Tips, ervaringen & aanraders #6

Toch wel he? Wel vervelend, want t zit ook op dr hoofdje een beetje. Ze heeft een hele bos haar, dus logisch ook.
Talkpoeder deed ik al op dr rug en nek, maar zal even kijken qua kleding dan!

Ik denk ook warmte-uitslag, mijn dochter heeft dit ook heel snel en vooral in haar nek. Omdat ze daar ook makkelijk zelf kan krabben, misschien doet jouw kindje dat ook?

2 likes

Ja mijn dochter heeft het ook snel en vaak, ook daar waar haar haar in het nek kriebelt. Probeer dan het haar in een staart te doen zodat het niet extra kriebelt :blush:

1 like

Onze baby (8 weken) laat sinds een paar dagen heel veel scheetjes😅 Vaak begint het 1 uur na de voeding en dan moet ze vaak ook een beetje huilen en met beentjes schoppen maar tegelijkertijd gaat ze heel erg aan haar handjes sabbelen alsof ze alweer honger heeft. Ik geef borstvoeding (live of afgekolfd) en aanvullend kunstvoeding. Herkent iemand dit? Ze drinkt de fles heel snel leeg, dus we proberen nu wel meer pauzes in te lassen. We gebruiken de Avent flessen en hebben zowel speen 0 als 1 gebruikt.

Edit; Vaak duurt het vrij kort (die scheetjes/huilen) maar ze lijkt er wel last van te hebben. Ze poept ook maar 1 keer in de 2 dagen, terwijl dat in de eerste weken (gaf toen nog fulltime borstvoeding) bij elke luier was.

Ik hoor haar soms ook slikken alsof er misschien iets omhoog komt. Maar ze spuugt nooit en slaapt erg goed, huilt vrij weinig…

1 like

Mijn baby is net ietsje ouder en laat ook veel scheetjes. Ze lijkt er verder niet echt last van te hebben denk ik. Ze drinkt alleen aan de borst trouwens.
Ook poept ze veel minder dan hiervoor. Volgens het cb niks om je zorgen over te maken, zeker vanwege de borstvoeding. Kan ook nog te maken hebben met de warmte, zeiden ze.
Vandaag had ze trouwens wel een poepluier en dat was echt ineens een hele andere substantie (en geur!!) dan ik gewend was. Echt geen babypoep meer. Snap ook niet zo goed waar dat dan ineens weer vandaan komt haha

1 like

Mijn baby (10 weken) heeft dit de afgelopen week ook, sinds ie de hele dag aan z’n handen sabbelt. Heb t idee dat ie daar lucht bij inslikt ofzo? Maar zeker weten doe ik t niet. Vaak wordt ie dan wat jengelig, gevolgd net een hoop scheetjes en dan is t ook weer goed. Overigens niet standaard na iedere voeding hier (geef ook bv live en dagelijks een flesje kv).

1 like

Aah ja daar zou het ook nog mee te maken kunnen hebben natuurlijk! Ze is hier ook nogal fanatiek met die handjes sabbelen. Verder is ze heel rustig en makkelijk dus ik kijk het maar even aan, het is hier ook niet na elke voeding.

Fijn @Orchid om te lezen dat minder poepen niet erg is. Haha, was het nu minder vloeibaar ofzo?

Wat vinden jullie de beste slabbetjes/vreetjurken?

Ik zoek eigenlijk 3 soorten. Van die stoffen, met zo’n opvangbak en de welbekende vreetjurk.

We zijn sinds deze week begonnen met vast eten/rapley… en ik word nu al gek van de troep en de vieze kleren. :joy: dus ik wil van alles wat hebben.

1 like

Vreetjurk is van de zeeman en daar heb ik toen ook zo’n slabbetje met opvangbak gekocht. Tevreden over beiden!

1 like

Vreetjurk van Zeeman, slab van mushie. Heb ook van HEMA en zeeman met zo’n opvangbak maar die zijn zo flut dat we ze nooit gebruiken.

