Yep, heel herkenbaar. Met de oudste zijn we hier doorheen gegaan en met de jongste nu ook weer. Ik zit er zelf nog te veel in om je tips te geven, maar ik wil je wel zeggen: het word écht beter. De dagen die nu zo lang duren gaan voorbij, er komt een dag dat je in een stil huis op de bank zit met een zoet slapende baby die makkelijk in slaap is gevallen. En dat de dagen vooral leuk en niet meer zo moeizaam zijn
Hoe oud is je baby?
Ik raad deze aan:
Heb je al johannes broodpitmeel geprobeerd (vast wel)?
Ik heb de Maclaren Techno. Die kan wel aardig plat en heeft een enorme kap. Ik vind hem wel fijn en we hebben er destijds aardig wat bekeken.
Onze kraamhulp moest ook parkeren in de parkeergarage maar wij hadden haar mijn pasje gegeven omdat we een abo hebben. Maar neem toch aan dat ze dat kunnen declareren
Volgens mij mogen ze dat declareren. Wij hebben ook geen parkeerplaats en voor de bevalling mogen ze dan met zo’n noodkaart ergens parkeren dacht ik. Onze buurman heeft wel parkeerruimte en had aangeboden dat de kraamverzorgster daar mocht parkeren maar anders had ze ook ergens betaald moeten staan ben ik bang.
@Kusjessoldaat ik weet niet of je huisdieren hebt maar dat vonden wij wel goed om te zeggen. Onze hond heeft nogal een rugzakje dus iemand die een beetje met huisdieren overweg kon vonden wij een pre. Verder heb ik het gewoon over me heen laten komen en we hebben beide keren een geweldige kraamverzorgster gehad. Wij wonen op de veluwe en hadden de tweede keer wel een vrij streng christelijke kraamverzorgster (letterlijk zwarte kousen). Zij deed op zondag alleen de verzorging en het minimale aantal uren, wat ze de andere dagen weer inhaalde. Geen idee of dat iets is wat in jouw regio ook zou kunnen spelen en wij vonden het helemaal niet erg (de andere dagen deed ze zoveel dat ik wel snap dat ze graag een rustdag wilde) maar misschien wel iets wat ik fijn had gevonden om van te voren te weten.
Bij ons kwamen de parkeerkosten voor rekening van de kraamzorg, met de tarieven in het centrum zou ze netto weinig overhouden. Gelukkig hadden wij bezoekersparkeren wat ons echt nauwelijks iets kostte.
Oh en je hebt er al eentje die ook zo veel huilde Ik weet dat het beter zal gaan, kijk er echt naar uit dat ze ouder is maar baal ook echt dat ik nu niet geniet van haar baby tijd.
Vind het zo enorm pittig. Onze eerste had een enorm moeilijke start met eerst 6 weken ziekenhuis en toen thuis ook nog enorm spannende weken. Had zo gehoopt dat we nu een andere tijd zouden hebben en het allemaal wat gemakkelijker zou gaan.
Ze zitten heel dicht op elkaar dus heeft zij ook nog veel zorg nodig, maar voor mijn gevoel moet ik nu kiezen voor wie ik zorg of laat huilen.
De baby is nu 12 weken.
Hoop dat het nu met je jongste ook snel wat beter gaat.
Voor mensen in het onderwijs: ik heb nu kdv voor 3 dagen (nog steeds een happy dance). En ik wil ze eigenlijk, voor hun eigen continuïteit en voor mezelf, ook in de vakanties naar kdv hebben. Maar goed, 3 dagen vind ik eigenlijk weer onzinnig. Zoveel vrije tijd heb ik nou ook niet nodig plus dat we in de zomer Bijv 3.5wk weggaan, dus… dan is het helemaal zonde.
Nu dacht ik: misschien kan ik 1 dag op een “school vakanties contract” zetten en de andere 2 op een “all-in totaal contract”.
Heeft iemand zo iets? Is dat heel ingewikkeld?
