Je kunt ook bij Footlocker kids of bij de Bijenkorf laten opmeten. Ze hebben speciaal een meetlat voor de kids. En je kunt meteen de stoere schoenen kopen. Ik vind de maten ook nog altijd lastig. Zoontje heeft schoenen in 3 verschillende maten, omdat de merken steeds anders vallen en per model ook weer anders. Duur grapje is het.
Bij mijn dochter was er spanning in de nek door de navelstreng die er omheen had gezeten en op de buik. En er zaten ook wat nekwervels niet helemaal goed. Die spanningen kunnen geloof ik invloed hebben op dezenuwen die van nek tot stuitje lopen en dat heeft invloed op de buik. Als je er toch komt zeker naar vragen ja!
Ik vond de behandeling maar raar, want leek alsof er niets gebeurde, maar na 2 keer waren de krampen helemaal weg.
Wat fijn, zeg! Ik heb zelf ook veel baat gehad bij de osteopaat. Ze kunnen echt wonderen verrichten (al is de een de ander niet, natuurlijk).
Ik ben heel benieuwd wat je ervan gaat merken! Ik heb zelf bactiol mini in huis gehaald (probiotica), en hoop echt dat dat wat gaan doen.
Ik ben ook heel nieuwsgierig! Laat het t.z.t. wel even weten. We hebben in ieder geval tot nu toe vandaag een vrij kalme baby (die wel alleen maar bij/op mij wil liggen). Maar dat kan ook door de hitte komen. We zullen zien wat de avond en de rest van de week brengt.
Over het op me liggen: Vandaag wordt ze daar dus vrij warm/zweterig van. Ze wil het wel graag. Toch aan toe geven of is dat niet verstandig?
Ik ben benieuwd hoe bij jullie het dagschema met 8 maanden er ongeveer uit ziet/zag. Ik merk dat ik het spannend vind om de melkvoedingen af te bouwen, omdat mijn zoontje nooit geweldig heeft gedronken. Het dutten overdag leek beter te gaan, maar sinds de verhuizing is dat echt een rommeltje Hopelijk gaat het weer beter als hij wat meer gewend is in het nieuwe huis.
Zou het gewoon doen, als ze daar behoefte aan heeft. Eventueel een hydrofiele doek ertussen om het zweet op te nemen.
Ik liet de voeten meten in een hoede schoenenwinkel en zei dat ik toch nog even verder ging kijken.
Ik heb ‘t even terug gezocht. Wij hadden nog 4 flessen:
- 7.00 uur = 210ml
- 12.00/12.30 uur = 150ml
- 15.00/15.30 uur = 150ml
- 18.45 uur = 210ml
Rond 10.15 uur fruithapje.
Rond 11.30 uur boterham.
Rond 17.15 uur groente hapje.
En nog 2 dutjes:
- ochtend ongeveer 45-60 min (van 9.15-10.00 uur ongeveer)
- middag ongeveer 2 uur en 15 min tot 2,5 uur vanaf 13.00 uur ongeveer
Hoop dat je er wat aan hebt!
Op je laatste vraag: ja altijd.
Zoek maar eens thermale synchronisatie op! Wat er ook is: op mama of papa liggen is altijd een goed idee.
Super bedankt voor het delen @fullmoon en @Mexi Het komt redelijk overeen met wat wij nu doen, dus dat stelt me gerust. Hij drinkt kleinere flessen, maar daar hebben we ons bij neergelegd. Hij is de laatste keer goed aangekomen toen we hem lieten wegen, dus ik moet wat meer vetrouwen krijgen in onze aanpak.
Lastig hè? Kan me nog goed herinneren dat ik toen ook altijd voorbeeldschema’s aan het opzoeken was en onzeker was. Nu nog steeds hoor, maar weer over andere zaken …
Ik wil graag onze speel hoek anders gaan inrichten en oa gaan werken met speelgoed wisselen. Ik heb 2 kindjes, van 1 en 3 jaar oud, en ik merk dat ze door het vele speelgoed zo snel afgeleid zijn. Opruimen is ook echt dweilen met de kraan open…
Ik ben benieuwd hoe jullie dit ingericht hebben/hoe jullie speelgoed aanbieden. Please inspire me!!
Andere vraag: mijn peuter is nogal dominant en heeft de neiging allea van de dreumes af te pakken (met een goede duw erbij). Tips om ze meer een eigen plekje te geven?
Pff ja echt een gepuzzel als ze weer aan een nieuwe fase toe zijn. Zodra iets makkelijker of vanzelf gaat, komen er weer nieuwe uitdagingen boven drijven. Ik kan me voorstellen dat het zo ook nog een tijd zal blijven
Wij roteren ook, ik heb niet echt een vast ritme daarin. Meestal als ik merk dat alles uit de kast wordt getrokken en “kijk mama wij maken 1 grote bende!” En er verder niet echt mee wordt gespeeld, roteer ik. De oudste weet inmiddels waar we het speelgoed opbergen en soms komt ze dan zelf met wat aanlopen, dan zet ik dat er ook bij/haal iets anders weg als het te vol wordt. Wij hebben echt een hoekje gemaakt met zo’n Kallaxkast met vakken.
