Ik heb ruim 3 maanden fulltime gekolfd. In het begin in het ziekenhuis en de eerste twee weken thuis met een medela kolf die ik had gehuurd. Toen had ik een soort inzetstuk die ik in mijn voedingsbeha kon vastmaken en daar kon ik dan de kolf schelpen door heen doen zodat ik ze niet hoefde vast te houden.
En daarna heb ik een Spectra S1 gekocht, die kan je opladen en dan kun je dus ook ergens kolven als je niet direct naast een stopcontact zit. Deze kolf vond ik heel fijn want je kan tempo en kracht apart van elkaar instellen.
En ik had ook een spectra s9 gekocht, die is heel klein (formaat van een ouderwetse mobiele telefoon) en kun je ook opladen.
En daarbij gebruikte ik Freemie cups zodat ik niet meer met die flesjes hoefde te stoeien en ik gewoon die freemie dingen in mijn beha kon stoppen onder mijn kleren.
Ik had een beetje dezelfde ervaring als @anon37686689, het ging allemaal wel op dat moment. Maar achteraf gezien vond ik het best wel zwaar. Maar dit komt ook echt door de omstandigheden.
Relaas over kolven
Ruim 2 maanden 8 voedingen per dag, in het begin ook sondevoeding. Ze dronken ook heel lang heel langzaam. Ik was jaloers dat mijn man na een nachtfles gewoon weer kon slapen en ik toen nog moest kolven. Dus toen ging ik kolven en fles geven tegelijkertijd want anders kostte het teveel tijd, maar was dus niet een ontspannen moment voor mezelf. Ik kolfde ook bij elke voeding.
En toen ze rond 3 maanden echt meer gingen drinken en we voor meer dan de helft poedermelk erbij moesten doen, toen dacht ik: waarom doe ik dit nog⦠Ik ging er echt tegen op zien. Dus toen ben ik gestopt. Achteraf denk ik dat ik mezelf in die periode meer rust had moeten gunnen door gewoon alleen poedermelk te geven, toen duidelijk was dat aan de borst drinken toch niet ging gebeuren. Het was al zo hectisch. Maar ja dat is achteraf.