Tips, ervaringen & aanraders #6

Wij hebben de vreetjurk van de zeeman en die is prima! Ik maak wel nog een knoopje in haar nek zodat ie wat beter aansluit.

De favoriete leidster van mijn baby van het Kdv gaat weg helaas. Volgende week is haar laatste dag al. Wil haar graag een bedankje geven maar wel iets waar ze wat aan heeft en niet zo cheesy. Hebben jullie leuke ideeen toevallig?

Elk kindje is natuurlijk anders, maar onze ervaring: ze heeft tot ongeveer 7/8 weken in een pacco inbakerdoek geslapen. Toen begon ze er opeens tegen te vechten en was mijn idee om haar 1 dutje per dag alvast te laten wennen aan een ‘gewone’ slaapzak. Uiteindelijk is het bijna direct alle slaap in een slaapzak geworden omdat ze de inbakerdoek echt niet meer moest hebben na het ervaren van de vrijheid in een slaapzak :sweat_smile:. Ze had nog wel vaak de mororeflex, dus de eerste 1 à 2 weken heeft ze wat kortere dutjes gedaan omdat ze dan in haar lichte slaapfase wakker werd van haar armen. Daarna was ze eraan gewend (armen niet per se rustiger) en sliep ze weer langer achter elkaar.

Fijne slaapzakken vind ik inderdaad de hydrofiele van Meyco, maar ook de newborn slaapzakken van Puckababy en de jersey slaapzak van Jollein (0,5 TOG).

3 likes

Hier was het even doorbijten na stoppen met inbakeren want inslapen ging gepaard met veel traantjes, maar al snel ging het goed en slaapt ze net zo goed als wanneer ze ingebakerd was. Ik doe haar een slaapzak aan en stop haar in onder een lakentje, dat lijkt ze wel prettig te vinden.

1 like

Iets eetbaars (heb je altijd wat aan :smiley: ), nagellak, gezichtsmaskertje, een geurkaars?

1 like

Ja zit nu idd aan chocolaatjes te denken met een leuk kaartje. Thanks!

1 like

Er zijn overgangs slaapzakken om het afbouwen wat makkelijker te maken.
Bij de oudste heb ik na de Pacco inbakerdoek eerst de Puckababy Mini gebruikt en daarna pas naar een gewone slaapzak.

3 likes

Is dit weer een grap van de moderators, dat ze sla.b veranderen naar vreetjurk ofzo? Of is dit echt een ding?

Haha nee het is echt een (forum)ding. Het zijn dit doort slabbers:

Ideaal als je kindje net zelf gaat eten en dus alles onderknoeit en zeker in het begin als ze nog klein zijn is het net een jurk dus vandaar de benaming :stuck_out_tongue_winking_eye:

7 likes

Iedereen bedankt voor de reacties! :smile: Ik heb de opvangbak van Mushie en de slab van Liewood.l gekocht. De vreetjurk wou ik bij de zeeman halen maar die hadden ze niet meer dus dat wordt die van Lassig.

Ik heb altijd zoveel aan jullie ervaringen. Bedankt hiervoor, zodat ik niet allemaal miskopen doe.

7 likes

Ik ben me ook net aan het verdiepen in inbakeren/slaapzak. Onze baby is vrij druk met haar armen en benen. Nu heb ik niet de indruk dat het haar echt belemmert met inslapen, maar ik heb wel het idee dat het wegfrummelen/schoppen van het laken haar bezighoudt. Is dan inbakeren of juist een slaapzak handiger? Ze is nu ruim 4 weken. Ik wilde het volgende week even navragen bij het cb, maar ben ook benieuwd naar jullie ervaringen! Wat mij wat tegenhoudt wat betreft inbakeren is dat je het weer moet laten ontwennen.

(@Basicspace @itakepictures )

Ik zou het dan in eerste instantie proberen met een slaapzak. Maakt dat geen verschil, dan kun je het inbakeren alsnog proberen. Bij onze dochter heeft het een tijd goed geholpen tegen onrust en ging het ontwennen uiteindelijk dus helemaal vanzelf (ik maakte me daar ook druk om).

2 likes

Zou het gewoon proberen met een slaapzak en dan kun je altijd nog een inbakerzak kopen (puckababy staat ook veel op Vinted/Marktplaats). Ontwennen was hier ook geen drama hoor, maar ze pakte steeds haar speen uit haar mond en moest daar weer van huilen terwijl ze doodmoe was etc. Nu kan ze m zelf terug doen en valt snel in slaap.

1 like

Onze baby van 10 maanden drinkt de laatste dagen haar flessen niet meer leeg (ze is niet per se meer gaan eten maar eet over het algemeen wel goed). Is het gek om ipv een fles eraf te halen terug te gaan naar minder melk per fles? Ik vind online alleen dingen over een fles eraf, maar als ze na een nacht slaap een fles heeft dan drinkt ze die graag maar niet meer helemaal leeg, ondanks dat ze dan al zo’n 12 uur niks meer gegeten heeft.

1 like

Weet iemand hoe Konges Slojd en Liewood vallen (qua kleding / sneeuwpak)?

Ik wil nu al graag een snow suit bestellen voor de winter. Ze zit met 11 maanden nu in maat 74/80 (vooral vanwege de lengte in maat 80) en het is dus voor komende winter (Jan/Feb). Twijfel tussen 1y Liewood of 1.5y Konges Slojd…

1 like

Ik zou inderdaad gewoon een schepje minder geven (als je poedermelk geeft). Constant weggooien is ook zonde toch. Je merkt vanzelf wel hoe ze reageert. Als ze na een tijdje toch meer honger heeft kun je er altijd een schepje bij doen. Of nog een schepje minder als het nog niet leeg gaat.

1 like

Ik vind konges slojd wel ruim vallen. Mijn baby heeft 86 en soms zelfs al 92 in dingen en ze draagt nog rompers van konges slojd 80 nog

3 likes

Ja je hebt ook gelijk, we gaan het proberen met een schepje minder! Kan soms ineens zo onzeker worden over dit soort dingen terwijl m’n dochter zelf het eigenlijk zo duidelijk aangeeft :see_no_evil:

Hoe lang doet je baby over de fles? Mijn baby dronk rond die tijd de fles niet meer leeg omdat het te lang duurde met speen 1. Met speen 2 gaat alles weer prima.

Ze heeft een M-speen (Difrax) en doet er denk ik 10-15 minuten over om 120 cc te drinken, voorheen lukte het makkelijk om de hele fles (180) in die tijd leeg te drinken met dezelfde speen. Heb het idee dat het daar niet aan ligt.

1 like

Je kunt eerst proberen in te bakeren met een grote hydrofiel. Dat vonden we heel fijn, maar ze had zichzelf heel snel los, dus toen moest er iets serieuzers komen.
Ik leende een pacco maar dat vond ik een soort dwangbuis. Ik raad de swaddle van Meyco aan. Niet door (in tegenstelling tot de meeste doeken) en van lekkere zachte jersey dus geen dwangbuis.
Mij moest laatst zonder doen na vaccinatie ivm koortsstuip en dat ging eigenlijk best goed. Dus dat afbouwen zal ook wel meevallen. De baby wordt ook wat minder hulpeloos.

3 likes