Tweede foto is vanuit het midden van de woonkamer, daarachter is de zithoek en dan kijk je dus vanaf de bank ook niet tegen alles wat achter de kast staat aan. Alleen de top van het keukentje komt er net bovenuit. We hebben ook een klimdriehoek, die laten we vaak gewoon staan maar als we bv bezoek hebben en wat meer ruimte nodig hebben gaat die ook achter de vakkenkast. En als je een keer geen zin hebt om op te ruimen, schuiven we alles achter die kast, is voor het oog de rommel weg en joeh morgen weer een dag hoor. Tegen de muur tegenover de speelhoek staat een tafeltje met 2 stoelen en een schoolbord, in de kast daarnaast liggen puzzels en spelletjes en (achter een kinderslot vanwege vooral de jongste) knutsel/kleur/kleispullen. Dat laatste doen ze meestal aan de eettafel trouwens. Een paar dingen staan er altijd: het keukentje, de poppenspullen (inc stoel, bedje en wagen) en de houten treinbaan. In het ene witte mandje zit die treinbaan en in het andere poppenkleertjes etc. De andere dingen wisselen, ook de duplo haal ik wel eens weg als ik merk dat vooral de bak om wordt gegooid en ze er dan niks mee doen. De inhoud van het keukentje wissel ik ook wel eens, bv ipv koffiezetapparaat een mixertje of wat eten eruit en dan een pizza of ijsjesdingen erin etc. Een tip is ook om dingen niet compleet neer te zetten. Nu bij die grimmspoppetjes met sorteerbord heb ik er bv 2 poppetjes ingezet en de rest in het mandje. En bij het gereedschapskistje bv 1 dingetje eraan gemaakt maar de rest los erin. Merk dat dat meer uitnodigt.
Er staat ook altijd wel iets van muziek bij trouwens, maar dat heb ik nu bij het leeshoekje in de aanbouw gezet omdat de radio die daar stond nu tijdelijk buiten staat en ze veel met die muziekinstrumenten spelen.
Hier werkt het echt heel goed, heb vorige week de hele kast weer leeggehaald (op die 2 witte mandjes na) en compleet vernieuwd en de jongste stond de volgende ochtend echt juichend in de speelhoek “jeeeh jeeh jeeeeeh!” En heeft zich een half uur zelf vermaakt met alles uitproberen. En ook leuk om het verschil te zien in spel, met de poppen en het keukentje spelen ze samen heel lief een rollenspel regelmatig (of alleen), maar bv die grimmsregenboog en schijven maakt de oudste torens of taarten van meerdere lagen van en de jongste legt die schijven juist op de grond en gebruikt ze dan als een soort stapstenen.
Heel verhaal geworden, maar hier werkt het echt heel goed en wordt er ook veel beter met speelgoed gespeeld.
Nice dank voor je uitgebreide reactie!! We hebben in de speelkamer een ikea trofast met bakken. Precies dezelfde heb ik gekocht voor boven zodat we ook makkelijk bakken kunnen wisselen.
Blijft het speelgoed bij jullie een beetje in de buurt van de speelhoek? Hier ligt het echt overal altijd… we hebben een grote woonkamer dus die nodigt uit om de ruimte op te zoeken
Ohja dat is ook slim, kun je makkelijk ruilen idd! Beetje wisselend, sommige dagen blijft het netjes in de speelhoek, andere dagen wat minder. Maar dan ligt het vooral tussen de speelhoek en de muur er tegenover, waar dat tafeltje staat enzo (ze zetten bv ook de poppenstoel daar neer om de pop dan daar eten te geven)
Ik had eerst het keukentje aan de muur tegenover de speelhoek staan, ipv in de speelhoek en dan lag regelmatig al dat eten van het keukentje door de hele woonkamer omdat ze het eruit halen. Nu blijft het redelijk in de speelhoek, doordat die hoek natuurlijk ook echt afgebakend is. En in het begin had ik de kast niet gelijk met het einde vd muur staan maar een stukje terug en toen wel regelmatig dat ze dan aan de woonkamer kant vd kast gingen zitten spelen. Dat is nu ook nog wel eens, maar een stuk minder.
Duplo ligt wel regelmatig ook in de aanbouw, maar die bak staat natuurlijk precies tussen de speelhoek en aanbouw in (zit in die bak met die olifant). Als wijzelf bv aan de eettafel of de stoelen in de aanbouw zitten, zitten ze vaak in de aanbouw met duplo te spelen.
Ze zijn trouwens 1,5 en 3 en de jongste is nu in zo’n fase dat ze opruimen leuk vindt, dat scheelt wel haha. De oudste niet meer hoor, die kijkt je gewoon uitdagend aan als je vraagt of ze even iets opruimt
Ik had (heb) echt een vreetzakje, dus hij ging niet echt zelf minderen.
Als ik merkte dat z’n boterham er bijvoorbeeld goed in, ben ik een fles gaan minderen. En hield beetje de hoeveelheid flessen aan die bij zijn leeftijd aangeraden werden.
Ook toen z’n groentehapjes steeds beter gingen, ben ik weer een flesje ervan gaan halen etc.
Hij heeft wel altijd meer ml gedronken dan gemiddeld.
Mijn dochtertje is bijna 9 maanden maar drinkt al tijden max 150. Heel soms een keer 180 als ze de hele dag weinig op heeft. Dus no worries. Wij stoeien ook, 4 of 5 flessen op een dag. Ze eet heel graag, maarja hoevaak moet je eten aanbieden ect. Heel herkenbaar je struggles. Maar hier dus ook 4 of 5 flessen per dag met max 150cc (drinkt ze vaak niet eens helemaal op). En dan 2 slaapjes, als we een 3e doen hebben we de hele avond feest haha. Dus 2 weken geleden echt afgeschaft.
Wisselt hier ook nog heel erg. Er zijn dagen dat ze niks wil eten. Misschien 1 theelepel van iets. Maar ook weer dagen dat ze sinaasappels eet en zelfs eens rijst.