Kinderopvang in de buurt van werk zoeken? Gastouders? Al snap ik dat nu nog plek vinden helemaal crisis is. En anders tijdelijk het ouderschapsverlof ervoor inzetten? Heel veel succes!
Onze dochter is morgen 13 weken. Vooral in de avond heeft ze het soms moeilijk, dan is het krijsen zonder ophouden (soms uren aan een stuk). Het is ook niet elke dag dat ze dat heeft. Mijn vriend en ik zitten een beetje met de handen in het haar. We waren vandaag bij de pediater voor haar vaccinaties en hij zei dat hij denkt aan een koemelkallergie maar als ik die symptomen dan opzoek vind ik dat alleen dat krijsen bij haar past en al de rest niet.
Ze krijgt voornamelijk borstvoeding en soms ook kunstvoeding (momenteel nan evolia).
De pediater had gezegd dat ik 14 dagen melk en lactose vrij moest eten en te zien wat dat geeft. “Probleem” is dat ik dat echt niet zie zitten. Ik heb al eens lactose en melkvrij proberen eten (om zwanger te worden) en ik was strontchagrijnig en ik ben nu al doodop en richting depressie aan het gaan dat ik zoiets heb van dit kan er gewoon niet meer bij. (en ja ik weet dat ik egoïstisch ben omdat ik dat niet overheb voor mijn dochter)
Iemand enig idee waarvan haar huilbuien nog kunnen komen?
Ik vraag mij ook af of het normaal is dat ze zoveel slaapt. 's nachts slaapt ze van 23u tot 7u, in de voormiddag van 9u tot 11u en 's middags van 13u tot 17u en dan moet ik haar wakker maken want anders zou ze blijven slapen. 's avonds doen we rond 19u een wandeling van een uurtje en dan slaapt ze ook.
Heb je kipstraat van kinderdam al gehad? Daar konden wij meteen terecht (wel voor 1 dag, en natuurlijk niet onze voorkeursdag).
Edit: en Partou op de Schieweg kon onze dochter ook geplaatst worden.
een pediater is een kinderarts (ik dacht dat jullie dat wel kende maar niet dus )
Hij zei of het is een koemelkallergie, of het is verborgen reflux of het is nog iets anders.
Voor mij (als ik de symptomen opzoek op internet) is het meer reflux dan koemelkallergie.
Het is gewoon dat ik die symptomen niet herken bij haar van een koemelkallergie (buiten dus het krijsen)
Dat “in overleg met” wordt dus wel een probleem. Onze kinderarts is jammer genoeg niet zo makkelijk te bereiken, 14 dagen a 3 weken wachten voor een afspraak en je kan er ook niet zomaar naar bellen want dan krijg je de secretaresse aan de lijn die niet wil doorschakelen.
Normaal zou ik het aan mijn huisarts vragen maar die is in verlof tot maandag.
Dat had ik ook al gedacht om naar mijn huisarts te gaan. ik ga nu bijhouden wat ik eet, wanneer zij drinkt en slaapt en het is te bespreken met mijn huisarts.
Wat betreft het slapen: bij elkaar opgeteld kom je op 15 uur. Onze dochter is ook 13 weken en komt vaak zelfs op 16 of 17 uur uit, alleen met 3 dutjes overdag i.p.v. 2. Volgens mij een heel normale hoeveelheid slaap.
@LoLLeKeN Ja, mijn dochter van bijna 14 weken zit ook rond de 15,5 uur met 4 dutjes, variërend in lengte.
Ik vraag me af of je baby misschien niet te lang wakker is tussendoor. Iedere baby is anders natuurlijk maar dacht dat wakkertijd gemiddeld 75-90 minuten is. Misschien is ze ‘s avonds heel erg moe waardoor ze zo huilt? bij ons zijn de huiluurtjes pas afgenomen toen ik meer op de wakkertijd ging letten. Maar dat lukte ook omdat ze nu zelf veel duidelijker laat merken dat ze moet slapen en ook daadwerkelijk in slaap te krijgen is, dus dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Wij zijn er soms meer dan een uur mee bezig (vooral ´s avonds) om haar in slaap te krijgen.
Van zodra we zien dat ze moe is gaan we er mee naar boven.
In de voormiddag ligt ze hier beneden in haar wiegje en is ze constant wakker (licht, buren, hond, ik die rondloopt), haar namiddag slaapje doet ze boven in haar bedje met het gordijn dicht en slaapt ze langer. Vandaag dus om 13u in slaap gevallen en ze is nu (17u15) nog aan het slapen.
@Sia @KJuffie Thanks! Partou Schieweg staan we sinds begin dit jaar ingeschreven. Ik ga morgenochtend even bellen wat de status is!
Een opvang in de buurt van ons werk is niet per se handig omdat we in steden in precies tegenovergestelde richting werken, maar als er echt niks is het overwegen waard!
Gastouders en ouderschapsverlof gaan we ook uitzoeken, al las ik in dit topic niet hele positieve verhalen over gastouders…
Oh, dat is vervelend ja!
Kun je niet al haar slaapjes in de verduisterde slaapkamer doen?
Mijn baby viel tot een paar weken geleden alleen maar in mijn armen in slaap en soms kon ik haar dan in haar nestje op de bank wegleggen.
Maar ineens ging dat niet meer. Ze kijkt alleen maar om zich heen als ze beneden ligt of in een lichte kamer. Nu gaan alle slaapjes dus in een verduisterde slaapkamer. Beetje jammer, want ik moet er wel een tijd bij blijven ivm tussentijds wakker worden en dat kon ik eerst lekker voor de tv doen, nu lig ik de have dag in een donkere kamer, haha.
Hé er is helemaal niks egoïstisch aan om iets niet te willen als jij daar zelf aan onderdoor gaat het. Een mama die haar grenzen kent en weet wat ze op bv het gebied van eten wel of niet kan handelen is hartstikke goed en zoveel beter voor je kleintje dan een mama die haar grens over gaat en daar vervolgens last van krijgt met alle gevolgen van dien
Veel plezier! Wij waren er vanmiddag even om te zwemmen en het leek echt heel erg druk, maar iedereen gaat altijd hutjemutje aan het begin liggen bij het water als het mooi weer is. Wij zijn doorgelopen naar achteren en daar was het rustig bij het water. En voordeel met dit mooie zwemweer: bij Kinderland (die omheinde speeltuin waar ook die ballenfabriek staat) was het heerlijk rustig.
Bij de eetkraampjes stonden wel echt mega rijen, maar je mag gewoon eigen eten en drinken meenemen
Kan iemand zien wat het best geteste baby matras is via de consumentenbond?
Ikea himlav 3d a €120,/ is beste uit de test, ikea pelleput a 20€ beste koop.
Blos heeft ook een vestiging bij Entrepot gebouw. Daar zaten wij tot een jaar geleden dus geen idee hoe de situatie nu is.
Ik vind dat jij altijd zo lief reageert op anderen. Gewoon een paar simpele woorden die heel veel betekenen.
De Bonte Specht bij de Bergweg heeft vaak nog plek. Hele leuke kinderopvang
Ja eens, en vooral omdat je best een zware tijd achter de rug hebt vind ik het knap dat je altijd zo positief blijft (ook naar jezelf, maar ook naar anderen) @Suikerklontje
Ah goede tips, bedankt! Ik ga dan in ieder geval ook broodjes meenemen want zowel man als kind zijn erg snel hangry = extreem ongezellig