel een goede tip! Ik leg ook weleens een kussen neer, maar dan valt ze er precies naast haha. Het voedingskussen kan ik om haar heen leggen. Thanks!!

1 like

Ja, maar bij ons niet echt positief verhaal maar heeft meer met ons dan het boek te maken. Wij dachten we doen speen weg en gelijk in een peuterbed ipv ledikant maar dat was te veel van het goede. Ze was tijdens het lezen van het boek wel heel enthousiast en wilde ook dr speen wegdoen in dat doosje maar s nachts was ze dat helemaal vergeten.
Achteraf gezien hadden we misschien vaker het boek moeten lezen en zeker niet tegelijkertijd met de overgang naar het peuterbed.
We probeerden het 4 maanden later nog eens en toen wilde ze dr speen dus niet meer weggeven :joy: maar toen hebben we toch doorgepakt (zonder begraven met dat doosje) en is het gelukt.

Succes!

2 likes

Of evt voedingskussen met een hoeslaken erom heen en dan omdraaien.

Zie foto, dat is duidelijker dan mijn uitleg.

4 likes

Heb je al zo’n kinderkamers? Die heb je in verschillende prijsklassen geloof ik. Misschien leuk onder het mom sta zij dan foto’s mag maken van haar nieuwe broertje/gezin?

2 likes

ik heb zo’n ding gekregen van iemand (zou het niet zelf kopen) maar ik vond het best een succes eigenlijk.
ons kind was niet zo beweegelijk en die ging ook echt naar dingetjes toe proberen te buigen om er aan te rammelen enzo

1 like

Iemand ervaring met de Stapelstein stenen?

Ik vind ze behoorlijk aan de prijs, maar als het iets is waar ze veel plezier van hebben, dan kan ik het nog wel voor mezelf goed praten.

2 likes

Ik heb al een paar keer op het punt gestaan ze te kopen, maar het nog niet goed kunnen praten qua bedrag. Ik denk wel dat het heel leuk kan zijn en het is echt open einde speelgoed, dus als je kinderen daarmee uit de voeten kunnen zijn de mogelijkheden eindeloos. Een vriendin van mij heeft een set van 3, maar haar zoontje kijkt er amper naar om maar die kan ook weinig met ander open einde speelgoed en is meer van het speelgoed met een duidelijk doel.

Wij hebben K. voor haar derde verjaardag rivierstenen en hill tops van Gonge gegeven en daar wordt echt veel mee gespeeld de afgelopen maand (en ze kennen het al vd opvang, dus wisten dat het een hit zou zijn). Ook de jongste van 1,5 kan daar prima mee uit de voeten. Zo’n set is goedkoper en je hebt dan voor minder geld meer (want als je met 6 van die stapelstein ook nog verschillende hoogtes wilt maken blijft er weinig over) , maar wel minder open einde. Alhoewel de hoge hier regelmatig een tafel is en dan de tussenmaat stoeltjes zijn. Of ze worden omgekeerd om als bakje voor iets te gebruiken.

5 likes

Ja! Ik heb er niet zo lang geleden over gepost. Wij hebben de set van jouw plaatje en wordt door beide kinderen (1 en 3) heel veel mee gespeeld. Wij hebben ook een piklertriangel met glijbaan en die stapelstein zijn echt veel leuker en veelzijdiger. Ik was best skeptisch, maar mijn man wilde ze graag hebben. Ben er echt positief verrast over.

1 like