Wat houd je tegen? Wij gebruiken het nu bij baby 2 weer met succes. Je hoeft niet de maximale dosering te geven als het niet nodig is. Wij geven nu 5 druppels iedere voeding en dat is genoeg.
Sommige mensen zweren bij een kipkep pittenzak, maar dat werkt hier niet. Lijkt me ook behoorlijk warm nu.
Ik heb een verpakking via bol.com met enkel buitenlandse tekst. Ik wist dat niet en vind het dan toch wat eng of zo. Of maakt dat niks uit? Wat merk je ervan? Geef je ook borstvoeding? Mijn baby is 3 weken nu en drinkt nog erg onregelmatig.
Ja wij hadden precies hetzelfde! Ze ging rechtop zitten en maakte het klittenband los hij is toen een tijdje naar de zolder gegaan en nu is ze bijna 10 maanden en gaat ze er ook niet meer rustig in liggen maar vind ze het wel heel leuk om op te klimmen
Hier hielp in alleen luier (en ik dan ook alles uit, dus echt huid-op-huid) in de draagdoek een beetje rondhupsen het beste bij onze 2e. Heb verder geen middeltjes geprobeerd omdat dat dus hielp. Vriendin vertelde vd week fan te zijn van sab simplex.
(Overigens als je bv geeft, hou wel een bh of iets aan… anders is her vragen om een tsr en natte bedoening weet ik uit ervaring. En natuurlijk is je baby dan nét stil dus wil je die er ook niet uithalen).
Wij zijn gestart toen hij 1,5 week was. Ik geef ook borstvoeding. Ik druppel het in zijn mond voordat ik hem aanleg (je kan het eventueel ook op een lepeltje doen).
Wij kopen het in Duitsland aangezien we aan de grens wonen. Dus ik lees de Duitse tekst in de bijsluiter. In Nederland is sab simplex niet te koop maar er zit dezelfde werkzame stof in als Infacol (?).
We merken dat hij nog beter kan boeren dus de lucht niet in zijn darmen komt. Verder heeft hij gewoon minder last van krampen dus hij huilt minder en is over het geheel meer tevreden.
Bedankt ook @Suikerklontje en @Calypso. Wat bij haar nu het beste werkt is op een neer wiebelen als ze op mn buik ligt of rechtop op schoot zit. Ik kan sab simplex altijd even proberen, begrijp ik. We hebben ook een draagdoek, maar daar is ze nog niet zo’n fan van helaas.
Ik zou eigenlijk echt graag de voeten van mn baby willen laten opmeten zodat ik haar maat weet maar dat is dan vaak in van die serieuze schoenenwinkels terwijl ik gewoon nikes of vans wil en dat verkopen ze dan vaak niet
Osteopaat was hier hetgeen wat vrijwel meteen hielp, terwijl het echt erg was. Zoveel pijn na iedere fles.
Infacol deed niets, pittenzakje hielp beetje.
Zelf ff zo’n profi voetenmeter kopen met schuifsysteem. Werkt heel goed
Ik maakte een omtrek van haar voeten als ze op een papier stond. Lukt dat denk je?
Ja deze is echt ideaal @Karl_Lagerfeld , staan ook de centimeters op. Dus bij elk merk kijk ik dan hoe hun maattabel de cm’s vertaalt naar de schoenmaat. Echt handig om in huis te hebben.
Nou dat is echt raar toch?! Blijft ze nu met 10mnd er niet lekker in zitten? Mijn andere dochter van 2,5 vind het wel lekker om er in te chillen haha
Je kan ook even de Van Haren of Scapino inlopen, daar kan je zelf meten met zo’n apparaat en vrijwel ongezien weer vertrekken
Ik geef probiotica orthiflor start. Helpt goed naar mijn idee. Maar als je zelf al neemt en borstvoeding geeft is misschien dubbel.
Ik zie de osteopaat ook weer binnenkort. Ze is nu op vakantie. Mijn dochter heeft wat spanning aan de ene kant van haar lichaam, door de bevalling. Daar wordt ze voor behandeld. Zal haar er eens naar vragen. Thanks!
@Lichtknopje Die gebruik ik ook, ja! Het zou inderdaad al via de borstvoeding bij haar terecht moeten komen.
Merk je het effect direct bij de eerste keer gebruiken? We hebben het vanavond gebruikt, maar nog niet veel van gemerkt…
Ik merkte het pas echt na een aantal dagen. Na de eerste dag werd het wel al minder. Toen had hij het ongeveer 6x gehad, aangezien ik ongeveer 6 voedingen gaf toen. Ze gingen bij ons niet helemaal weg overigens. Maar het ging wel van uren lang krijsen naar 2x per dag een kramp moment van ongeveer 1 uurtje.
Nu met 8 weken merk ik niks meer van krampen. Rond 6 weken zat echt de piek. Nu geven we het wel nog, maar gaan de hoeveelheid afbouwen totdat het flesje leeg is.
Ik heb deze ook gekocht naar aanleiding van een tip van hier inderdaad. Ideaal! Om dezelfde reden als jij @Karl_Lagerfeld, haha,
Nikes en Vans
Bij VanHaren hebben ze ook zo’n voetenmeetding en verkopen ze Nikes vanaf kleine maten. Dan kun je ook ff rustig passen en daarna eventueel online iets naar je smaak bestellen (aanbod is in de winkel wel wat beperkter natuurlijk). Ik vind Nikes echt anders vallen qua maat dan andere merken. Als ik het me goed herinner wat kleiner, volgens mij droeg K. afgelopen winter laarzen in 23 en Nikes in 24 of 24,5. Momenteel hebben ze naast Nikes alleen sandalen vd H&M en die vallen juist weer erg groot dus beetje krom vergelijken maar de oudste loopt uit mijn hoofd op sandalen 24 en Nikes 26 en de jongste sandalen 20/21 en Nikes 22 of 23.