Tips, ervaringen & aanraders #6

Wij ook @Ishq ! Heel blij mee.

1 like

Hoe en wanneer ga je de overstap maken naar een dekbedje en kussen in het ledikantje? L is bijna 2 en vindt het sinds kort fijn om bij ons in bed onder de deken te liggen. Eerder vond ze dat vreselijk haha. Nu vroeg ik me af hoe je dat aanpakt :sweat_smile:. In bed slaapt ze met slaapzak en ze gaat soms nog het hele bedje door.

Een kussen ‘mag’ pas vanaf 4 heb ik mij laten vertellen. Hier is hij rond zijn 3e verjaardag overgegaan naar een peuterbed inclusief dekbed, tot die tijd sliep hij in slaapzak in ledikant. Nu hij 4 is heeft hij ook een (dun) kussen.

Ik las laatst bij zo’n slaapcoach (Bureau van slaap) dat zij adviseerde vanaf 2,5 jaar. Stond op haar instagram, misschien kun je het nog terugvinden.

Oh echt? Die van mij heeft al zo’n peuterkussen van Ikea sinds ze 2 is :flushed:
Kreeg haar trouwens vanaf haar 2e verjaardag ook met geen mogelijkheid meer in een slaapzak, dan werd ze zo boos dat we toen maar overgestapt zijn op een dekbed

Ja hier hetzelfde inderdaad vanaf 3

2 likes

Wij zijn overgestapt toen de zijkant uit haar ledikant ging. Vind het anders echt teveel gedoe met erover hangen en goed opmaken toen haar ledikant op de laagste stand stond. Was paar maanden voor ze 2 werd. Eerste maanden werkte ze zichzelf regelmatig onder de dekens uit of erop, dus sliep ze ook nog in dunne slaapzak. Toen tijd niet en nu weer wel, wilde tijd terug haar slaapzakken naar zolder doen en sindsdien wil ze er weer in slapen haha. Ze passen nog nét, heb gezegd als ze te klein zijn dat het klaar is.

@simsalabim hier ook vanaf dat moment kussen van ikea idd,

2 likes

Mijn zoontje trok steeds zijn slaapzak uit, dus toen heb ik het ikea dekbedje en kussentje gekocht. Dat was iets voor zijn tweede verjaardag. Gewoon zijn bed mee opgemaakt en hij vond het reuze interessant. Keek heel trots toen hij in bed ging liggen ‘ooh mooi mama’.
Ik was ook nog bang dat hij er onder zou raken, dus ik keek wel altijd even als we naar bed gingen en als ik snachts naar de wc moest. Maar hij is altijd netjes blijven liggen.

3 likes

Mijn dochter heeft al vanaf 1 jaar een kussentje. Mijn eerste kussen van silvana. Ze lag altijd met haar hoofd op een knuffeltje en deed dat niet meer toen ik haar een kussen gaf, als ouder bepaal jij wat het beste voor je kind is. Ze is ook geen ‘kruiper’ en gaat niet het hele bed door oid. Gewoon naar je kind kijken en bepalen war het beste is, heeft niemand anders iets over te zeggen

6 likes

Tof dat je de moeite hebt genomen om even he ervaringen te delen. Ik ga het gelijk bestellen!

1 like

Hey, toevallig, ik heb ook net zo’n magneetboek gekocht. Gebruik de ook veel op mijn werk, echt leuk zijn die!

1 like

Zijn ook online te bestellen!

Heb net zo’n magneetboek besteld want geen lidl in de buurt

Thx voor de goeie tip!

4 likes

Ik heb even positieve bevestiging nodig :joy: Baby is nu bijna 15 weken en sinds kort gaan de dutjes overdag echt heel moeizaam. Ze zijn kort en het zijn er weinig. Is dit herkenbaar voor anderen en dit gaat over toch… alles is een fase? :pleading_face:

1 like

Euhh ik durf het bijna niet te zeggen maar hier ook al lange tijd weinig dutjes. (21 weken). Telkens maar 30 min tot een uurtje ofzo. Ook nog totaal geen ritme. Vooral savonds hebben we de laatste tijd echt behoefte aan ff ons eigen ding doen zonder paraat te staan. Soms het gevoel dat ik haar 24u lang moet vermaken, anders is het ook snel mopperen.
Alleen op het kdv slaapt ze dan wel vaak 3 uur achter elkaar ofzo.
:angry:

(Sorry even een beetje moe) je krijgt er zoveel voor terug :grimacing:

Ik weet niet of je je baby al in haar eigen kamertje legt, maar wij deden dat niet en daardoor sliep ze tekens ook maar kort. We leggen haar nu wel boven en ze kan daar langere dutjes doen.

1 like

Oh nee wat rot voor je! Gooi het er lekker uit hier. Die vermoeidheid is echt killing. Zo flauw dat het op het kdv wel lukt (natuurlijk ook fijn, ze moeten toch ergens slapen).

Dat gevoel dat je moet vermaken herken ik heel erg. Ik probeer dat een beetje los te laten sinds een paar dagen en hem af en toe even alleen in de box te leggen, maar man wat is dat lastig.

@Applepie In zijn eigen bedje helpt idd. Dat ging een paar weken heel erg goed. We konden hem wakker maar moe in bed leggen en dan ging hij gewoon slapen. Nu heeft hij echt hulp nodig bij het in slaap komen. Na 1 slaapcyclus wordt hij dus ook weer wakker. Ik probeer hem dan wel weer te helpen om in de volgende cyclus te komen, maar tot op heden is dat nog niet gelukt :grimacing:

2 likes

Alles is een fase, dat sowieso. Rond de 4 maanden zit vaak een slaapregressie, die kan ook al iets eerder beginnen en je kunt dat ook juist overdag merken ipv snachts. Als je googlet op 4 maandenslaapregressie vind je wellicht veel herkenning :relaxed:

2 likes

ik ben op zoek naar iets voor in de gang waar je een beetje makkelijk en handzaam kinderjassen etc kan ophangen en daaronder de schoencollectie kwijt kan.
dr jas/speelpak/etc hangt nu bij ons aan de kapstok tussen al die grote jassen en dr schoenenspul staat bovenop onze kapstok (zit een soort plank) tussen allemaal sjaals en mutsen verstopt

ik vind alles wat ik kan vinden een hoog kidzz niveau hebben, dus ik ben benieuwd hoe jullie dat doen!

2 likes

Dat zou best goed kunnen. Hij is vrij vlot met alles. Ik merk ook dat hij veel nieuwe dingen kan en ontdekt de afgelopen dagen.

Wij hebben nu nog zoals jij hebt. Zat zelf te denken aan een normale kapstok lager op te hangen.
Schoenen hebben wij in soort inbouwkast met planken en schuifdeuren.

2 likes