Tips, ervaringen & aanraders #6

Wat ik ook wel eens deed was eerst een boterham geven, daarna een fles. Dus eerst het nieuwe en dan het vertrouwde. Soms gaan ze dan meer eten omdat ze nog trek hebben.
Als dat juist heel onrustig is, kan andersom soms ook beter werken. Dus eerste honger stillen met klein flesje en dan nog wat eten oefenen.

Wel leuk om dat misschien te proberen?

2 likes

Zo fijn om te lezen dankjewel :smiling_face: Ik weet dat ik naar mijn zoontje moet kijken en niet teveel de regels willen volgen, maar als je baby problemen heeft/had met drinken dan is dat soms zo lastig. Als hij dan een dag wat minder drinkt krijg ik meteen stress. Ik probeer aan te houden om hem om de 2/3 uur (afhankelijk van wanneer hij slaapt) ieder geval iets aan te bieden qua eten/fles. Hij laat zelf ook niet weten wanneer hij honger heeft, nooit gedaan. Heel handig voor een baby :sweat_smile:

We zitten nu nog op 3 slaapjes. Hopelijk kan hij snel wat langer achter elkaar slapen overdag, zodat we ook over kunnen naar 2.

2 likes

Wat veel ruimte, heerlijk!

Mijn laatste vakantieproject dit weekend is de trapkast ombouwen tot speelgoedkast. Lijkt me zo heerlijk om de zooi daar kwijt te kunnen die ze niet gebruikt. En dan gaan we eind september, als de vloer gedaan is, een leuk hoekje in de woonkamer maken.

2 likes

Onze woonkamer is niet bijzonder groot, dus we hebben haar speelhoek achter de bank geplaatst. We hebben alleen nog niet genoeg speelgoed om echt te roteren haha.

33 likes

Ziet er leuk uit zo! Waar heb je de boekenkast gekocht?

Hier werkt een speelkleed goed om het zwervende speelgoed wat te beperken. Voor het avondeten samen alles opruimen en sinds kort de regel dat bouwwerken op het speelkleed mogen blijven staan.

1 like

In principe is het eerste jaar de melk ook gewoon de hoofdvoeding. Bij m’n dochter ging het vanzelf naarmate het vaste eten meer werd.Maar sommige baby’s moeten daar wat meer aan wennen. Komt goed.

2 likes

Sorry dubbelpost. Iemand toevallig nog leuke tips voor uitjes (met kinderen) in de buurt van Sluis, Groede, Cadzand (Zeeland)? Mag ook wel stukje rijden zijn :blush:

Het is in de winter handig, maar je gebruikt het pas als je kindje over is naar het stoeltje :).

1 like

Wij gebruikten wel een (kleine) voetenzak in de reiswieg. Veel makkelijker en beter ingestopt dan een dekentje

2 likes

Waarschijnlijk waar, dekentje werd er hier altijd afgetrapt. Kan me voorstellen dat het met een winter baby wel fijn is

2 likes

Ik vond het ideaal! Is natuurlijk ook zo bijgekocht, maar ik heb me ergens laten vertellen dat als je dezelfde wilt als de kinderwagen, je ze beter tegelijk kan aanschaffen ivm eventuele kleurverschillen?

2 likes

Ik had idd een winterbaby. Wel handig om erbij te melden :sweat_smile: Tussen mei en oktober is het denk ik niet nodig.

1 like

Mijn dochter was in september geboren (maar in oktober pas ‘ready’ om naar buiten te gaan) en ik heb heel veel gebruik gemaakt van de voetenzak. Vooral een dik jasje bij een baby aandoen vond ik (en zij) niet leuk.

Morgen ga ik een nachtje met vriendinnen naar een camping; mijn dochter gaat ook mee. We slapen allemaal in een grote tent. Ik zit zelf een beetje met wat ik haar nu aan moet doen in de nacht? Ze valt meestal om 19hin slaap en dan zal het daar nog boven de 30 graden zijn. Maar in de nacht koelt het toch af naar circa 18? Later in de avondje een dekentje op haar leggen heeft weinig nut gezien ze deze binnen no time van haar af trapt.

1 like

Wij zijn nu ook op een camping in NL en ‘s nachts slaapt ze in de dikke puckababy slaapzak. Het is toch echt best wel koud hier. We zitten op Vlieland, dus het is overdag ook wel iets minder warm dan aan de wal. Ik slaap zelf ook onder een dikke deken.

2 likes

Iemand tips voor zomer sandaaltjes of schoenen voor een meisje (maat 20). Met flexibele zool. Ze loopt nog niet los, maar wel graag aan de hand en op straat vind ik dat niet zo fris, vandaar.
Maar ik kan zelf alleen shoesme bedenken en ik zoek eigenlijk wat goedkopers.

Decathlon heeft schoentjes met flexibele zool in maat 20.

4 likes

Van Etsy! Verkoper Sklejkove.

1 like

Wij hebben nu fijne sandalen van H&M, met vrij flexibele zool en de tenen bedekt. Vallen ruim, dus zou dan voor maat 18/19 gaan als ze ze nog hebben. Onze jongste van 1,5 draagt maat 20/21 en heeft daar echt nog groeiruimte in. Draagt verder Nikes 23 (maar die vallen weer klein) of regenlaarzen 22. Zie dat ze ze online niet meer in kleine maten hebben, maar in de winkel wellicht wel.

foto

Verder zou je ook kunnen kijken bij vanharen of scapino, die hebben ook schoentjes in kleine maatjes met hele flexibele zool. Van elephanten of cupcake couture uit mn hoofd.

2 likes

Toversluis, podium Groede, speelboerderije Pierewiet, strandtent de Piraat

1 like