Tips, ervaringen & aanraders #6

Er wordt inderdaad heel vaak vanuit gegaan dat het niet-problematische reflux is. Want ja inderdaad, bijna alle baby’s geven wel melk terug. Maar het is echt niet normaal als een baby er zoveel last van heeft!
Een beetje ongemak van bijvoorbeeld krampjes dat kan er inderdaad bij horen in de babytijd, maar als je baby zoveel huilt dan heb je echt wel gelijk dat er waarschijnlijk gewoon iets aan de hand is.

Bij ons was er sprake van verborgen reflux en door de kinderarts toch omeprazol voorgeschreven omdat voeding indikken niet voldoende hielp. Dit maakte echt veel verschil maar het duurt inderdaad even. En nu ze wat ouder is, is gelukkig die maagflap richting de slokdarm wat steviger geworden en heeft ze er niet meer zoveel last van. Er komt nu wel regelmatig lekker zure spuug omhoog als ze op de buik ligt, maar ze vindt het zelf niet vervelend en dat is prima voor ons.
Met name dat vele hikken, tong naar buiten steken enzo zijn veel voorkomend bij verborgen reflux.

Mijn zoontje bleef trouwens ook echt veel overtrekken, en we zijn toen fysio gestart voor zijn voorkeurshouding en hebben toen ook tips gekregen voor het overstekken en de algemene stijfheid in zijn lichaam. Dat heeft ook wel echt geholpen voor hem om meer comfortabel te zijn.

En ja als ze ouder worden dan wordt het ook beter, maar je kan niet gewoon maandenlang gaan afwachten want dan draai je zelf door van het gehuil.

Ik hoop voor je dat de maagzuur remmer wat gaat helpen. En anders moet je gewoon aan de bel blijven trekken en evt laten verwijzen naar de kinderarts om te bespreken of er nog opties zijn.

2 likes

Ging bij die van mij niet helaas, ze was er steeds te klein en te dun voor. Heb het geprobeerd maar het zat voor geen meter. Ze is nu 4 en nog steeds geen 15 kg, dus het kan officieel nog steeds niet.

Edit: ze zwemt nu met zwemvleugels, blijft daar prima mee drijven. Toen ze 1-2 jaar oud was had ik een reddingsvestje voor haar.

1 like

Wij hebben hele goedkope van Decathlon. Mijn tip is wel om zowel de arm als de zwemvleugel goed nat te maken voor je ze om schuift. Mijn vriend probeert het nog wel eens te doen terwijl de armen nog droog zijn maar dat is echt niet fijn voor je kind.

3 likes

Wij hadden eerst van Intex met visjes erop, bij Action gekocht en pasten bij K. goed vanaf de zomer dat ze 1 was. Nu van Beco ofzo, laatst in zwembad gekocht omdat der andere lek waren. Passen bij K. goed

Van die ronde bandjes schijnen ook fijn te zijn (aquarapid bv maar decathlon schijnt ook zoiets te hebben), maar vind die van aquarapid te duur om op de gok te bestellen voor 2 kids :stuck_out_tongue_winking_eye: dus als ze weer in wat meer winkels zwembandjes krijgen maar eens kijken of die goed passen.

En idd nat maken of half opblazen, om de arm en dan de andere kant opblazen.

1 like

Bij ons was hij met 1,5 en 11 kg ook echt veel te ruim. Leek eerst wel te gaan maar toen hij eenmaal heel nat was zakte hij giga naar beneden.

We hebben zwembandjes van Swim essentials. Heeft leuke printjes en doet z’n werk goed. Heb ook een keer een goedkope oranje variant gehad, weet t merk niet, maar daarmee draaide hij zo op z’n buik in t water. Alsof die bandjes hem een beetje naar voren trokken. Zn mond kwam daardoor ook in t water dus dat was echt niet chill. Dat doet deze niet :blush:.

2 likes

Bij ons ook te klein voor zo’n puddle jumper.
Toen van decathlon roze met panda beren oid erop.
En ook weleens vergeten bij zwembad en daar verkochten ze oranje en die doen het eigenlijk ook heel goed. Verbaas me altijd hoe goed ze blijft drijven met alleen die arm vleugeltjes.
Ze was paar maanden geleden net 12 kg bij 2 jaar dus denk van de zomer alsnog te licht voor puddle jumper

2 likes

Ik heb geen ervaring met deze klachten verder, maar echt wth. Snap dat je je totaal niet serieus genomen voelt. En ook de opmerking ieder kind heeft reflux. Ik weet niet, er is een verschil tussen af en toe wat melk terug geven / spugen en er geen last van hebben en er wel last van hebben?

