- Ja ik zou zeggen de eerste 3 maanden wel
- Nee
- Ja voor de vervolgstoel absoluut, zou niet zonder kunnen op krappe parkeerplekken.
- Ja
- Voor de vervolgstoel wel.
- Meegroeistoel Maxi-Cosi Mica. Is een vaste stoel die je vanaf de geboorte kan gebruiken. Ik heb een cybex Maxi-Cosi bij de Lidl gekocht voor €50 en een isofix base via vinted voor de eerste 3 maanden. Daarna de Mica erin gezet (en dus alleen reiswieg van de kinderwagen en draagzak gebruikt). Had vast makkelijker of goedkoper gekund, maar voor ons werkte dit prima.
- Ja!
- Nee
- Handig maar voor ons geen must qua aankoop
- Ja!
- Vond ik wel fijn, als kind in slaap gevallen was kon het verder slapen zonder eruit te moeten halen. (Ik kon nooit kinderen overleggen dus die ligfunctie heel vaak gebruikt!) Scheelde ook de ‘wieg’ moeten meenemen.
6.Cybex Cloud Q gebruikt bij alle drie de kids!
Kijk ook naar hoe ze uit de autostoeltest komen! (ANWB/ADAC)
Familie lid had er 1 en die bleek af te breken bij zo’n botsproef, lijkt me geen fijn idee.
- Nee want we hebben een stoel met base die je eigenlijk niet eraf kan halen. Ik mis het niet, gebruiken gewoon de kinderwagen met reiswieg of tillen ze vanuit huis in de auto. We kunnen wel altijd voor de deur parkeren thuis.
- We hebben een stoel gekozen die van 0-4 te gebruiken is. Er kon ook een soort maxi cosi stoel op de base, die je dus wel eraf kon halen. Maar omdat we meteen 2 stuks moesten aanschaffen, werd dit wel een hele forse uitgave. Dus dan maar 1 keer 2 duurdere stoelen die lang mee kunnen.
- Ja wij hebben bewust draaibare base gekozen, super handig!
- We hebben geen zonnekap want dat is er niet voor die stoel volgens mij. Wel van die zonneschermen op het raam.
- De stoel moet wel een beetje kunnen liggen want als ze nog klein zijn dan zakken ze anders een beetje in elkaar en dat is niet goed.
- Wij hebben de cybex z I size. Deze kan dus draaien, super fijn. Is met isofix base maar is wel een vaste stoel. Neemt wel redelijk wat ruimte in op de achterbank. Met twee stoelen kan er nu niet iemand op de middenplek zitten.
Ik heb de tests van consumentenbond en ANWB door genomen, vond het super moeilijk om een keuze te maken. De stoel die ik eigenlijk wilde omdat die super goed uit tests kwam, was nergens te krijgen. Uiteindelijk op deze stoel uitgekomen omdat die wel heel veilig was. Dat vond ik het aller belangrijkste.
ik vroeg me hetzelfde af, heb even zitten googlen en kwam o.a. uit de op blog van kampeermeneer (die naam haha):
De Puddle Jumper is bedoeld voor kinderen tussen de 15 en 30 kg. Voor kinderen die lichter of zwaarder zijn is het gevaarlijk omdat het drijfvermogen van 10 N dan niet genoeg is of de Sevylor Puddle Jumper dan juist te groot is en af kan schuiven. Niet doen dus.
mijn dochtertje is nu 13kg, durf het nog niet aan
Wie heeft hier ook een kindje gehad wat heel veel huilde? Mijn dochtertje huilde heel er veel. Eerst dachten we krampjes en zijn we overgegaan op andere voeding, toen dachten we een sprongetje maar het huilen werd steeds erger en werd een ontroostbare baby die ongeveer de hele dag aan het gillen was.
Ze is veel aan het overstrekken, spugen, alleen maar hazenslaapjes, continue met armen en benen bezig, veel de hik en tong uitsteken.
Ik ben vorige week met haar naar de osteopaat en de huisarts geweest. Osteopaat zei dit is reflux, huisarts herkende het niet zozeer als reflux.
Osteopaat een behandeling gedaan, twee dagen ruk en daarna ging het beter.
Dag erna naar de huisarts omdat ik het niet meer zag zitten, en heb maagzuurremmers gekregen.
We dachten dit is het, baby was een paar dagen super comfortabel, lachen, lange slaapjes.
Maar nu sinds gisteren weer druk met armen en benen, onrustig drinken en kort slapen.
Heeft iemand ervaring met een dergelijk verhaal?
Dat het echt beter gaat na bijv na nog een een behandeling bij de osteropaat. Het is nu 4 dagen goed gegaan maar gaan nu weer naar terug naar waar we vandaan kwamen.
Of een ander idee wat we nog kunnen proberen. Standaard reflux adviezen doen we al. Dacht zelf aan koemelk allergie maar nu het dus een aantal dagen goed is gegaan denk ik dat dat niet het geval is.
Herkenbaar! Mijn dochter had ook reflux en vertoonde zelfde dingen als bij jou. Is hier pas rond 6-7 maanden (als ik het mij goed herinner) echt beter gegaan. We moesten haar echt een half uur rechtop houden (zowel tussen wisselen van borst en erna) anders zagen we het slechter worden. Veel rechtop voeden. Uiteindelijk niet echt het ‘wonder’ middel gevonden behalve het uitzitten…
Wij hebben in 1 auto de isofix base omdat dat een 3deurs auto is. Lijkt me heel kut om dan met de gordels te moeten hannessen haha. In de 5deursauto doen we het inderdaad gewoon met de gordels en is eigenlijk net zo snel!
