Ik weet niet helemaal of dit het juiste topic is aangezien mijn verhaal al om wat oudere kinderen gaat, maar ik stel mijn vraag hier toch maar even.
Op vakantie gebeurde er iets en ik weet niet helemaal of ik juist gehandeld heb. Mijn dochter is 4,5 en we waren op een strandje. Daar bleken een paar Nederlandse gezinnen te zijn, dus mijn dochter enthousiast. Uit de gesprekken tussen die mensen kon ik opmaken dat zij elkaar niet kenden.
Drie meisjes (ik denk dat ze tussen de 4-7 jaar waren, in ieder geval twee die nog echt wel de kleuterleeftijd hadden) zaten in het zand te spelen en mijn dochter ging er met haar emmertje op af. Maar toen ze vlak bij ze was, zei een meisje heel hard terwijl ze naar mijn dochter keek âwat een stĂłm meisje is dat zeg!â. En die andere meisjes zeiden ook zulke dingen. Dus mijn dochter droop een beetje af en ging een stukje verderop in haar eentje zitten spelen. De meisjes keken af en toe haar kant op en gingen haar dan uitlachen. Na een tijdje kwam mijn dochter terug bij mij en moest een beetje huilen âze zeggen dat ik stom benâ 
Toen ben ik met haar gaan zwemmen en toen we weer terug kwamen deed ze een nieuwe poging om aansluiting te vinden. Dat lukte een beetje maar ze bleven haar ondertussen ook uitlachen en inmiddels was er ook een groter broertje bijgekomen en die pestte vrolijk mee. Alles wat ze zei nazeggen op een pesterig toontje bijvoorbeeld.
Dit was voor mij de eerste keer dat ik zulk gedrag meemaakte, en ik wist gewoon niet echt wat ik ermee aan moest. Normaal gesproken speelt ze eigenlijk altijd leuk met iedereen. Ik heb dus niks gedaan, behalve uiterdaard zeggen dat ze helemaal niet stom is en troosten. Die ouders, die er echt wel iets van hebben gemerkt, deden ook niks.
Sorry een heel lang verhaal geworden 
Het is nu een paar dagen geleden en het spookt steeds door mijn hoofd. Ik had graag een van die meisjes even flink hard aan haar staartjes getrokken maar dat kan natuurlijk niet
Maar hoe zouden jullie zoiets aanpakken?