Ik heb eerst nog wel even geprobeerd aan te leggen, maar ben daar vrij snel mee gestopt, omdat mijn dochter niet wilde aanhappen.
Ik heb de eerste paar maanden gekolfd met de huurkolf van Medela (Symphony), omdat ik twijfelde over hoe lang ik ermee door wilde gaan en of ik het waard vond om zelf iets te kopen. Uiteindelijk ben ik overgestapt naar een Medela Swing (dubbele kolf, denk dat dat een dubbele kolf wel echt nodig is om vol te blijven houden bij full time kolven). Uiteindelijk heb ik het incl. afbouwen 7 maanden gedaan. Mijn dochter werd verdacht van verschillende allergieĂ«n en een streng dieet i.c.m. full time kolven werd me teveel, daarom ben ik uiteindelijk gestopt. Toen vond ik het wel goed te doen, achteraf zag ik pas hoeveel tijd en energie erin ging zittenâŠNu wil ik wel weer proberen borstvoeding te geven, maar heb voor mezelf wel al besloten dat als dat live niet lukt om niet meer full time te kolven, maar kunstvoeding te kiezen, om meer tijd met mijn kind(eren) door te kunnen brengen.