Heb je verder niks aan qua tips, maar echt wat een reactie. Volgens mij heb je het als moeder prima door of het iets meer is of niet!

5 likes

Wij hebben hier ook een smal meisje en hebben deze. Wij vinden m fijn!

4 likes

Wat gebruiken jullie om de fles en toebehoren te naam merken voor het KDV?

Ik heb voor de fles deze:

Voor aan zijn tasje:

(al kreeg hij van het kdv ook al een hanger met naam)

Voor kleding hebben alle kindjes een eigen mandje met naam.

1 like

Naamstickers laten uitprinten. Die gaan echt eeuwen mee in de vaatwasser.

3 likes

Ik plak de stickers van goedgemerkt

4 likes

Volgens mij vallen deze ook wat smaller/kleiner dan dat andere merk. Kennis heeft deze ook idd en dat kindje is mega klein en tenger, een week jonger dan K. maar scheelt twee kledingmaten. Bij haar pastie ook prima.

@anon50301661 die vinden wij ook fijn idd. Vond jouw dochter die ook nog fijn toen ze ouder werd? De eerste zomer dat K. liep hebben we die namelijk nog veel voor haar gebruikt, maar daarna eigenlijk niet meer (want doorgeschoven naar der zusje) en nu wil ze koet meer. Nu issie ook lek helaas. Dus moet ff ergens zo’n plaksetje fixen, dat eerst ff proberen voor we een nieuwe kopen :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Snap ik haha. Het “originele” merk is iets minder fashionable :stuck_out_tongue_winking_eye:

@jahoor die zwemvesten zijn trouwens ook fijn idd! Zouets had een vriendin van mij vorig jaar. Maar K. weigerde ook dat aan te doen hahahaha. Op de boot moet ze een reddingsvest aan (is wel net iets anders dan zo’n zwemvest) en dat vind ik heel belangrijk, dus hebben besloten die strijd niet aan te gaan want dan wil ze ztraks dat reddingsvest ook niet meer.

3 likes

Heerlijk toch! Ik wilde heel graag dat het paste maar helaas :cry:
En ik zie nu dat ik ook een ander merk ‘puddle jumper’ had, dat zal ook wel schelen!
(Ps ik heb ook echt een klein kind, zit op de -2 lijn qua lengte)

Wat zijn handige dingen om te bespreken met de kraamzorg intake? De mail zegt:

Ze beantwoordt graag jouw vragen en is benieuwd naar je wensen voor de bevalling en de kraamweek. Als je het prettig vindt, kan ze met jou de babykamer bekijken en nagaan of alles aanwezig is.

Maar ik heb niet echt vragen behalve of onze babykamer inrichting geschikt is en of de wc emmer die we hebben goed genoeg is als boven toilet. Ik heb nog niet zo nagedacht over straks als de baby er is en wat ik in die week wil.

• wel of geen stagiere mee
  • hoeveel uren ze komen en zijn ze hier flexibel in bv sneller afbouwen
  • bieden ze hulp aan bij BV ( als je dat wil geven! Of moet je al snel erg lactatiedeskundige inschakelen
  • vragen wat ze precies gaan doen want dat verschilt echt per kraamzorg
3 likes

Voor jezelf even nadenken over wat voor iemand je wilt. Daar kunnen ze niet altijd rekening mee houden (vooral niet nu het zo druk is) maar wij hebben bijvoorbeeld gezegd dat we iemand willen die niet rookt en die een beetje rustig/chill is.

1 like

Vraag ook even of ze kraamverzorgenden hebben die roken. Zo ja, kun je aangeven dat je liever een niet-roker wilt (mocht je dat vervelend vinden, ik zou het zelf wel heel vervelend vinden als iemand die rookt zo dicht bij mij en mijn kinds komt steeds maar ben nogal gevoelig in dat soort geuren en dingen).

5 likes

Neeee hier ook!
T is klejn en smal (ruim 3 en nog geen 14kg). Maar gebruikt m nu een half jaar ofzo. en ik heb er toevallig deze week een voor E besteld. Die is nu 1.5jr.
Bij T was ie toen nog te groot, dan kwamen die bandjes over z’n elleboog heen zegmaar, dus dan kon ie z’n armpjes niet mee bewegen en als ie dan viel dan was dat recht op z’n neus want hij kon zich niet opvangen :’)…

@Ovenschaal

Edit: wij hebben wel die mega fashionable papegaai en nu een watermeloen besteld :ok_hand:t2::crazy_face:

4 likes