Helaas erg herkenbaar. Mijn dochter sliep amper de eerste 3 maanden en in de avond was het helemaal rampzalig. Krijsen, huilen, urenlang pfff. Helemaal gek wordt je gewoon. Wij zijn bij de kinderarts geweest. Maar eigenlijk kwam het toch neer op verborgen reflux. We zijn overgegaan op flesvoeding met JBPM en toen werd het wel langzaam beter, maar dat kan ook komen doordat de krampjes toen minder werden. Je hebt hier dus eigenlijk niets aan, behalve herkenning.
Mijn zoontje van 3 jaar ‘ziet’ de laatste tijd dingen die er niet zijn. 2 weken geleden keek hij heel lang naar de tuin en vroeg wie dat was en waarom hij felle groene ogen had. Er was niemand in de tuin. (We hebben een mini tuin) Daarna vroeg hij weer wie die man is. Vandaag zat hij in bad en vroeg hij waarom die man achter mij staat en waarom hij in ons huis is. (We waren alleen in de badkamer) Ik weet niet goed of het fantasie is, of dat hij een geest ziet of iets. Moet ik er over doorvragen, of het negeren. Hoe ga je hier het beste mee om?
Bij ons is het vooral dat het inslapen of doorslapen ineens slechter gaat dan normaal gesproken, dat er dan denk ik sprake is van slaapregressie.
Laatst hadden beide kinderen dat ineens, kwamen we er na een paar dagen achter dat er tandjes doorkwamen. En het kan ook heel sterk samenhangen met ontwikkelingen die je noemt, zoals rollen en zitten etc…
Het slapen overdag kan je misschien proberen om strakker op de wakker tijden te letten (bijvoorbeeld: 2 uur - 3 uur - 4 uur wakker, maar ik weet niet of dat bij 7 maanden ook al zo is). En baby ook wakker maken na een bepaalde slaaptijd (wij doen bijvoorbeeld in ochtend half uur, max een uur, middagdut max 2 uur, indien nodig nog een powernap van 10 minuten).
Soms als ze overdag te veel slapen dan kunnen ze ook in de ochtend vroeg wakker worden.
En je kan ook de bedtijd s avonds wat verschuiven, kan ook nog invloed hebben.
Maar het is echt trial and error als het gaat om baby slaap. Wij zijn niet zo flexibel als het slaapritme betreft en voor ons werkt dat goed (ze slapen s nachts door van 18:00/18:30 tot 06:00). Maar ja is bij iedereen weer anders.
Ik heb vandeweek iets gelezen over buitenpakken maar kan het niet meer vinden. Ik zoek een buitenpak voor een kruipende baby van 8/9 maanden. Het is voor de herfat dus moet wind en water proof zijn en makkelijk schoon te maken. Vind de prints van Ielm niet zo leuk, welke zijn nog meer goed?
Ik heb van zo’s vissersbroek zoals @Ovenschaal noemt gekocht in de sale bij zalando lounge gekocht van lindex. Ook maatje 80.
Mijn dochtertje is ook nog aan het kruipen (wel al optrekken, maar lopen duurt denk ik nog even) en op de camping aankomende maand is dat wel handig als het nog koud/klammig is buiten. Maar las hier dat dit soort broeken met kruipende kindjes handiger is, vandaar nog niet voor zo’n pak gegaan. Ze hebben wij Ielm wel printloze zag ik trouwens.
Ik werd hier vandaag door gebeld en daar is in ieder geval voor twee dagen plek . Dus dan nog één dag over waarvoor we op de wachtlijst staan, en voor die dag dan samen met mijn vriend de komende periode afwisselend ouderschapsverlof opnemen.
Ik ben nu ook maar voor basisscholen aan het inschrijven, bizar eigenlijk. Ook omdat we niet weten of we over 4 jaar nog wel in deze wijk wonen.
Dit klinkt wel best spooky!! Bij mijn zoontje buig ik verhalen soms een beetje om. Ik heb wel eend ergens gelezen dat je dingen niet moet ontkennen, aangezien fantasie en werkelijkheid nog door elkaar heen lopen. Door dan te zeggen dat het niet zo is neem je ze dus niet serieus.
Vb als hij zegt dat er een krokodil in de kamer is tover ik deze om tot kusjeskrokodil die achter hem aankomt om kusjes te geven.
Je woont in rotterdam toch? In principe heeft voor 3 jaar omschrijven dan geen zin. Ze kijken per school elke maand welke ingeschreven kinderen die in die maand 3 worden een kaar later geplaatst kunnen worden. Daarbij heb je wel voorrang als je in die wijk woont maar verder maakt het niks uit!
