Heel erg bedankt voor jullie reacties, superfijn om te lezen en geeft ook weer stof tot nadenken
Haha eerlijk ik heb vooral naar prijs en nabijheid gekeken. Volgens mij heb ik mijn kind destijds voor alle kdv’s in een straal van 1 km ingeschreven behalve eentje die vijftig cent duurder was. Uiteindelijk maakte het ook niks uit want mijn zoon werd geboren in het nieuwe jaar en mijn kdv was toen net zo duur geworden.
Herkenbaar die vragen. Wij wilde ook graag de kinderwagen kunnen achterlaten (uiteindelijk weinig gedaan). En dat ze ok waren met wasbare luiers. Ze stonden wel open voor wasbaar maar uiteindelijk betaal je gewoon voor die luiers en vond ik het ook wel een fijn idee om 2/3 dagen geen luierwas te hebben. We brengen hem in wasbaar en zij gebruiken wegwerp na de eerste verschoning. Nu met de tweede wil ik eigenlijk wel opnieuw dat gesprek aan en kijken of zij ook wasbaar gaan gebruiken want het wassen blijkt eigenlijk een klus van niks.
Uiteindelijk was het vooral het gevoel bij binnenkomst meest belangrijk. Staan de leidsters daar met plezier in hun werk? Vinden ze de kinderen oprecht leuk? Wat doen ze nog buiten de verplichte regels. Bij een op papier fantastische kinderopvang met montessori visie, een prachtige natuurlijke speeltuin achter het gebouw en houten open-ended speelgoed waren de leidsters zo doods en uitgeblust dat die weer gelijk van het lijstje werd gegooid.
Uit puur gemak hadden wij alleen een telefonisch gesprek met de kinderopvang die aan de overkant van de straat zit
Ook niet eens een rondleiding gehad toen ivm corona. Maar ja ik heb natuurlijk wel de opvang een beetje geobserveerd vanaf de straat
Wel heel tevreden over de activiteiten die ze doen, de medewerkers zijn heel lief voor ze, ze krijgen daar een warme maaltijd in de middag, gaan lekker buitenspelen.
En het is ook gewoon heel makkelijk dat het halen en brengen heel snel gedaan is.
Ik heb morgen intake bij de opvang die over 2 weken begint en ik ben er ook nog nooit geweest. Uitgezocht op de website met hun visie en het contact dat we hadden toen we informatie opvroegen en de locatie natuurlijk. Ik wilde een plek met een tuin en het liefste iets met bewuste voeding. Wel ook even de GGD beoordelingen bekeken, dat is nog wel een tip, die staan op iedere website.
En @Yzile; Dankjewel voor de tips! Hier kan ik echt wat mee! als ze de kleren aan kan dan zal ik foto’s laten zien van het eindresultaat.
Het witte pakje is van de Zara.
Iemand tips voor een goed fietszadel bij bekkenpijn tijdens het fietsen? Ik heb na de zwangerschap/geboorte (in oktober 3 jaar geleden) nooit meer goed kunnen fietsen. Het doet me zo veel pijn na een tijdje.
Ook al bij een bekkenfysio geweest en dat hielp wel bij de pijn bij zitten op stoelen, maar niet bij dit probleem. Blijven oefenen en opbouwen was het advies, nou dat lukt dus niet. Ben nu aan het zoeken voor een speciaal zadel, maar ik dacht misschien heeft iemand hier ervaring?
Mijn bekkenbodemfysio raadde toen een rond zadel aan als fietsen een probleem zou blijven. omdat de druk dan anders verdeeld is dan met zo’n punt zeg maar. Wat balen dat je nog steeds nog last hebt met fietsen.
@appa ooh dat is echt ideaal idd! Wij hadden in 2019 ook gewoon de luxe dat het nog kon, met 15 weken ofzo pas gaan oriënteren, 3 bezocht alvorens een keuze maken en bij 1 inschrijven met 18/19 weken ofzo pas. Nr 2 schreven we in bij 6-7 weken en die kon zelfs met de broertjes/zusjesvoorrang niet meteen alle dagen
Heb je goede ervaringen met bestellen? Zie zulke leuke dingen maar kom alleen maar negatieve reviews tegen…
Heb er 1x wat besteld, duurde wel wat langer in mijn herinnering maar ook lockdown dus alles duurde lang toen. Geen ervaring met meubels, was een decoratiedingetje. Neem aan dat je maison du monde bedoeld?
Ik krijg ineens stress van al deze berichten over de opvang. Ik heb onze dochter tijdens mijn zwangerschap voor de zekerheid ingeschreven bij één opvang, want eigenlijk zouden we rond komen met oppasoma’s, in elk geval de eerste tijd. Alleen nu is er door omstandigheden nog maar één oma die wil oppassen en moet ze dus toch een dag naar de opvang. We zijn nooit bij die opvang wezen kijken, want daar deden ze niet aan wanneer je alleen maar op de wachtlijst staat. Ik dacht toen dat dat normaal was. Er is ook nog geen plekje, dus eigenlijk weten we echt niks.
Ik voel me nu echt super slecht voorbereid. Had ook bij meerdere opvangen langs kunnen gaan en me bij meerdere kunnen inschrijven natuurlijk. Maar daar is het nu veel te laat voor.
Alsnog overal inschrijven, mensen doen dat toch al dubbel … je komt dan op een wachtlijst en soms kun je geluk hebben. Wij hadden in eerste instantie 2 dagen. 2 dagen was bij oma, maar die kon niet meer … toen hadden we 1 jaar wachttijd maar op het moment dat baby ging wennen op de opvang kon ze meteen 4 dagen terecht.
Wat fijn dat het bij jou goed is gekomen! Dat ga ik inderdaad ook maar doen. Het gaat ook maar om één dag, dus misschien dat ik ergens toch geluk heb.
Eén van de weinige manieren om onze baby te troosten (en te laten stoppen met huilen) is op en neer wiebelen in zittende houding. Is een wipstoeltje dan iets? Ze is nog maar 3 weken oud.
Ik vond een wipstoeltje geweldig. Heb er een via marktplaats gekocht van Baby Bjorn, dan zijn ze niet mega duur. Onze baby vond het heel leuk. Heb m lang gebruikt ook! Ook voor de eerste hapjes etc. Die kleintjes mogen er niet te lang in, maar ik vond het echt een toevoeging. Misschien dat het ook wat goeds doet als ze zo moet huilen inderdaad!
misschien in een draagdoek en dan een beetje wiebelen?
dat werkte bij ons goed en dat was minder zwaar/vervelend dan haar los vasthouden
Die heb ik, maar ze wil er nog niet in helaas… Maar blijf het wel proberen.
@Flerken Thanks! Een vriendin van me heeft ook de Baby Bjorn hoorde ik net. Die is ook positief!
Ik heb een wipstoeltje vd kringloop, die hoezen kun je wassen.
Wilde eerst kijken wat ze ervan vindt. Inmiddels heb ik er 3 oepss, 1 boven, 1 beneden en 1 bij opa en oma. Allemaal van de kringloop trouwens.
Ik doe haar erin als ze wakker is/wordt als ik wil eten, op de platte stand. Dan wiebel ik haar met mn voet heen en weer en kan ik eten. (Ik ben doordeweeks altijd alleen thuis dag en nacht en anders kan ik niet normaal eten).
Ik wil de commode van mijn zoontje gaan vervangen door een kledingkast die zo’n 7 jaar mee kan gaan. Wat is handig om op te letten (hoeveel hang/leg)? Hebben jullie aanraders qua kasten?
Ik had een nuna leaf en dat was in de new born fase wel echt een redder op vele fronten