Tips, ervaringen & aanraders #6

Wij hebben een Maxicosi Axissfix i-Size en die is zowel achter- als vooruit in te stellen. We zijn er heel tevreden over!

2 likes

Ik hoop het, zou fijn zijn! Bij de zwangerschapscursus waar ik heen ben geweest werd infacol afgeraden omdat er suiker in zit. Daar kunnen babies juist meer kramp van krijgen. Maar ja, tegelijkertijd zijn er ook positieve ervaringen te vinden.

2 likes

Echt niet fijn hù. Ik herken het wel beetje van bij m’n zoontje (bijna 6 jaar). Ik heb eerlijk gezegd altijd wel ingegrepen. Maar dat komt ook doordat ze op de school al heel snel hebben geleerd wat pesten inhoudt. “Opsteker” en “afbreker”. En dat een afbreker fout is. Als ik zoiets zag gebeuren bij hem ( toen hij 4-5 jaar was), dan zei ik gewoon duidelijk genoeg dat hun gedrag een voorbeeld was van een afbreker en dat hij niet met hun hoeft te spelen. Dan ging hij elders spelen. Het gedrag van hun ouders vind ik echt niet kunnen. Als ik zie dat m’n zoontje iets fout doet, krijgt hij dat ook direct te horen.

2 likes

Aangegeven dat z’n piemel prive is (en andere lichaamsdelen) en dat alleen hij daar over mag beslissen. En omdat het prive is, het ook niet voor iedereen zichtbaar hoeft te zijn, tenzij in de veilige omgeving van thuis en met ouders.

1 like

Wat toevallig, ik wilde net een vergelijkbare vraag stellen. Onze (iets oudere) baby groeit ook binnenkort uit haar Maxi-cosi. Liefst zou ik haar nog (even) achteruit vervoeren. Dus tips voor een stoel die nog wat langer achteruit kan, geen godsvermogen kost en niet te lomp is (geen hele kleine auto maar ook niet heel groot) zijn zeker welkom.

Bij de Assifix die draaibaar is staat bijvoorbeeld “tot 86 cm (2 jaar) achterwaarts vervoeren”. Maar 86 cm is toch niet zo heel groot. Moet volgende week naar het CB maar verwacht dat ze dan al richting de 80 cm gaat met nog geen jaar.

2 likes

Op den duur gaat de groei wat minder hard dus is de behoefte ook minder. Schepje minder is dan een prima oplossing toch.

Heeft iemand toevallig een fietsje van banwood? Wil graag weten hoe de kwaliteit is.

2 likes

Ja zo doe ik het ook altijd, als mijn dochter iets doet wat niet kan doe ik er gelijk wat aan. Onaardig doen of pesten accepteer ik echt niet. Ze is nu nog klein en ik ben er altijd bij, dus ik kan het nu nog sturen. Maar ja bij andermans kinderen vond ik het lastiger.

Mijn dochter heeft hier op school nog niks over pesten gehad, ze zit nog op een combi van kdv en kleuterschool dus het is allemaal nog heel zachtaardig en niet-schools. Maar ik kan het natuurlijk zelf wel introduceren en het uitleggen. Goede tip!

2 likes

Dit had ik ook aan het begin! Het enige wat ik kan zeggen is: het wordt op een gegeven moment makkelijker. Het huilen neemt (in de meeste gevallen) af. En als ze wel een keer gaat huilen buiten is dat vervelend en wil je zo snel mogelijk naar huis, maar de mensen kijken daar echt niet van op hoor.

4 likes

Wij hebben deze Maxi-Cosi Pearl |Autostoeltje voor peuters

Deze kan achter- en vooruit gezet worden (en ook met ligstand)

1 like

Wij zijn eerlijk gezegd ook na 13 maanden overgestapt op een andere stoel. Het scheelde nog 2 cm tot ie officieel erin mocht. Misschien niet super verstandig maar denk dat de lengte meer uitmaakt dan de leeftijd. Bij ons was autorijden echt een drama altijd en sinds hij vooruit zit nergens meer last van.

3 likes

Ja wij hebben een cybex sirona en die kan ook achterwaarts. En in ligstand

6 likes

Ze groeien inderdaad minder hard na een tijdje. Mijn zoontje was een half jaar geleden met één jaar 77 centimeter, en nu is hij 84 centimeter.

Wij willen ook zo lang mogelijk achterwaarts vervoeren omdat dit gewoon veiliger is, dus ook als hij al met z’n beentjes licht gebogen zit houden we het nog even zo. Pas als hij echt oncomfortabel wordt draaien we hem om.

Wij hebben al een oude, niet meer verkrijgbare Maxi Cosi dus daar heb ik geen tips voor. Maar ik zou me niet doodstaren op die lengte.

2 likes

M’n dochtertje van 7mnd is de hele avond al een beetje huilerig tijdens het slapen en voelt de hele dag al koortserig aan, maar heeft geen verhoging. Nu zag ik net op de babyfoon dat tijdens het ademhalen dat ‘gat’ onder haar keel beweegt met de ademhaling (zie foto). Weet iemand of dit iets betekent? Is dit normaal? Hoe noem je deze plek, want ik kan het nu ook niet googelen
 (ik weet dat intrekkingen bij de ribben niet goed is, vandaar mijn vraag)
afbeelding

1 like

Intrekkingen bij de ribben is inderdaad niet goed, teken van benauwdheid. Maar dat gaat bijna altijd ook gepaard met neusvleugelen, dus dat is iets wat je wel zou moeten kunnen zien zonder kleren uit te doen.

Dat de keel flink meebeweegt herken ik wel als ze erg overstuur zijngeweest en nog wat aan het nasnikken zijn, maar als je het niet vertrouwd op je gevoel vertrouwen en even de hap contacten voor overleg.

4 likes

Ik heb bedacht dat we voor de vakantie een buggy nodig hebben (ja, dagen voordat we vertrekken
). Nu zie ik 2 opvouw varianten: paraplu of een pakketje. (Vrij vertaald ;)). Zou de buggy vooral meenemen op de fiets, ik ga nog een mama fiets kopen evt met rekje voorop en denk dat ik het dan ook we vaak ga meenemen als ik naar stad of iets ga.
Wat vind je dan fijner? En evt aanraders zijn welkom :blush:

• Paraplu buggy met drager achterop de fiets
  • Opvouwbare buggy (pakketje ;)) met fietstas/rekje

0 stemmers

2 likes

Neusvleugelen doet ze gelukkig niet en denk idd dat het nog van het huilen is 
 als ze op mij ligt, ligt ze rustig te slapen en heeft geen snelle of hoorbare ademhaling. Ik denk dat ze gewoon niet lekker is 
 ik ga het in de gaten houden en zeker de hap bellen als ik het niet vertrouw. Bedankt voor je reactie!

1 like

Thanks

Hi! Mijn dochter is nu bijna 6 maanden. We gaan binnenkort beginnen met water aanbieden etc. Hebben jullie tips voor een goede tuitbeker die geschikt is? Zoveel keuzes haha. Kan er natuurlijk gewoon eentje kopen maar goede ervaringen zijn altijd fijn om te horen.

3 likes

Ik zou de tuitbeker overslaan en een rietjes beker proberen!

1 like