Tips, ervaringen & aanraders #6

Heeft iemand hier ervaring met de womboo buidel shirts?

1 like

Een draagdoek of draagzak voor op het vliegveld en daar een buggy lenen van familie of vrienden?

1 like

Iets zonder logo achterop of op de envelop denk ik?

@Perzik Ik heb n.a.v. een tip op het forum destijds besteld bij Kaartje2go. Heel blij met de kaart, stuk goedkoper dan wat ik eerst op het oog had (madeformoments) en geen logo oid te zien op de kaart en envelop.

Ik heb ze via wijgeboortekaartjes, daar zit standaard een logo op maar die kun je weg (laten) halen

1 like

Ik bedoel inderdaad wat @Handtas zegt, zonder reclame erop maar wel via een standaardsite met ontwerpideeen.

@Lovepink @Qwerty123 dank je, ga ik daar kijken.

1 like

Deze hebben we ook gedaan :slight_smile:

1 like

Wij hebben via koningkaart, heb het ontwerp wel helemaal aangepast naar eigen wens maar hebben heel veel ontwerpen. Bij bestellen kun je aangeven dat je zonder logo wilt, daar betaal je dan 20€ extra ofzo voor.

2 likes

Ik heb binnenkort een babyshower, maar geen idee wat ik cadeau kan doen. Ze heeft al een zoontje van 1,5 jaar en dus alle basics al in huis. Zit je dan nog te wachten op een rammelaar of een knuffeltje of iets?

Eeb mooi bijtspeeltje wellicht? Die onze oudste veel heeft gebruikt, waren niet echt meer bruikbaar voor de volgende vond ik :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Kom een keer een tip delen: Die ijsblokjes houders van de Zeeman zijn echt heel erg fijn! De blokjes ploep je er zo uit door die silicone onderkant en is mega satisfying om te doen. Heb vandaag gemaakt voor peer bloemkool banaan en broccoli, kan ze denk ik ruim 2 weken mee vooruit. ( Ik heb er 3, gebruik 3 blokjes per hapje en als ze bevroren zijn doe ik ze in een ziplockzakje en kunnen de vormpjes in de vaatwasser).

5 likes

Ja love deze, ook om borstvoeding in kleinere porties in te vriezen zodat je altijd makkelijk aan kan vullen als ze bv net wat meer drinken dan de hoeveelheid waar je in in hebt gevroren:)

Ik wilde precies ook een tip delen voor het invriezen van hapjes haha. Ik kon dus echt nergens siliconen ijsblokjes vormen vinden :expressionless: (uitverkocht, of pas weer richting zomer in assortiment). Maar, ik was vandaag bij action om vuilniszakken te kopen en daar kwam ik siliconen bakvormpjes tegen. bakvormpjes Ik heb die groene gekocht, ook geschikt voor invriezen. Misschien handig voor iemand die dus ook nergens een handige ijsblokjesvorm kan vinden. (En bonus: je hebt meteen vormpjes in huis om mini muffins ofzo mee te maken hahaha).

Ik vind cadeaus voor de baby bij een babyshower zo’n onzin, ik geef liever iets als de baby geboren is.
Bij een babyshower geef ik liever iets voor de moeder, voor de laatste weken: lekkere chocolade, tijdschrift, oid. Misschien is dat een idee, als ze ook al veel spullen hebben?

1 like

We zijn afgelopen weekend naar Babyp.ark geweest, en ondanks dat we ook veel wijzer zijn geworden, is het onderwerp AUTOSTOELTJE een grote waas voor ons :stuck_out_tongue:

We willen graag een (newborn) autostoeltje met isofixbasis. Maar het is natuurlijk mega zonde als je die basis niet voor een volgende stoel kunt gebruiken. Zoals ik het begrijp moet je dan sowieso je vervolgstoel van hetzelfde merk kiezen en moet die stoel ook maar net op diezelfde basis passen.

Paar vragen voor de moeders hier:

1. Haal je de Maxi Cosi (of ander merk) vaak uit de auto? Bijv om de baby naar binnen te dragen of om op het frame van de kinderwagen te bevestigen?
  2. Heb je rekening gehouden met de vervolgstoel bij het kiezen van je merk/stoeltje ivm langer gebruiken van de isofix basis?
  3. Is een draaibaar onderstel echt een fijne feature?
  4. Is een zonnekapje fijn om te hebben?
  5. Is een ligfunctie een must?
  6. Welk autostoeltje heb/had je zelf en heb je tips?

Dank je wel alvast!!

1 like
  1. Ja
  2. Nee (wisten al dat we graag meerdere kinderen wilden als dat ons was gegund en er dus doorgeschoven zou worden).
  3. Ja, zeker voor een vervolgstoel maar geen must
  4. Ja, zeker voor baby’s als je de stoel ook op de wandelwagen klikt. Zit bij ee meeste maxicosi-achtige stoelen ingebouwd volgens mij
  5. Als ze nog jonger zijn en al in de vervolgstoel zitten en je rijdt grote afstanden wel vind ik, K. klapte vaak in zo’n gekke hoek anders als ze in slaap viel. Maar zo’n baby maxicosi die dan nog extra plat kan vind ik niet per se een must.
  6. Maxi cosi cabriofix + onderstel en daarna K. naar de aXxisfix en R. in de cabriofix. Nu gaan ze allebei doorschuiven en komen er 3 stoelen naast elkaar. Twijfelen in mijn auto tussen de maxi cosi titan of kori erbij (ik heb echt 3 volledige stoelen met isofix achterin).

