Tips, ervaringen & aanraders #6

Ja ik vond hem echt wel krachtig. Er zitten verschillende standen op, ook een ‘start masseer stand’. Hij was goed schoon te maken en hij heeft het die 6 maanden fulltime kolven gewoon goed volgehouden. M’n kraamverzorgster raadde deze aan en ik was ook echt tevreden.

1 like

En hoelang sliep ze dan meestal als ze alleen een middagdut had?

En redde ze dat dan tot bedtijd? Of had je die tijdelijk vervroegd?

Ik heb deze meteen gekocht :cry: zo mooi.
Ga hem ophangen in de babykamer.

5 likes

Wij zitten met 13 maanden ook in die tussenfase denk ik! Ene keer slaapt hij 2 uur ochtend en dan 2 uur middag en dag erna dan opeens weer 1 dutje. Verder slaapt hij van 19 tot 8 ongeveer.

Nu was hij 7:45 wakker en heb hem 9:45 weer op bed gelegd want nog moe, dus hoop dat hij niet uren lang slaapt zodat hij om 15/16 uur nog even kan slapen :sweat_smile: 1 dutje is net te weinig nog omdat hij dan maar 2 uur slaapt ipv langer, hoop dat dat snel komt haha

1 like

Wij deden dit pas met 16 maanden. Eigenlijk ging het wel snel goed. Hij sliep wel eens te kort en dan was hij 's avonds eerder moe, maar we gingen niet zijn bedtijd vervroegen. Het duurde een maand voor zijn ene dutje ook echt lang genoeg duurde.

Als je kind pas laat naar bed gaat met twee dutjes maar te vroeg met een dutje, zou ik toch de twee dutjes aanhouden maar dan korter maken. Bij ons was hij er wel echt klaar voor, vaak sliep hij maar een halfuurtje bij 1 dutje of gewoon heel lang jengelen bij het eerste dutje.

2 likes

Hebben jullie nog aanraders voor (betaalbare) webshops voor kinderkamers? Als in waar je niet 100 euro voor een wandlampje betaalt? :smiling_face_with_tear:

1 like

Basic winkels als Leenbakker, Jysk, Kwamtum, Ikea maar ook MammaLoes bv.

3 likes

Marktplaats :slight_smile:

1 like

Thanks! Jysk heb ik inderdaad nog niet gekeken, die winkel vergeet ik altijd haha
@Willy ja tweedehands kijk ik uiteraard ook!

2 likes

H&M en Zara home?

1 like

Petit Amelie vind ik qua prijzen ook altijd nog redelijk

2 likes

Ja ik vind 'm top werken! Alleen het membraam werkte bij 1 vd 2 niet zo lekker waardoor de zuigkracht te laag was aan die kant. Maar toen ik die verving werkten ze allebei weer top. Heb ook een Philips kolf maar die kwam met 27 & 17 mm schilden. Ging dan ofwel kapot vd pijn ofwel er gebeurde niks.

3 likes

Met 16 maanden :grin:

1 like

Ik ben ook fan van h&m en zara home. Primark heeft in de winkel vaak ook leuke decoratiedingen en maison du monde (online) ook, die wisselen qua prijzen: soms denk ik oh wow wat duur voor dit en soms oh dit valt mee.

2 likes

@DahliaDavin @Unquestionable en @Suikerklontje thanksss! H&M Home heb ik al ongeveer leeggekocht haha. Zara Home vergeet ik altijd te kijken terwijl ik er wel veel kleding koop. Ga eens kijken. En Petit Amelie is ook een goede!

2 likes

Hier is hij ook bijna 16 maanden. Gaat nog niet jengelen, maar duurt bij beide dutjes en bij bedtijd langer voordat hij inslaapt. Hij ligt heel rustig, dus heb er niet zo’n probleem mee. Maar vraag me af wanneer ik ‘t dan moet aanpassen naar 1 dutje of dat het gewoon echt heel natuurlijk zal gaan :woman_shrugging:t4:.

Het is wel een slaapkop, slaapt overdag nog vaak wel 2,5-3 uur bij elkaar.
Dus misschien gebeurt het bij hem pas als hij ouder is?

1 like

Je kunt het altijd proberen hè! En als het niet blijkt te werken ga je weer terug naar twee dutjes.

Dat is waar haha. Bij mij is het altijd zo zwart-wit. Natuurlijk kan ik weer teruggaan. Ga het eens uittesten binnenkort!

Zijn er hier mensen die een kraamfeest/kraamborrel hebben gegeven ipv kraambezoek? Wat beviel wel en wat zou je anders doen een volgende keer? We zouden dan bij het geboortekaartje al een loskaartje doen met een tekst als “we vieren de geboorte van … graag met jullie tijdens een kraamborrel op datum X van tijd X tot Y” (en dan max 2u ofzo?)

Bij de eerste 2 moest ik dus niet aan een kraamborrel denken en zag ik vooral veel nadelen (drukte, mensen zien de baby kort dus komen ze dan niet alsnog op ander moment langs etc) en nu denk ik als wij het zo willen hebben mensen dat maar te accepteren. We willen de kraamweek gewoon lekker rustig als gezin, de opa’s en oma’s mogen dan langs komen en dan na de kraamweek andere mensen die heel dichtbij staan en de rest dus op een borrel na een week of 6-7. En dan kunnen we daar ook naar verwijzen als mensen vragen of ze langs mogen komen.

Wij neigen er naar om meerdere redenen, oa. met nog 2 kinderen in ‘s avonds kraamvisite al lastiger en dan ben je al snel op de weekenden aangewezen en we hebben weinig zin om maanden onze agenda vol te hebben met kraambezoekjes, willen ook gewoon tijd als gezin door kunnen brengen met activiteiten die wij willen in de weekenden. Bij de 2e zijn veel mensen vanwege lockdown pas heel laat of niet gekomen, die dan nu aangeven wel te willen komen om die reden.

2 likes

Wij hadden bij eerste idd kraamfeest thuis gedaan. In een keer klaar. Was in m’n verlof nog. Bij 2e niks gedaan, had niet zoveel zin in mensen. Iedereen is beetje of afspraak gekomen.

2 likes