advies gevraagd!
wij zitten met een kind van bijna 2 nu heel erg op de gentle parenting-lijn. dus: ze mag boos zijn/huilen, ik snap dat het vervelend is maar we gaan nu niet op tafel kleuren met stiften etc.
maar hoe pak je dan bijvoorbeeld zoiets aan: ze mag dr speen alleen in haar slaapkamer, meestal doet ze hem vrijwillig uit (legt ze hem op de kast bij dr andere spenen en knuffels) maar gister en vanmorgen niet. heb uiteindelijk de keuze gegeven: jij mag hem zelf uitdoen en neerleggen of ik doe het. ze boog niet mee (natuurlijk ugh) en toen moest ik dus wel die speen uit dr mond halen.
vanmorgen wilde ze dr knuffel per se mee op de fiets naar de opvang (ze mag dr 1euro beer van de ikea altijd mee maar ze wilde nu een andere knuffel waarvan het wel kut is als hij kwijt raakt). mocht niet, we hadden haast, ik probeerde nog een āleg de lama maar in het bedje, tot vanmiddag lama doei!ā maar nee. uiteindelijk heb ik die ook uit dr armen moeten wringen.
dus hoe pak je zoiets op een ok manier aan? ik neem aan dat dingen afpakken niet de way to go is eigenlijk