Tips, ervaringen & aanraders #6

Je bent niet alleen :slight_smile: Vind het zelf best ingewikkeld dat hij zichzelf dan zo in weg zit. Hoop dat hij weet en voelt dat we er als ouders voor hem zijn.

Voor de rest blijf ik mezelf voorhouden dat het een fase is (is al stukken afgenomen in de afgelopen 2 maanden, nu alleen nog wanneer hij moe is beland hij in zo’n driftbui.)

2 likes

Ik ben zelf echt een drama met kleding en het stylen ervan. Voor m’n dochter wil ik voorkomen dat ze ook altijd een t-shirt en broek aan heeft. :sweat_smile: Maar heel vaak koop ik losse items die ik erg leuk vind alleen dan weet ik niet zo goed weet hoe ik dit moet combineren.

Is een gewone broek/legging leuk onder deze blouse? En wat moet ik onder het rode pakje doen? Want het is wel een dikker herfst/winter pakje dus niet geschikt voor deze periode met blote benen.

Andere outfit inspiratie mag ook. Ik vind juist het “meisjes”achtige erg leuk, leuke mouwtjes, kraagjes, zachte kleuren e.d. Geen t-shirts met schreeuwende teksten.

Ik zou denk ik een crème legging/panty/maillot onder het bruinige pakje doen en een leuke flared broek onder het witte blouse rompertje

5 likes

Ja die witte romper is denk ik idd super leuk met een flared broekje/legging! En dat kan eigenlijk alle kleuren door het wit, net waar je zelf van houdt. Of met een tuinbroekje/salopette erover is ook echt heel leuk met zo’n romper vind ik.

Dat eerste pakje zou ik denk ik een maillot onder doen en dan creme of juist wat donkerderbruin of misschien wel donkergrijs. Zeeman krijgt straks einde zomer weer fijne maillots trouwens die niet duur zijn. Worden vaak per 2 verkocht en ze hebben meestal zowel effen als met een glittertje erdoor of zo’n gebreid effect (oke dit klinkt vaag maar weet ff niet hoe het beter te omschrijven) en afgelopen jaren in ieder geval kleuren die hier goed bij passen denk ik.

6 likes

Zo’n blousje kan echt met alles. Je kan er nu een bloomer over doen. In de herfst doe je een legging met een printje en dan een vestje met een kleur die terugkomt in het printje. Je kan er ook overgooier jurk en maillot bij doen. Dat zijn echt handige pakjes. Van welk merk is die?
Onder dat bruine pakje zou ik een donkerrode maillot doen en dan een zelfde kleur haarband of strikje in dr haar

4 likes

Hebben jullie aanraders voor zwangerschapskussens? Er zijn zo veel aanbieders, en ik lees toch ook vaak over karige vulling of snel ingezakt. Iemand dé tip?

Ik ben blij met de snooozz

4 likes

Ik heb deze en ben er tevreden over. Vond zo’n kussen niet fijn slapen maar heb hem al veel gebruikt om tegenaan te hangen en te voeden en hij is nog als nieuw. Ook niet duur voor €37.
Bovendien is dat kleine kussentje erbij echt heel fijn. Dat gebruik ik voor mijn knieeen ivm mijn bekken, maar het is ook fijn met voeden of om het aankleedkussen even wat hoger te leggen of iets te stutten ofzo.

1 like

Litollo zwangerschapskussen!

Echt heel fijn, heb het gelijk besteld toen ik net zwanger was, nu net in het derde trimester en nog steeds niet ingezakt. Hoes al paar keer gewassen en het fleecestofje blijft zacht. Zie online ook alleen maar goede reviews.

1 like

Maakt iemand hier de fotoboeken voor zijn kind(eren) met de hand? Ik ben daar nu mee begonnen. Maar had m’n telefooncamera blijkbaar op veels te grote instellingen staan dus heb nu mega lange foto’s. Nu aangepast naar 3:4.
Oke dan nu de vragen.
Waar printen jullie je foto’s en dat ze snel binnen zijn en niet duur? Ik had nu bij kruidvat besteld maar duurde 6 dagen voor ze klaar lagen.
Andere vraag: gebruiken jullie lijm of plakkers om de foto’s in te plakken? Ik wil vooral dat 't over 20 jaar nog steeds vast zit.

1 like

Je kunt gewoon naar het kruidvat gaan en daar rechtstreeks foto’s van je telefoon printen! Heb het zelf 2 maanden volgehouden en het fotoboek is er nog steeds niet :joy::+1:

4 likes

Ja klopt maar dan kost het 29 cent per foto ipv 9 of 14 cent. Het duurt iedere keer zo lang ook voor ze allemaal afgedrukt zijn dat Y alweer aan het huilen is want ze houdt niet van wachten :sweat_smile:.
Het deel waar ik het niet vol ga houden zie ik idd ook wel gebeuren, maargoed dat is familietraditie. Ik heb zelf ook geen geboorte album :grimacing:

3 likes

Die had ik ook op het oog ja! Maar zag toch best een paar recente reviews dat na een maand het kussen al de helft was afgenomen qua volume door het inzakken. Maar jouw ervaring vind ik fijn om te lezen, denk dat het toch deze wordt

2 likes

Zoiets? Je kan het ook nog veranderen in ‘terwijl mama/papa naast je staan’

6 likes

Ik print ze via Albelli, duurt meestal een dag of 3 en dan liggen ze in de brievenbus. Ik plak ze in zo’n opgroeiboek van Maan Amsterdam, met een prittstift. Ik heb 1x een foto eruit proberen te halen en dat kostte me heel wat moeite, dus ik denk dat de lijmsterkte wel goed zit.

5 likes

Ik gebruik smartphoto, niet enorm snel maar wel goedkoop. Er is altijd wel een kortingscode waardoor je eerste 50 foto’s gratis zijn. En ik had de fotolijm van de Hema maar die is helemaal kut dus hiervoor mogen ook tips mijn kant op. Ik heb nu alleslijm van de Action en soms plakkers van de Hema, van die fotohoekjes

4 likes

Ik ben ook heel blij met Snooozzzz, bleef echt lekker stevig

3 likes

Ik heb het laatst bij de Hema gedaan (online) en toen kon ik ze halen na 5 minuten direct al (in je winkel naar keuze) :joy:

2 likes

Een album met insteekhoezen? Daar heb ik voor gekozen, zodat het over x aantal jaar zoals je zegt nog mooi is.

En wat betreft de foto verhoudingen, kijk even of je 3:4 wil of 2:3

2 likes

Ik heb zijn eerste-jaar boek met Klikkie besteld, was altijd vrij snel binnen.
Zijn tweede-jaar boek maak ik nu toch online bij Albelli.