Kan je beter naar sprookjeswonderland gaan.
Ik ben me aan het verdiepen in de wondere wereld van wasbare luiers. Ik las ergens in dit topic dat je voor de luiers een standaard luieremmer kan gebruiken.
Maar wat doen jullie met de gebruikte billendoekjes? Een tweede prullenbak op de babykamer? Ik heb geen idee wat handig is haha
Ik kan een Ikea keukentje (Duktig) overnemen maar er zitten lelijke stickers op het oventje. Weet iemand of je dit oventje-het deurtje makkelijk los kan halen om te schuren, schilderen?
En weet iemand of je die greepjes makkelijk los kunt maken van de oven en de deurtjes? Ik zie wel dat veel mensen deze vervangen maar hoe haal je ze eraf?
Geen ervaring met het ikea keukentje, maar kun je de stickers niet proberen te verwijderen met stickerverwijderaar?
Ik gebruik de Ikea hallbar prullenbak met een wasbeer voor de wasbare luiers en cheeky wipes voor billendoekjes. Je hebt zoān startersset daarvan, incl bakjes
Ik vind Bymelo ook hele leuke dingen hebben. Weet alleen niet vanaf welke leeftijd dat veilig is. Kan t zo snel ook niet vinden.
Hier hardnekkige stickers weg gekregen met stickerverwijderaar!
Ja dat is sowieso een goed idee. Ik dacht: mooie aanleiding om m gelijk te schilderen in een leuke kleur.
@Anna88 thanks! Ben een beetje een sukkel met dit soort dingen maar dit moet ik net redden
Kijk dit had ik ff nodig Heb er helemaal zin in
Ik vind ringsling ook prima zitten zonder kind erin, maar persoonlijk niet prettig voor oudere kindjes. Voor kort stukje gaat het wel, maar gewicht is heel anders verdeeld dan wanneer je over beiden schouders iets hebt.
Denk vanaf een kilo of 10. Ik gebruik hem overigens nog steeds wel voor R. hoor (die weegt nu denk 11-12 kilo), neemt makkelijk/klein mee in mn fietstas en vind het ideaal voor als we bv even op de fiets naar een of meerdere winkels gaan waar ze geen karretjes hebben en ik geen zin heb ik een kind wat alles vastgrijpt/langzaam loopt. Of als ze thuis heel hangerig is, dan is dat minder zwaar dan constant tillen als ik wel wat wil doen.
Betere oplossing heb ik ook nog niet echt, gebruik voor langere stukken de draagzak maar dat is inderdaad net wat minder makkelijk met erin/eruit. Scheelt wel als het straks weer beter weer is en je er niet nog een jas over hoeft te dragen (draag altijd onder de jas, vind ik fijner dan over jas). Heb ook een geweven doek, maar gebruik die weinig en vindt daarmee erin/eruit ook niet per se handig omdat ik wel vind dat ik die weer goed moet stellen als ze eruit zijn geweest.
Ik zou haast zeggen rekbare draagdoek, gebruik die nu eigenlijk niet maar die ik heb kan tot 18kg. En toen R. nog klein was, knoopte ik die vaak thuis al, dan jas erover en dan op locatie haar erin. En als het nodig was om te verschonen ofzo ging ze er net zo makkelijk weer uit/in zonder dat ik daarna weer echt moest stellen.
Je kunt met een niet-rekbare draagdoek ook op de heup dragen trouwens, zo heb ik het eerst uitgeprobeerd of ik het fijn vind. niet helemaal vergelijkbaar met ringsling, maar wel om ff te kijken of je dat überhaupt fijn vindt. Ik gebruikte daar deze techniek voor Robin's hip carry - YouTube
Weet alleen niet of dat ook kan met een rekbare, maar wellicht dat de combinatie stretchy wrap + hip carry wat oplevert
Edit; nieuwsgierig dus ook even gezocht en meerdere filmpjes erover op yt Hip Wrap Cross Carry (HWCC) with a Stretchy Wrap - YouTube
we moeten ei en pinda gaan introduceren volgens het cb. En pindakaas roer ik wel door een fruithapje ofzo, maar in welke vorm/substantie moet je dat met ei doen?
Ik deed het in āt begin door de avocado of prakte āt heel fijn.
Nu krijgt hij āt gewoon in stukjes (11 maanden).
Ik geef haar stukjes roerei (vind ze heerlijk) of ik maak een omelet en snij die in reepjes, die kan ze dan zelf met haar handen pakken. Ik maak ook wel eens banaan-ei pannenkoekjes en daar krijgt ze dan ook stukjes van.
Zou het gewoon doen voor zān veiligheid. Iedereen die dat niet begrijpt moet je gewoon negeren. Of zou je een buggy kunnen achter laten bij de opvang ?
Er bestaan ook ātuigjesā waarbij jullie aan elkaar zitten met twee armbanden en een touw ertussen. Deze gebruikte ik altijd als ik met mān nichtje ergens heen ging. Ze vond het toen eigenlijk super leuk omdat we allebei dezelfde āarmbandenā hadden.
Ik zie nu dat het een polstuigje genoemd wordt.
Ik heb zelf ook nog een vraag voor degene die ook een camelbak drinkfles hebben: kan deze gesteriliseerd worden in de magnetron?
Wij maken hem altijd schoon in de vaatwasser, maar er komt nu een beetje een zeepsmaak aan te zitten. Hopelijk gaat dat er met steriliseren uit ā¦
Wij hebben een polstuigje, gebruiken hem eigenlijk nooit omdat H. Er slecht op reageert. Dit doet hij ook met aan de hand lopen, of in de kinderwagen, hij wilt vrij lopen en verder niets.
Het pols bandje kunnen ze niet makkelijk uit doen en is volgens mij niet snel te strak en kan ook nog een beetje meerekken. Wij wilde hem gebruiken voor ondersteuning. Hij houd ons hand vast en als hij daaruit losglipt is het niet meteen een gevaarlijke situatie. Maargoed, een slecht meewerkend kind.