Tips, ervaringen & aanraders #6

Oh wat leuk dit!!

3 likes

Goed om te horen, ze zijn hier in dezelfde leeftijdscategorie :slight_smile:

@Suikerklontje Bedankt voor de tip van die rivierstenen / hill tops. Ik had er nog nooit van gehoord maar dat is zo handig aan dit forum/topic.

4 likes

Deze hebben ze bij ons op het kdv en is echt een groot succes. Ik zie er altijd wel kinderen mee spelen.

2 likes

Wij hebben er 1. Gekregen voor zn eerste verjaardag een hele leuke gespikkelde.
Hij is nu bijna 1,5 en vindt het vooral leuk om er op te trommelen of blokjes in te doen of om het op zn hoofd te zetten. Lijkt me wel leuk om er meerdere te hebben vooral als ie wat groter is. Sommige kindjes die op visite komen die wat ouder zijn gaan er gelijk op staan en eraf springen.

2 likes

Hebben jullie tips voor een zonnige en warme (liefst beetje tropisch), kindvriendelijke bestemming in januari met 2 kids van 1 en (nog net niet) 4 jaar?

Wij zijn al 2 x met de oudste naar CuraƧao geweest, beviel heel goed maar hebben we wel gezien. Lange vlucht is ook niet zo’n probleem en tijdsverschil ook niet, maar altijd mooi meegenomen als het beperkt kan blijven haha

1 like

Kaapverdiƫ of Zanzibar? Beide niet met kinderen geweest nog maar vond ik zelf wel echt erg leuk. In Kaapverdiƫ zou je kunnen eilandhoppen als je daar zin in hebt.

Anders kom je al gauw in de +10u vliegtijd denk ik.

2 likes

Hoe ben je gevlogen? Wij zijn dus allebei totale Aziƫ newbies dus vlieg het liefst zsm naar phuket, las ergens Emirates met tussenstop op Dubai

@Zitzak ja ik zat toevallig ook naar Zanzibar en KaapverdiĆ« te kijken, maar twijfelde nog beetje over de kindvriendelijk daar (don’t ask me why)

1 like

Oh wat top dit, ik ben haar gaan volgen! Klinkt wel als een mooie reis die jullie hebben gemaakt! Toevallig woon ik ook heel dichtbij Utrecht, dus eigenlijk wel goed idee om haar eens te contacten

1 like

Zanzibar is makkelijk te verkennen vanuit 1 of 2 resorts, ik vond de mensen echt megavriendelijk en gastvrij en de kinderen in het resort waar ik zat werden op handen gedragen.

Kaapverdiƫ is logistiek wat lastiger omdat het allemaal kleine eilandjes zijn, daar zou ik misschien toch niet voor kiezen bij nader inzien.

Ja dan misschien toch iets als Bali of Maleisiƫ (naast Thailand dan, want dat vind ik ook heel geschikt).

2 likes

Zanzibar is zeker te doen met kinderen! Ook een heel mooi en goed georganiseerd wildlife rescue waar je dieren kunt zien!

1 like

Ik wil dit weekend voor t eerst gaan zwemmen, hebben jullie tips?

Ik heb wasbare zwemluiers maar die zijn nog te groot dus heb ook wegwerp gekocht nu, blijft dat gewoon zitten of moet daar een zwembroekje overheen?

En ik heb zon nekring, om te drijven.

Wat is nog meer handig om mee te nemen? En mag de kinderwagen het zwembad in?

Nou er zitten hier vast wat experts!

als ze passen blijft dat gewoon zitten, wij hebben nooit een badpak er overheen gedaan (wat een hel om zo’n nat, vacuumgezogen pak uit te krijgen)
neem aan dat het kind in kwestie geen half uur baantjes gaat trekken dus ik denk dat het blijven zitten wel goed zit

kinderwagen mee ligt aan het zwembad, die moest bij ons in de kleedkamer blijven
weet niet hoe oud je kindje is maar zou zeker ook een snack/flesje meenemen voor na het zwemmen en voor jezelf de makkelijkste kleding ooit (met dit warme weer denk ik aan bv een jurk die je zo over je hoofd kan gooien ipv een skinny jeans waar je jezelf in moet wurmen)

1 like

De maxi-cosi mag vaak wel mee naar binnen! Ideaal vond ik dat.

3 likes

En neem twee zwemluiers mee! Mijn dochter kakte in de kleedkamer nog dr zwemluier vol en had er de eerste keer maar 1 mee :smiling_face_with_tear:

En inderdaad een fles of snacks. Lekkere omslagdoek en de Maxicosi!

4 likes

Is iemand weleens bij Hemelrijk in Volkel geweest? Is dat leuk met een kind van 2 jaar? Ik zoek een leuke binnen+buitenspeeltuin om vrijdag naartoe te gaan maar twijfel of dit al leuk is op die leeftijd.

3 likes

Ja is met 2 echt al leuk! Wij wonen er redelijk in de buurt en hebben een abo al vanaf het begin. Het eerste jaar vooral gebruikt om er te gaan zwemmen of voor de ballenbak. Gaan ook regelmatig gewoon ff een uurtje ofzo. Binnen hebben ze ook echt zon kleine kindergedeelte, maar die van ons (1,5 en 3) klimmen ook al door die dingen (met 1 van ons erbij). Is ook zon ruimte met van die hele grote blokken, er is binnen een ballenbak, trampolines binnen en de hoge binnen glijbaan kunnen ze met een ouder ook al prima af met 2.

Oervallei is met dit weer ook leuk, wel even droge kleren meenemen want er is zon beekje waar ze goud kunnen zoeken en die is ook leuk om in te gaan liggen natuurlijk. En helemaal achteraan heb je een speeltuin met een hek eromheen, dat is heel fijn want daar is maar 1 in/uitgang en kunnen ze dus niet zomaar naar het grote water rennen. En daar heb je ook nog een ballenfabriek, groot favoriet bij onze dames :wink:

3 likes

Super! Dan gaan we hier vrijdag naartoe :smile:

2 likes

@Kusjessoldaat jij was laatst met je baby naar een festivalletje toch? Hoe heb je dat qua geluid aangepakt? Koptelefoontje? Zo ja, welke?

Ik wil ook naar wat dingen gaan die opzich ā€œgezinā€ vriendelijk zijn, maar het geluid is een ding (alhoewel, mn hond neem ik ook normaal mee - maar die is wel eea gewend)

2 likes

Ik heb deze:

Maar de etos verkoopt ook een baby koptelefoon, ik heb deze tweedehands gekocht.
Laatste festival niet gebruikt want ik was erg ver van de muziek. Maar twee weken daarvoor een bandje gekeken terwijl zij de koptelefoon op had!

1 like

Long shot dit, maar ik ga in september na mijn verlof weer beginnen met werken. Maar er is voorlopig nog geen plek bij de kinderopvang (meerdere organisaties) waar we ons gelijk aan het begin van de zwangerschap hebben ingeschreven. :sob: Heel erg balen en ik ben me als een gek bij van alles en nog wat aan het inschrijven.
Weet ƩƩn van jullie toevallig een KO in Rotterdam die op korte termijn plek heeft? En hoe hebben mensen het geregeld met werk die ook niet op tijd een plek hadden?

2 likes