Ga ook even uitrekenen wat het zou schelen €€€
Geen ervaring mee, maar; Een vriendin van mij die in het basisonderwijs werkt had eerst een 40-wekencontract maar daar vrij snel spijt van, omdat ze heel erg hecht aan haar vrije tijd alleen in de vakanties. Zodra het kon omgezet naar hele jaar en was netto voor hun net zo duur omdat de toeslag dan anders uitviel. Dus zou het ff goed narekenen, want als het netto (bijna) niks uitmaakt kun je er natuurlijk ook voor kiezen wel al die dagen af te nemen en dan in de vakantie af en toe een dag af te melden, zonder dat dat altijd dezelfde dag moet zijn.
Ohja joe joe dat staat idd gewoon in dat contract.
Dit dus. Daarom zei ik meteen dat de stagiere mee mocht. Oké het was soms wat ongemakkelijk in haar communicatie, maar hoe moet zij het anders leren als niemand een stagiere wil. Ik had dus een ervaren kraamhulp (echt een engel) en een 1e jaar stagiere. Wij waren ook pas het eerste gezin waarbij zij de hele tijd erbij mocht (sneu dat het bij andere niet kon).
Ik ben zelf natuurlijk 2 jaar CO-assistent geweest en weet hoe is om “niet echt welkom” te voelen door patiënten (niet altijd hoor).
Hahah, je zwangerschapsbrein heeft er waarschijnlijk overheen gelezen :’)
@jahoor is m’n bericht om te janken? Haha
Ik had dus met mijn bevalling aangegeven dat ik het prima vind als er een stagiaire of iemand in opleiding bij was en uiteindelijk was ik zo blij met haar. Toen de weeen ff heel heftig en snel achter elkaar kwamen (ging in 1,5u ofzo van 4-5 naar volledige ontsluiting) kon ik echt ff mijn ontspanning niet meer vinden en zij heeft me zo goed geholpen om wel weer tussendoor die ontspanning te vinden. En ze lette weer op andere dingen dan mijn man, dus die combinatie was echt top. Plus als we op de bel drukte was er dus meestal ook heel snel iemand omdat ik niet alleen een vk en veprleegkundige maar dus ook een stagiaire had. Super fijn vond ik dat.
Oja qua parkeren (alweer helemaal vergeten), konden wij een parkeerkaart aanvragen voor de Kraamzorg, die kon dan gratis parkeren voor Max 200 uur oid. Je kan even opzoeken of jouw gemeente dat ook aanbiedt! (Die van ons kwam uiteindelijk op de fiets, dus die heeft het niet eens gebruikt).
Ja allebei vrij snel, want hoe strak we ook instopte ze schopten de dekens af en gingen al snel het bed door, heb zelfs een foto van de oudste op dag 5 waarbij ze schuin op de dekens lag ipv eronder😂
Het is vooral belangrijk dat de slaapzak bij de nek goed zit, zodat ze er niet in kunnen zakken met het hoofd. Bij R. had ik winterslaapzakken vd Prenatal (want winter) en die zaten meteen goed. Bij de oudste (juli) van Hema en die heb ik in het begin zelf smaller gestikt bij de nek. Super simpel, boord dubbelvouwen en een paar stikjes om vast te zetten (dat kan zelfs ik als naai-noob)en als het krap begint te zitten knip je de stiksels er weer uit.
Ik zou trouwens voor een slaapzak met afritsbare mouwen gaan, dan kun je kiezen/afwisselen. Voor echt hele hete nachten vind ik de hydrofiele van Lodger heel erg fijn. Maar ligt ook echt aan of je baby zich goed op temperatuur kan houden of niet.
Wij hadden al heel vroeg voor de nachtslaapjes de puckababy en voor overdag gebruiken we een xxl hydrofiele doeken om de baby in te bakeren. Overigens in dr eerste week nog geen puckababy gebruikt maar pas vanaf tweede week denk ik.
Wij hebben al een aantal jaar de Koelstra buggy die kan helemaal plat. Tegen de zon hebben wij een kleine parasol/paraplutje gebruikt, maar dat werkt voor geen meter en uiteindelijk heb ik een Dooky zonnescherm gekocht en daar ben ik wel tevreden mee!
Jaa
Nee sorry, per ongeluk gedaan.
Goed dat je her zegt inderdaad, dat neem ik wel mee