Wat leuk! Wij overwegen dit ook. Wanneer ben jij begonnen?
Met 8 weken heb ik haar voor het eerst boven het potje gehangen. Dat potje bleek later helemaal niet handig, dus inmiddels houd ik haar boven de wasbak.
Ik ben dus nog helemaal niet zo lang bezig, maar merk inmiddels vrij goed wanneer ze moet plassen. En ik heb ook het idee dat ze het ‘snapt’. Ze maakt echt een typisch huiltje en ze plast dan ook niet totdat ik haar boven de wasbak houd. Ze plast bijvoorbeeld nooit als ik haar zonder luier van haar kamertje naar de badkamer til
Als ik s nachts de moeite neem om haar voor elke voeding te laten plassen, blijft de luier de hele nacht droog. Ik heb ook de indruk dat ze daarna weer makkelijker verder slaapt.
Mijn man vindt het te veel gedoe en buitenshuis doe ik het ook niet hoor. Maar thuis gaat het echt hartstikke goed al.
Wat goed dat je er zo gedisciplineerd in bent en er zoveel lol in hebt! En dat je dochter het zo goed snapt Ik ben er eigenlijk direct mee begonnen maar niet zo consequent
maar toch al aardig wat plasjes en poep opgevangen. Vind het ook makkelijk om haar billen even af te spoelen als ik haar toch boven de wasbak heb hangen en ze heeft gepoept. Van je bericht krijg ik wel zin om weer wat meer te oefenen haha!
Wat leuk dat je het ook doet! Ik durf er in mijn omgeving bijna niet over te beginnen. Mensen doen er toch een beetje stom over ofzo, waardoor ik me er bijna voor schaam.
Ik spoel haar inderdaad ook gelijk even na boven de wasbak, scheelt ook weer billendoekjes haha
Ik had er nog nooit van gehoord maar een vriendin deed het ook! Dus toen hebben wij het ook geprobeerd, lang niet zo consequent als zij dus, maar alles wat je ermee uitspaart is maar weer mooi meegenomen denk ik zo!
Mijn peuter heeft krullend haar. Hebben jullie nog aanraders wat betreft shampoo of haarproducten? Het pluist zo snel. Heb nu een krullen creme en die werkt op zich wel, maar het wordt er alleen vettig van.
Geen tips, sterker nog, ik kan zelf ook wel wat advies gebruiken dus ik lees eventjes mee
Ik gebruik voor mijn zoontje de mousse van Yari Green (gewoon bij Kruidvat te koop). Dat doe ik in zijn kletsnatte haar, even beetje vorm er in knijpen en dan laten drogen. Hij heeft meer flinke slag dan echt type 3 krullen maar dit spul is echt fijn, ik gebruik het ook voor mijn eigen krullen als ik het niet glad wil föhnen.
Shampoo gewoon shampoo zonder SLS, maar die hebben ze ook van die Yari lijn geloof ik, en de lijn van de Schwarzkopf Kids schijnt ook fijn te zijn voor krullen (wel ff checken dat je die zonder SLS neemt, ze hebben meerdere varianten)
Oh wat vroeg al en wat goed dat het al zo goed lukt! Lijkt me echt leuke bevestiging om te zien dat ze het lijkt te snappen. Hier (5 weken) merk ik totaal nog geen signalen wanneer ze plast, dat lijkt ze de hele dag door te doen als ik naar de luiers kijk. Maar ik zou eens kunnen proberen met haar voor of na het voeden of slapen boven de wasbak te houden. Gewoon een kwestie van vaak uitkleden en de kans geven dus?
Ik zie het trouwens wel heel goed wanneer ze poept, maar hier doet ze gerust tien minuten per keer over, dus om haar die hele tijd te laten hangen lijkt me ook zo wat. Misschien als ze iets minder veel newbornluiers per dag heeft.
Mijn baby heeft trouwens 5cm lang haar wat recht overeind staat. Ik krijg het idee van iedereen dat ik er iets mee moet, maar ik vind het wel prima dat ze wilde haren heeft haha. Of zeggen jullie haarlotion/gel is echt heel fijn en een toevoeging?
Awh dit lijkt me zo cute
Hier nog een zindelijkheids vraagje. Afgelopen dagen ging poepen ook goed, alleen vandaag zegt ze ineens ik wil luier als ze het gevoel heeft te moeten poepen. En nu ook het idee dat ze het ophoudt. Wat zijn tips als ze per se de luier wil voor poepen? Wil het ook niet forceren ivm dat ze het dan misschien lange tijd gaat ophouden.
Ze heeft nog niet gepoept in de luier weer.
