Tips, ervaringen & aanraders #6

Lastig hè?
Van 3 naar 2 slaapjes ging heel natuurlijk en eigenlijk gewoon van de ene op de andere dag in 1x goed. Denk dat er bij van 2 naar 1 slaapje echt een tussenfase nodig is, met de ene dag wel 2x en de andere dag maar 1x.
Ga idd ook maar kijken naar het tijdstip van wakker worden. En daar een beetje op inspelen.

Fijn dat je dochter weer is opgeknapt! Hopelijk blijft dat voorlopig even zo.

2 likes

Ik kijk zelf ook naar de plannen die ik heb. Gisteren was ze rond 7 uur wakker en ging ik rond 9 uur wandelen. We hebben bijna anderhalf uur gewandeld, daarna fruit gegeten en geluncht etc. Dus toen was 1 dutje ook heel natuurlijk in het ritme.

Maar vandaag was ze iets na 6 wakker en gaan we rond 9.30 of 10.00 pas de deur uit. We gaan winkelen met mijn moeder en zijn dan denk ik rond 13u ofzo thuis. Dus dat is denk ik echt te lang. Ik ga nu proberen of ze even kan slapen haha.

Echt een lastige fase hé!

1 like

@Ovenschaal had hier een mooie vuistregel voor die zij hanteerde in die fase. Voor x uur wakker een kort dutje in de ochtend erbij en na x uur alleen een middagdut of zoiets toch?

3 likes

Zeker lastig! Vooral omdat mijn zoontje wel echt heel goed gaat op een ritme en duidelijkheid. En vaste wakkertijden.
Maar ach, ook dit is inderdaad weer een fase en gaat weer voorbij.

Ik kijk uit naar het hebben van wat meer vrijheid als hij nog maar 1 dutje doet, maar weet ook nu al dat ik m’n rustige koffie momentje in de ochtend ga missen, haha.

4 likes

Ja ik vond hem echt wel krachtig. Er zitten verschillende standen op, ook een ‘start masseer stand’. Hij was goed schoon te maken en hij heeft het die 6 maanden fulltime kolven gewoon goed volgehouden. M’n kraamverzorgster raadde deze aan en ik was ook echt tevreden.

1 like

En hoelang sliep ze dan meestal als ze alleen een middagdut had?

En redde ze dat dan tot bedtijd? Of had je die tijdelijk vervroegd?

Ik heb deze meteen gekocht :cry: zo mooi.
Ga hem ophangen in de babykamer.

5 likes

Wij zitten met 13 maanden ook in die tussenfase denk ik! Ene keer slaapt hij 2 uur ochtend en dan 2 uur middag en dag erna dan opeens weer 1 dutje. Verder slaapt hij van 19 tot 8 ongeveer.

Nu was hij 7:45 wakker en heb hem 9:45 weer op bed gelegd want nog moe, dus hoop dat hij niet uren lang slaapt zodat hij om 15/16 uur nog even kan slapen :sweat_smile: 1 dutje is net te weinig nog omdat hij dan maar 2 uur slaapt ipv langer, hoop dat dat snel komt haha

1 like

Wij deden dit pas met 16 maanden. Eigenlijk ging het wel snel goed. Hij sliep wel eens te kort en dan was hij 's avonds eerder moe, maar we gingen niet zijn bedtijd vervroegen. Het duurde een maand voor zijn ene dutje ook echt lang genoeg duurde.

Als je kind pas laat naar bed gaat met twee dutjes maar te vroeg met een dutje, zou ik toch de twee dutjes aanhouden maar dan korter maken. Bij ons was hij er wel echt klaar voor, vaak sliep hij maar een halfuurtje bij 1 dutje of gewoon heel lang jengelen bij het eerste dutje.

2 likes

Hebben jullie nog aanraders voor (betaalbare) webshops voor kinderkamers? Als in waar je niet 100 euro voor een wandlampje betaalt? :smiling_face_with_tear:

1 like

Basic winkels als Leenbakker, Jysk, Kwamtum, Ikea maar ook MammaLoes bv.

3 likes

Marktplaats :slight_smile:

1 like

Thanks! Jysk heb ik inderdaad nog niet gekeken, die winkel vergeet ik altijd haha
@Willy ja tweedehands kijk ik uiteraard ook!

2 likes

H&M en Zara home?

1 like

Petit Amelie vind ik qua prijzen ook altijd nog redelijk

2 likes

Ja ik vind 'm top werken! Alleen het membraam werkte bij 1 vd 2 niet zo lekker waardoor de zuigkracht te laag was aan die kant. Maar toen ik die verving werkten ze allebei weer top. Heb ook een Philips kolf maar die kwam met 27 & 17 mm schilden. Ging dan ofwel kapot vd pijn ofwel er gebeurde niks.

3 likes

Met 16 maanden :grin:

1 like

Ik ben ook fan van h&m en zara home. Primark heeft in de winkel vaak ook leuke decoratiedingen en maison du monde (online) ook, die wisselen qua prijzen: soms denk ik oh wow wat duur voor dit en soms oh dit valt mee.

2 likes

@DahliaDavin @Unquestionable en @Suikerklontje thanksss! H&M Home heb ik al ongeveer leeggekocht haha. Zara Home vergeet ik altijd te kijken terwijl ik er wel veel kleding koop. Ga eens kijken. En Petit Amelie is ook een goede!

2 likes

Hier is hij ook bijna 16 maanden. Gaat nog niet jengelen, maar duurt bij beide dutjes en bij bedtijd langer voordat hij inslaapt. Hij ligt heel rustig, dus heb er niet zo’n probleem mee. Maar vraag me af wanneer ik ‘t dan moet aanpassen naar 1 dutje of dat het gewoon echt heel natuurlijk zal gaan :woman_shrugging:t4:.

Het is wel een slaapkop, slaapt overdag nog vaak wel 2,5-3 uur bij elkaar.
Dus misschien gebeurt het bij hem pas als hij ouder is?

1 like