Edit; misschien nog een tip. Zaterdag starten de mazzeldegen weer bij prenatal. Dan zijn er ook vaak autostoeljes in de aanbieding. Nou heeft prenatal niet altijd de beste deals vind ik, want vaak mrt een rondje googlen vind je ze elders goedkoper. Maar wel iets om even in de gaten te houden als je weet welke je wilt :slight_smile:

1 like
  1. Ja! Maar we hebben twee auto’s. In de ene hebben we de Joolz autostoel ( soort van maxi Cosi) die op en af kunnen klikken en in de andere een vaste autostoel (allebei met isofix).
  2. Nee want de joolz autostoel was net op de markt (waren denk ik een van de eerste in nl daarmee lol aldus Prenatal) en paste zo mooi bij de joolz dat we helemaal niet nagedacht hadden over het vervolg. Dus op maand 12 weer nieuwe isofix moeten kopen met een andere autostoel.
  3. In de tweede auto hebben we een draaibare autostoel en die is echt fijn.
  4. Ja
  5. Ja zeker bij lange ritten
  6. Dus Joolz autostoel (van 2016) en een draaibare van Brittax Roter (ofzo ?). We hebben nooit merk maxi cosi gehad.
1 like
  1. Ja, maar met een vervolgstoel doe je dit in principe niet (tenzij hij van auto 1 naar auto 2 moet).
  2. Nee want zie 1. De basis is bij ons alleen bij de maxicosi gebruikt.
  3. Ja, ik vind van wel. Zeker op (krappe) parkeerplaatsen hoef je jezelf minder als slangenmens in de auto te wurmen.
  4. Ja maar die zit er bij de meeste maxicosis al bij. Bij een vervolgstoel niet. In de auto hebben we dat toen opgelost met van die schermen op het raam.
  5. Bij een vervolgstoel wel, dan liggen ze net wat relaxter en hangen ze niet zo voorover geknakt in hun nek.
  6. Maxicosi pebble plus met bijpassende base, daarna naar de gewone axiss (met de gordel vast te zetten. Als ik nu weer wat zou moeten kiezen zou ik echter ook goed bij cybex kijken, die vind ik ook goede stoelen hebben.
1 like

Wij hadden in 1 auto de basis (want die gordels waren echt heel kort) en in de andere auto zetten we hem met de gordel vast.

1 like
  1. Ja, sowieso als hij nog slaapt en we naar binnen moeten dan halen we de hele autostoel eruit anders wordt hij wakker.
  2. Wij hebben een cybex en die isofix base kan je ook bij de vervolgstoel gebruiken. Hebben wij dus wel bewust rekeningen gehouden.
  3. Ja, veel makkelijker want je hoeft zelf niet in de auto te bukken om alles te regelen. Ik heb dan wel geen ervaring met een niet draaibare maar zou dat zelf nooit willen.
  4. Zijn ze niet allemaal standaard met een kapje? Ik vind dat min of meer een verplichting want is super zielig als je baby hele tijd in de zon moet kijken in de auto. Mijn kind kan dat in ieder geval niet en we gebruiken dus wel echt dagelijks de zonnekap.
  5. Ligstand is geen must, die van ons kan dat dus wel en we hebben het wel een aantal keer gebruikt vooral als hij diep in slaap was en we waren al op plaats van bestemming dan laten we hem in de stoel en zetten we die in ligstand zodat hij door kan slapen. Maar dat was voornamelijk de eerste 3 maanden zo,nu al een tijdje die functie niet.
  6. Cybex cloud z en kan die echt aanraden.
2 likes
  1. Ja eigenlijk altijd. In onze straat is er 9 vd 10 keer geen plek om te parkeren dus moeten we een klein stukje lopen. Meestal zet ik de maxi cosi dan op het onderstel van de kinderwagen. En als ze in slaapt valt in de auto, wat regelmatig gebeurd, dan vind ik het fijn de maxi cosi eruit te halen dan hoef jeje baby niet over te tillen want dan worden ze vaak wakker.
  2. Wij hebben geen isofix. Vind met de gordel vast maken geen probleem, zo gepiept.
  3. Voor een ouder kindje wel. Voor de oudste hebben we de maxi cosi axiss, die is draaibaar en vindt ik wel echt handig.
  4. Wij hebben voor de jongste maxi cosi pebble en daar zit zo’n kap aan vast, is handig maar vaak niet voldoende. Wij hebben zo’n dooky om alles helemaal af te schermen voor de zon.
  5. Wat mij betreft niet. Zo lang zit ze er bij ons niet in en als dat wel een keer zo is, ben ik er ook niet moeilijk in. Keertje wat langer kan geen kwaad denk ik. Als het maar niet structureel is.
  6. Maxi cosi pebble voor de baby en onze oudste (3 jaar) zit in de maxi cosi axiss.
2 likes