Sinds corona is ruilen bijna niet meer te doen bij ons. Eerst vanwege dat ze de planning steeds maar net rond kregen door quarantaine/ziek personeel en nu zitten de groepen gewoon alle dagen vol. Een dag ruilen kan, op voorwaarde dat er die dag nog plek is op de groep natuurlijk. En dat is dus lastig. Vakantie heb je bij ons nooit mogen ruilen, staat ook in het contract. Wij hebben wel eens voor een lang weekend de maandag dan geruild met een woensdag of vrijdag in dezelfde week, eigenlijk niet de bedoeling maar daar doen ze als er plek is niet moeilijk over. Maar als wij 2 weken weg gaan, kunnen we die dagen niet later inhalen. Wat ik ook wel snap want dat zijn 3 dagen x2 weken x2 kinderen. Sowieso met 2 kinderen is een ruildag me nog nooit gelukt, maar toen was het ook al corona enzo.
Nu het zomervakantie is, is het wel echt rustiger. Er is nu bv 1 groep ipv 2 open maar gisteren waren er 6 kindjes totaal. Dus dan zou ruilen wel kunnen.
Voor corona ging het wel makkelijker. ook de mazzel dat onze kinderen op de drukte dagen gaan dus als ik dan op woensdag op vrijdag moest werken kon ik meestal wel met een dag ruilen. Maar dat was ook maar 1 kind, scheelt ook al.