In de VS is het in de meeste staten verboden om je kind tot 2 jaar met het gezicht vooruit te vervoeren en wordt er geadviseerd zelfs tot 4 naar achteren te laten kijken vanwege de veiligheid.
De auto’s zijn daar ook groter natuurlijk, maar voor ons was naar zo lang mogelijk naar achteren zitten een belangrijke overweging.
Kind ruikt helemaal zuur
Ik zou nexium krijgen maar weet niet wat het is, ze hebben er een sticker overheen geplakt en eraf halen lukt niet. Dus kan niet zien welk merk het nu is.
Ben je bij de hypoallergene voedingen gebleven of over gegaan naar bijv Pepti?
Heb het er nog verder afgekrabd, het is Lucen 10 mg.
Ik vond hem vorig jaar bij K. echt nog te ruim, maar zal ook per kindje verschillen. Ze was toen bijna 2 en rond de 11 kilo ofzo. Maar zal ook echt aan de lichaamsbouw liggen.
Overigens blijft K. prima boven met zwembandjes, maar dat is wel echt een waterrat die als het aan haar ligt 3x per week in het zwembad ligt (of uhm het liefste iedere dag).
Nee, wij ook al met 3 kinderen gewoon de gordel gebruikt!
Edit:
Om nog de rest van de vragen te beantwoorden, wij hebben geen draaibare stoeltjes (ook niet gemist) en het vervolgstoeltje (maxi cosi Titan) heb ik wel met isofix vast in de auto, maar dat zit dus gewoon aan die stoel vast.
De stoel van de oudste heeft geen isofix (maxi cosi rodi airprotect), maar daar zit ze ook prima in.
Zonnekap vind ik wel echt een must en ik gebruik de maxicosi ook vaak op de kinderwagen en ook om de baby mee naar binnen te nemen inderdaad.
Wij hebben de kinderwagen van cybex en ook de cybex cloud Z als maxi cosi die kan in ligstand en mogen ze langer achter elkaar in liggen. Heeft tevens een grote zonnekamp die; vind ik wel makkelijk omdat wij de maxi cosi 9 van de 10 keer gebruiken op het onderstel van de wagen. En ook in de auto heel handig want de zon schijnt haar anders vaak recht in haar gezicht.
Vind een draaibare base geen must maar kan me voorstellen als je een wat ouder kindje hebt dat dat wel makkelijker is. We hebben de base ook van cybex en gaan ook het vervolgstoeltje kopen binnenkort als ze zelfstandig kan zitten.
Maar waarom dan? Snap het als je geen eigen auto hebt oid. Maar met isofix basis is het veiliger en scheelt toch veel tijd vind ik
Soms zit dat systeem niet in je auto toch? Dan kun je niet anders
De huisarts zei dat we binnen een week vooruitgang moesten zien. Het gekke was dat het ineens heel veel beter ging op de dag dat we zijn gestart met de medicatie. Dat was twee dagen na de behandeling van de osteopaat. As woensdag zijn we dus een week bezig.
Ik heb het gelijktijdig gedaan omdat ik het van twee kanten wilden aanpakken omdat het echt niet meer kon zo.
Wij hadden ook wekenlang dikke ellende. Hij heeft tot ongeveer 10 maanden omeprazol gekregen tegen verdenking verborgen reflux en pepti vanwege koemelkallergie (ik gaf daarvoor borstvoeding, maar daarmee kan je sporen van koemelk doorgeven). Na overstappen op de speciale voeding werd het binnen 10 dagen echt een ander kind, relaxed nieuwsgierig en sliep goed. Daarvoor liep ik elke dag met hem in de draagzak overdag en snachts bij me in bed.
Blij gaan de bel trekken bij de ha en het cb, het is echt heel heftig als je kindje zoveel huilt, en je niet weet wanneer het ophoudt. Ik hoop dat je voldoende hulp hebt en af en toe zelf even een beetje kan bijtanken! Hang in there!
Je kan het in veel auto’s wel achteraf ook (laten) inbouwen. Hebben wij laten doen toen we de auto van mijn schoonouders hebben overgenomen. Misschien nog een tip voor degenen die het wel handig lijkt om isofix te hebben, maar momenteel niet in de auto heeft.
En @Suikerklontje bedankt voor deze tip. Ik heb die kromme bestekjes gekocht en L. en H. zijn zo trots dat ze zelf de lepel naar hun mond kunnen brengen
Het eten zit natuurlijk wel ooooooveral maar ze vinden het zo leuk om zelf te doen haha.
Aanhakend op hapjes eten: nu ze allebei goed hapjes eten, wordt het een beetje duur om alleen maar uit potjes te geven. Ik wil zelf hapjes maken en invriezen. In het kader van tijdsbesparing wilde ik voorgesneden groenten uit de diepvries gebruiken hiervoor. Maar ik kan eigenlijk nergens vinden of ik het dan voor een baby hapje vervolgens weer kan invriezen. Wat doen jullie?
Ik denk dat het met groenten niet zoveel kwaad kan om dan nogmaals in te vriezen
Klinkt ook heel heftig!
Het is gewoon heel frustrerend. Je kind heeft pijn en je weet niet wat je kan of moet doen om het te verlichten . En ergens heb ik het gevoel dat ze je bij het consultatiebureau of huisarts toch niet serieus nemen want ja ieder kind heeft reflux. Maar ik zie toch echt wel dat dit niet goed is.
Van consultatiebureau moest ik d’r maar wat vaker in bed leggen als ze niet sliep.