Fijn trouwens dat je nu 2 dagen opvang hebt! Scheelt een hoop stress
Ohhh nice, supertip! Zit veel leuks tussen dus ik ga daar wat bestellen
@Suikerklontje, bedankt voor je berichtje. Ik heb soms echt het gevoel dat ik zo hard mijn best doe om niet kopje onder te gaan, om een goede moeder te zijn en als dat niet altijd lukt voel ik me schuldig zoals bv dat dieet dat ik niet zie zitten maar ik voel me ook schuldig dat ze schisis heeft, dat ik het soms allemaal niet meer aankan en ik dan huil waar ze bij is.
@Huismus, ze doet meestal haar namiddag slaapje in haar co sleeper in een verduisterde kamer. Dan maak ik haar echt wakker na 4u anders zou ze blijven slapen (ik maak haar wakker omdat ik schrik heb dat ze anders haar dag voor haar nacht gaat nemen. Ik weet ook niet of ik hier goed aan doe eigenlijk).
Vandaag heeft ze toevallig haar ochtend slaapje in haar co sleeper gedaan (heel goed geslapen) en haar middagdutje in het park bij mijn ouders (een totale ramp, constant wakker) maarja ik moest naar daar dusja. Als we thuisgekomen zijn is ze in mijn armen in slaap gevallen (dat zijn dan slaapjes van 50 minuten bij mijn ouders en in mijn armen).
@Level3, verborgen reflux was bij hem ook een optie over wat het kon zijn.
Ik ga het allemaal (wanneer en waar ze slaapt, wat en hoeveel ze eet, wanneer ze krijst/huilt en wat ik eet) bijhouden tot volgende week zondag en dan zien we verder of het van vermoeidheid is of dat het van het eten is of iets anders.
Nou… ik woon ook in Rotterdam en heb mijn dochter toen ze net 2 was ‘ingeschreven’ bij een basisschool die we op het oog hadden. Dat hield in dat we op een wachtlijst werden geplaatst.
Toen we met 2.5 naar de informatiebijeenkomst gingen kregen wij wel een inschrijfformulier en andere ouders (nog) niet omdat ze niet hoog genoeg op de lijst stonden.
En ze staat nu dus al ingeschreven ondanks dat ze nog 3 moet worden.
(Is wel een school in type Dalton/Jenaplan/Montesori geen idee of dat anders werkt.
Bij ons ook dalton! Maar dat is dan tegen het gemeentelijke beleid, was al even aan het zoeken naar linkje maar kan het niet vinden…
Officieel mag je je kind ook maar op 1 school inschrijven maar dat wordt dan weer niet gecheckt… wel fijn dat je al weet dat je kind geplaatst is ;)!
Het voelt of je met kinderen in een soort continue wachtlijst-stress zit. Eerst voor de opvang, dan voor de basisschool en de BSO, zwemles etc etc.
Oef ja bso!! Dat heb ik dus ook nog niet geregeld en schijnt nog erger te zijn… jij al wel??
Ik zou dit inderdaad niet tegenspreken, maar misschien aan je zoontje vragen dat hij aan de meneer kan vragen waarom hij jullie bezoekt? Misschien krijg je n.a.v. zijn antwoord dan een idee hoe hij het in ieder geval benaderd en je kan afhankelijk van de leeftijd van je zoon wellicht inschatten of het een hersenspinsel is of een geest.
Maar ik merk aan mijn antwoord dat ik open sta voor geesten etc, wel goed om daar even bij stil te staan: wat doe je met het antwoord?
Pas ook net (want afhankelijk van basisschool). Mijn vriend had al zitten vissen of we ons zorgen moesten maken, maar ze lieten niets los.
Het scheelt dat de opvang van dezelfde organisatie is, dan schijn je ietsje voorkeur te krijgen. Maar de onzekerheid blijft. Ben geneigd om mijn baby al voor de BSO in te schrijven
Ik ben op zoek naar vermaak voor onze dochter in de auto, voor als we op vakantie gaan. Ze is bijna 2,5. Hebben jullie tips? Zou zoiets wat zijn?
Iemand die ik volg op insta heeft deze en die was er enthousiast over. Maar was volgens mij wel #spon dus weet dan nooit hoe geloofwaardig het is.
Binnenkort worden mijn baby’s 1 jaar oud
Maar goed dat willen we natuurlijk vieren! Dus ik heb bedacht om op de echte verjaardag met de grootouders + hun tante en oom te vieren, zodat het wat rustiger is. En dan wil ik denk ik ook een smash cake voor ze doen. (En de dag erna nodigen we dan nog andere mensen uit ook als een soort verlaat kraamfeest / hoera we hebben het eerste jaar overleefd )
Maar wat is nou een goeie taart die baby’s zelf kunnen eten met hun handen? Of maakt het echt niks uit
Gewoon basic slagroomtaart? Of een 1 persoons rijstevlaai ofzo? Ik kan ook zelf iets bakken, bananenbrood of cake met yoghurt/slagroom erop ofzo. Hebben jullie ideeën/ervaringen?
Ik had dit taartje gemaakt voor mijn zoontje. Hij kon lekker smashen en het was ook nog semi ‘gezond’.