Tips, ervaringen & aanraders #6

Helium ballon :balloon:

2 likes

Bedankt voor je reactie! Ik durf het misschien ook wel aan… Gaat zo goed. Na middagslaapje ook droog en direct op potje plassen. Maar ik overleg even.

Dank jullie wel voor de tips. Heb zojuist een voorleesboek met kaartje laten bezorgen. Helaas woon ik te ver weg (en ben ik nog niet mobiel) om eten langs te brengen.

2 likes

Ai balen dat die Joolz zo groot is, wij hebben geen grote auto. Die Joolz hub is ook een goed idee, maar tweedehands nog best duur helaas

1 like

Ik heb super leuke Nike’s gevonden op Vinted, maar weet iemand of die voor kids groot / klein / op maat vallen :sunglasses:?

Dit model, andere kleuren maar dat maakt niet uit denk ik

2 likes

Wij hebben volgens mij hetzelfde model (naar dan met een zwart logo) en ik vind ze klein vallen. K. droeg vd winter 1-2 maten groter dan haar winterlaarzen en die laarzen waren nog niet te klein en de Nikes wel. Nu beginnen haar Nikes ookal weer krap te worden.

3 likes

Hmmmm ze heeft maar 21/22, en de gene die ik wil kopen zijn 22. Maar ze zijn zo leuk… ik gok het er anders wel op :rofl:?
Converse 22 past ze nog niet

Nike valt klein! Zeker een maat kleiner

3 likes

R. draagt Nikes in maat 22 nu en sandalen van H&M in 20 (maar die vallen groot, heeft ze ook echt nog wat ruimte in bij de teen ). Haar Shoesme laarsjes waar ze in de winter op liep in maat 19 zijn wel te klein.

1 like

Als jullie met een baby van een paar weken in de kinderwagen een wandelingetje maken (boodschapje of brief op de bus e.d.), smeren jullie je baby dan in met zonnebrandcreme? Zo nee, vanaf welke situaties dan wel?

1 like

Ik smeer soms de voetjes/beentjes in omdat deze soms toch in de zon komen, ondanks de zomerkap en de parasol. Ik heb ook geen zin om iedere keer als ik de straat oversteek de parasol te moeten verzetten.

2 likes

De gedeeltes waar geen kleding op zat wel, omdat die toch wel eens in de zon komen als je net even de zon vanuit een andere hoek hebt.

1 like

En was je je baby dan altijd 's avonds? Of even de ingesmeerde stukjes? Dit zijn echt dingen waar ik nog nooit over na heb gedacht en de kraamzorg dus ook niet heb gevraagd.

Ook @Peyton en @Koda

1 like

Ligt er beetje aan hoe laat ze voor het laatst ingesmeerd was, als je het nog heel erg rook vaak even die stukjes met een washandje of billendoekje.

5 likes

Lief cadeau, daar zal ze vast blij mee zijn! En wat wij naar goede vrienden stuurden, toen hun baby geboren was: maaltijden van Oh my guts. Zij stuurden dan ook naar ons, toen ik net was bevallen haha en dat zijn veel diepvries maaltijden en echt vet lekker en gezond!

5 likes

Ik had een uv-cover op de kinderwagen (van Joolz, ideaal ding). Smeerde als de zon heel fel was z’n armpjes of beentjes in, waar wel wat zon op zou kunnen vallen zeg maar.

En ‘s-avonds ging hij of in bad, of we wasten ‘m met een washandje.
Verder kan ik een geurloze zonnebrand echt aanraden voor die kleintjes. Ik kan die sterke zonnebrandgeur bij hun echt niet verdragen ofzo.

1 like

Mijn ouders hebben echt zo’n superlelijke jaren 90 plastic loopauto van de kringloop van fisher price oid (met muziek uiteraard), maar dat ding is echt top :smile: onze oudste 2 hebben daar hun eerste stapjes achter gezet en veel op gereden. Goed babyformaat, makkelijk op te klimmen en aan op te trekken. Zelf hebben we een wishbone flip die ook veel gebruikt is.

2 likes

Misschien zo’n activiteitenwagentje?

Wij hadden wel een houten loopwagentje, die was juist veel te licht en we legden daar altijd zware kookboeken op.

Oh wacht ik lees nu je hele bericht over dat rondrijden. Wij hadden een heel oud plastic ding van m’n ouders maar die was niet aan te raden, die kon amper sturen en dan werd mijn kind heeeel boos. Ik zie dat je zo’n wagentje ook in hout heb en ik zou er dus niet zomaar vanuit gaan dat het te zwaar is, haha.

1 like

Heeft iemand enig idee wat dit voor een uitslag is en wat ik ertegen kan doen? Ze heeft dit sinds de warme dagen, het jeukt ook. Ik dacht eerst gewoon warmte uitslag, en van het zweten, maar ik twijfel nu een beetje…

Ik gebruik geen nieuwe producten o.i.d.

1 like

Lijkt toch wel op de warmte uitslag die mijn dochter ook krijgt. Beetje talkpoeder helpt vaak. En naakt rondlopen of losse kleding.

1 like