Onze drijvende peuter doet het ook super met gewone zwembandjes! Ik doe ze altijd eerst om haar armen en daarna blaas ik ze pas op
Welke taken ze gaat doen en wat jij verwacht daarvan. Die van mij heeft precies niks gedaan in huis. Letterlijk niks. En ik stond pas aan het eind van m’n kraamweek erbij stil dat ik dat echt ruk vond en heb niet meer op tijd om een ander kunnen vragen.
Ik zit me nu te bedenken dat ik nog niks van mn kraamzorg gehoord heb? Ja dat mn aanvraag was goed gekeurd en dat was het. Ben nu ruim 31 weken, ben benieuwd wanneer ze contact opnemen
Ik had ook niet echt vragen maar je kan wel je verwachtingen uitspreken. Wij wilden bijvoorbeeld een ouder iemand met ervaring, geen stagiaire. Ik wilde ook borstvoeding geven, dus aangegeven dat ik iemand wil die daar ruime ervaring mee heeft.
Je zou nog kunnen vragen of je bijvoorbeeld de hele week dezelfde persoon hebt en wat de belinstructie is.
Bij mij nemen ze contact op bij week 34. Dan plannen ze een afspraak in om langs te komen.
Hebben ze dat niet ergens in het eerste contact laten vallen? Zodra ik de overeenkomst ondertekend had kreeg ik deze info in een mailtje terug.
Hahha ik weet nog bij mijn intake dat ze me vroegen wat mijn wensen en vragen waren en ik antwoordde: ik heb geen idee want ik weet niks van baby’s . Maar zoals hieronder staat vond ik het heel fijn als ze had schoongemaakt, wilde ik ook liever een ouder iemand en ik had aangegeven dat ik nogal koppig ben dus iemand die streng kan zijn wel ook handig is :). Uiteindelijk hadden we zo’n heel zachte lieve vrouw die geen zuchtje weerstand bood, maar is toch goedgekomen. Wat ik bij nader inzien van te voren had moeten aangeven is dat mijn man het arelaxed vindt als er vreemden in huis zijn. Dan was ze voorbereid geweest
Wij hebben besproken:
- niet iemand die rook
- bij de tweede vonden we een stagiaire prima, bij de eerste wilden we dat niet
- dat er geen contact is met mijn moeder (& nu zouden we dus zeggen dat beide moeders niet meer in beeld/leven zijn).
- dat ik een verleden heb met depressie, daar waren ze dus, zeker bij de eerste, extra alert op
- dat we borstvoeding heel belangrijk vinden (maar had ook de lactstiekundige etc al opgezocht en paraat haha). Zij hadden zelf als kraamzorgbureau ook een LK in huis dus dat was fijn. Staar je trouwens niet blind op termen als “borstvoedingscoach”, dat zijn allemaal niet beschermde termen die dus weinig zeggen.
- bij de 2e: dat we samen slapen met de oudste, en dat dat ook zo blijft en dat we daar ook geen commentaar op hoefden
- mijn man is heel precies in het huishouden en dat huishoudelijke taken dus graag met hem in overleg gaan. Zo stofzuigt en dweilt hij als enige goed (in zijn ogen haha).
- dat ons bed liever niet op klossen gaat en of ze dat goed vonden (ja). We hebben een vrij hoge boxspring maar te laag voor de officiële richtlijnen. Dus had een oud matras gescoord van 10-12cm. Daar heb ik vanaf week 37 opgelegen. Dan was het alsnog 1cm te laag maar wa shelemaal goed. En uiteindelijk mocht het er na de bevalling meteen af van de kraamzorg.
Als het gaat over die stagiaires, is dat dan iemand erbij? Of een stagiaire alleen? Twee kraamverzorgenden lijkt mij eigenlijk wel chill. Ik heb bij de vk de eerste 3 controles ook de vraag gehad of er een stagiaire bij mocht zijn en ik vond haar heel lief. Ze legde veel uit en nam niets voor gewoon aan
Iemand erbij! Wij hadden het bij ons zoontje ook. Voegde niet heeeel veel toe maar hadden er ook geen last van. Stagiaire deed vooral de huishoudelijke taken en de kraamhulp hielp met de baby en met mij. Denk dat het voor de kraamhulp nog het chillste was
Kan me ook niet helemaal voorstellen dat ze een eerste jaars waarvan ze twijfelen of hij /zij het leuk vindt meenemen, maar wellicht zit ik er naast
Weet iemand een goede buggy die helemaal plat kan en eventueel ook een makkelijke kap heeft? Zodat je kind er dutjes in kan doen en geen last vd zon heeft.