3 likes

Mushie opvangbak slabbers vind ik echt de beste. Blijven mooi open staan en kunnen in de vaatwasser, die van de Hema/Zeeman zijn te slap. Vreetjurken heb ik nog geen ervaring mee

Vreetjurken hebben wij van liewood, IKEA en Primark. Die van liewood vind ik het fijnste en die van IKEA is wel een goeie tweede. Maar die van liewood blijft wel langer mooi vind ik en voelt ook van betere kwaliteit.

Slabjes met opvangbak hebben we van liewood en van mushie. Vind ik allebei fijn. Die van mushie zijn wat dikker/steviger, maar dat zat bij mijn kinderen ook best wel in de weg. Pas nu met 11 maanden kunnen ze ook goed met hun armen om die slab heen.

2 likes

Vreetbak mushie (duur maar het waard) want die van de zeeman blijven niet open staan
Vreetschort geen idee die gebruiken we niet

1 like

Slab met bakje van Mushie, die van hema en zeeman vallen de bakejs dicht dus dan werkt het alsnog niet. Wij gebruiken die van K. inmiddels bijna 3 jaar, gaat mee in de vaatwasser (bovenin) als die aangaat en verder gewoon afspoelen en die ziet er echt nog als nieuw uit.

Ik deed er vaak nog zon hydrofiel van 70x70 onder knopen. Gebruiken nu voorwl de stoffen slabbers van zeeman (2 voor 1,99 ofzo… hebben ze in wit/roze/blauw) die zijn fijn maar wel als ze al net wat netter eten. Vreetjurk ook van Zeeman, die met die printjes erop kunnen ook in de wasmachine (wij hebben met stipjes en croissantjes, nu hebben ze geloof ik andere printjes) en voor schilderen enzo hebben we van Ikea.

Babybjorn heeft ook slabben met bakken die open staan :blush: hele fijne slabben!

Vreetjurken heb ik van zeeman en silly billyz

1 like

@Kryptonite Ik heb een topper met opvang bak van Prenatal. Spuuglelijk maar uit nood gekocht en hij draagt m nu nog met avondeten (inmiddels is ie 3.5 jaar).

Die van Zeeman en Hema klappen bij mij ook dicht.

Vreetjurk van Liewood verkleurde bij mij, heb zo’n verfjurk van Ikea die ik gebruikte, maar die valt wel groot geloof ik

Ik vind de mouw slabben van Lassïg het fijnste. Die hebben touwtjes als sluiting ipv klittenband. Klittenband gaat plakken aan de rest van je wasgoed en plakt na een tijdje niet meer.

2 likes

Liewood! Blijft super mooi. Je kan er even snel een doekje overheen halen of in de was. Bedoel dan dit model:

Er zit ook een opvang zakje in. En het is zulk lekker zacht materiaal. Maar dus wel afneembaar.
Nadeel van die siliconen opvangbakken vind ik dat ze zo stug zijn, zeker bij die hele kleintjes.

Oja een vreetjurk heb ik ook van Liewood. Ook weer met opvang zakje. Ideaal!

5 likes

Dat ‘vreetjurk’ een normaal woord is :joy:

Edit: een rondje google leert me dat dat alleen hier normaal is. Nog nooit zo snel het forum bovenaan de hits gehad.

9 likes

Mijn baby begint met rollen, dus zal binnenkort met inbakeren moeten stoppen.
Ze is nogal onrustig met haar armen, dus ik weet niet zo goed wat ik dan moet doen.
Moet ik haar gaan instoppen onder een laken of is het handiger om maar gewoon met een slaapzak te gaan starten? Die armen zullen toch wel rustiger gaan worden neem ik aan :sweat_smile: En wat zijn jullie aanraders voor slaapzakken? Ik heb iig al de hydrofielen van Meyco in gedachten. Die inbakerzakken bevallen me ook goed.