Ik heb haar met het warme weer toen tussen de slaapjes door zonder luier op een kleed in de tuin gelegd en gekeken wat er gebeurde haha.
Na het slaapje heb ik eigenlijk altijd prijs, tenzij ik te laat was en ze al in haar luier heeft geplast.
Na het drinken is ze heel rustig en vrolijk. Op een gegeven moment wordt ze onrustig, schopt ze met haar beentjes en doet ze een soort beginnend huiltje “aah, aah” en stopt dan weer. Voor mij is dat het teken dat ze weer moet plassen. Maar die signalen schijnen bij elke baby weer anders te zijn.
Voor het dutje probeer ik het gewoon nog, voor het geval ze toch nog moest plassen. Soms ligt ze al in haar slaapzakje en schopt ze weer heel onrustig met haar beentjes of blijft ze een beetje jammeren. 9 van de 10 keer moet ze dan nog plassen en gaat daarna lief slapen.
Ik ben inderdaad de halve dag bezig met haar luier uitdoen, haar boven de wasbak houden, haar luier weer aandoen en repeat. Je leert daardoor wel supersnel het ritme en de signalen. En ik neem aan dat het in de toekomst steeds makkelijker gaat en ze het ook duidelijker kan aangeven. Bvb met handgebaren of dat ze over een tijdje zelf naar het potje kan kruipen.
Ik vind het ook echt leuk om mee bezig te zijn, verder kan ze nog niet zoveel natuurlijk dus het is gelijk een beetje opvulling van de wakkertijd haha
Interessant dit! Ik vroeg me af hoe je dit doet als ze bijv naar de opvang gaat? Want dan moet je natuurlijk wel weer luiers gebruiken ga ik vanuit…
Leave in conditioning spray van Noir! Beetje in je handen sprayen en op het natte haar doen en de krullen erin knijpen zegmaar. Dan zit het echt prachtig bij mijn kindje
Ja dan zal ze daar inderdaad gewoon luiers moeten dragen. Van wat ik heb gelezen zou dat ook geen probleem moeten zijn, omdat baby’s het verschil tussen thuis/opvang of tussen verschillende verzorgers door zouden hebben. Als mijn man alleen thuis is of we zijn buitenshuis plast ze ook gewoon in dr luier. Het is niet dat ze dan overstuur raakt ofzo, ze heeft snel genoeg door dat er niet op haar signalen gereageerd wordt denk ik
Het werkt vast het beste als iedereen het hetzelfde zou doen, maar ik begrijp ook wel dat dat een beetje veel gevraagd is haha.
Wij maken het in de ochtend nat met een beetje water (gewoon in een spuitflesje), dan kammen en dan de knot on my watch creme van Aunt Jackie’s erin kneden. Niet wrijven en ook niet kammen als het droog is, dan krijg je veel meer pluis. Bij de jongste wassen we het alleen met water, de oudste ook maar wel conditioner ivm dat die meer klitten heeft.
De jongste heeft echt een mooie bus krullen. De oudste heeft alleen achter krullen, haar lok is stijl ook altijd al zo geweest vanaf dat haar haren gingen groeien haha. Achter krullen en stijle lok.
Heeft iemand hoopvolle verhalen wat betreft de speen cold turkey stoppen bij een baby van 5,5 maand? Ze slaapt goed, soms nog een nachtvoeding, maar dat vind ik geen probleem. Maar we moeten er echt 10 keer per nacht uit voor die &@!?:/€- speen was ik er maar nooit aan begonnen… Overdag oefen ik wel met zelf terug doen, maar dat gaat nog echt wel even duren. M’n vriend denkt dat ze zonder speen ook rustiger gaat slapen, maar ik zie zoo op tegen een week drama met slapen. Heb nog 1,5 week verlof, dus misschien na morgen (wendag opvang) toch maar proberen als ze lekker moe is…?
Ja ik heb er goede ervaring mee! Was 1 avond heel zielig, maar daarna was er niks meer aan de hand. Wel een knuffeldoekje gegeven om mee in slaap te vallen ipv de speen. Ik was zo blij om van het speen gezeur af te zijn, hier was vooral overdag speen drama bij mijn zoontje.
Sindsdien is er echt een stuk onrust weg gevallen.
Baby is bijna 11 maanden, is ballorig al leuk voor haar?
Oh dit klinkt hoopvol! Ik heb een soort horror scenario in m’n hoofd van een week lang iedere nacht geen slaap haha. Ik ben om, ga het vanaf morgenavond proberen!
Denk ook een stukje geluk als het na een avond klaar is. Zou er in ieder geval vanuit gaan dat het misschien meer moeite kost.