Vind kinderen altijd zo slecht onderuit gezakt zitten in de meeste buggy’s.
Prijs maakt niet uit en hoeft ook niet speciaal voor lange of kleine mensen geschikt te zijn.
Ik heb hem net telefonische intake gehad.
Punten zijn veelal benoemd.
Maar inderdaad of je stagiaire wilt, en bij mij vroeg ze of die evt. Ook bij de bevalling mocht zijn. Daar heb ik nee op gezegd. Kraamweek thuis prima, bevalling wil ik dit keer zo min mogelijk mensen.
Geen roker, wij hebben een hond, daar was ze benieuwd naar wat voor 1 en of veilig is voor ‘vreemden’.
Parkeermogelijkheden, of er kraambezoek komt (want mag nu alleen nog als ze weg zijn).
Verder nog wensen van ons, normale uren kraamzorg of alleen minimum, of ik borstvoeding wil geven. En mijn vorige bevalling kwam ook kort ter sprake oa door borstvoedingsproblemen en ziekenhuisopname in kraamweek.
O wauw parkeren? Dat is hier wel een dingetje
Ja dat vroegen ze bij mij. Kraamhulp komt meestal met de auto. Geen idee wat ze doen als niet mogelijk is of betaald is.
Ze kunnen hier op zich wel parkeren, wij hebben dan een bezoekersregeling die we aan kunnen zetten maar dan is het bidden dat er plek is😮
Ik had wel gezegd dat we een stagiaire goed vonden, hoe moeten er anders mensen opgeleid worden in een beroep waar al zoveel tekorten zijn. Uiteindelijk kwam er geen stagiaire maar ik vond het echt belangrijk daar ja op te zeggen.
Haha ja ik schrok er ook van @Lichtknopje
Bij ons is de dichtstbijzijnde gratis parkeerplek een kwartier lopen. Ik ga nu zo’n bewonerspas uitzoeken. En anders voorstellen dat wij een fiets plaatsen op die gratis parkeerplek. (kosten zijn nmlk voor onze rekening)
Mij leek het eigenlijk wel fijn een stagiaire, want ik dacht: extra handen, super handig, rooster die stagiaire met begeleider maar in bij ons hahaha👍
Uiteindelijk meer dan 10 dagen in het ziekenhuis gebleven dus geen recht meer op vergoede kraamzorg en zelf 2 X 3 uur kraamzorg betaald.
Was achteraf gezien niet perse nodig, maar voelde zo raar om thuis op te starten zonder iets van kraamzorg.
Maar ik kan me ook goed voorstellen dat er omstandigheden zijn waarin je het niet ziet zitten dat er een stagiaire mee komt. Focus is dan misschien toch wat anders.
Ligt ook aan hoever de stagiaire is in de opleiding denk ik. Mijn zusje had er een stagiaire bij en de eerste dagen kwamen ze samen en daarna kwam die stagiaire alleen.
@appa @roeptoeter wij hebben bij de 2e (lockdown dec 2020) gezegd geen stagiaire, mochten geen eens kraambezoek ontvangen die week en als we echt niet wden wachten 1 persoon per dag, als de kraamzorg weg was maar liefste zo min mogelijk. Dus voelde heel gek om dan wel een 2e “vreemde” persoon in huis te hebben. Hebben die week ook eigenlijk geen kraambezoek ontvangen, alleen mijn moeder was er toen we thuiskwamen (die had op oudste gepast) en mijn schoonmoeder een keer in de avond heel even kort. En dat was het volgens mij. Was helemaal prima verder, vond die cocoon als gezin ook super fijn en denk ook voor K. goed geweest de eerste weken rustig aan en kon ze wennen. Gaan we bij 3e ook weer doen. Nu zou ik een stagiaire prima vinden, ervan uitgaande dat er dan niet weer een of andere lockdown of andere strenge regels zijn.
@Yzile wij zijn fan vd chico liteway. Kan helemaal plat en grote kap die je nog een stukje verder open kan ritsen en die dus echt ver dicht kan. Hebben die nu 2 jaar en onze beiden kinderen zitten er prima in en slapen er ook goed in.
Ja dit is idd waarom wij bij de tweede hebben gezegd dat iedereen overal bij mag zijn haha.
En er was bij ons een stagiaire bij de bevalling, en zij had dus vertraging voor het afronden van de opleiding omdat ze bij x aantal bevallingen moest zijn ofzo. En iedereen zei maar nee.
Dus ze was dolgelukkig haha! En toen wash het ook nog een soepele thuis badbevalling. Nou ze was in de Gloria