Kraamverzorgenden in opleiding kunnen inderdaad zelfstandig al komen! Laatste half jaar oid van de opleiding deed ik alles zelfstandig. Ik kon dan wel altijd een begeleider bellen bij vragen of om toch mee te kijken. Het is ook wel logisch, want uiteindelijk zul je het als kraamverzorgende zelf moeten doen en dat leer je door steeds meer zelfstandig te doen. Maar als je dat niet prettig vindt in je kraamweek kan ik me dat goed voorstellen. Dus ik zou daar idd wel over nadenken!
Hoe lang sliepen/slapen jullie kinderen gemiddeld overdag met 22 maanden?
- Geen slaapje meer overdag
- Anders / nog meer dan één slaapje etc.
- 30 min
- 1 uur
- 1,5 uur
- 2 uur
- 2,5 uur
- 3 uur
- Langer dan 3 uur
0 stemmers
Een hele lange middagdut deed ze toen. Na haar tweede verjaardag was dat opeens afgelopen en sliep ze helemaal niet meer overdag
Oh echt? Dus van 3 uur slapen overdag naar helemaal niet meer slapen? Grappig joh, kan me voorstellen dat jullie als ouders ook wel even moesten wennen haha
Mijn kind slaapt heel wisselend, soms 1,5 uur maar vaak ook wel 3 uur. Ze slaapt 's nachts heel slecht en ik vraag me af of het daarmee te maken heeft, maar aan de andere kant ken ik ook genoeg mensen met kinderen van ruim in de 2 die nog 3 uur slapen overdag. En ik vind het zo sneu om haar wakker te maken omdat ze 's nachts dus zo slecht slaapt. Dan vraag ik me af of ze het niet gewoon nodig heeft. Beetje vicieuze cirkel zo haha, kip en ei verhaal.
Sorry voor de dubbelpost maar nog een apart vraagje. Hoe lang kan het duren voor een kies helemaal door is in jullie ervaring? Ik dacht dat mijn dochter haar gebit al compleet had maar ze zit nu al 2 weken met haar hand in haar mond, zegt vaak ‘au’ terwijl ze naar haar mond wijst etc. Haar andere tanden en kiezen kwamen allemaal relatief snel door dus ik vraag me af of dat echt twee weken of langer kan duren? Ben ook bang soms dat ze een gaatje in haar gebit heeft of zo omdat ze aangeeft pijn te hebben en daar 's nachts ook vaak wakker van is. In haar mond kijken is vrijwel onmogelijk helaas haha, en voelen gaat ook amper.
Kan echt wel lang duren, zeker die achterste kiezen. Moeten 4 punten doorbreken en dan nog het midden. Heb bij K. ook wel eens gedacht is dat rotding er nu nog niet en dan was pas de helft door ofzo.
Wat hier wel eens helpt om te kijken, stoeien en dan aan de benen op de kop hangen en dan als ze lachen/de mond wijd open doen de andere ouder snel kijken.
Mbt slapen overdag; zou zelf eens een week proberen wat er gebeurt als je haar na 1,5u wekt. Als de nachten dan nog het elfde zijn, niet meer wekken. Hier was op die leeftijd overdag wekken wel de sleutel tot betere avonden / nachten.
Slaapje?
Ik begrijp je reactie niet?
Een tijdje geleden was hier een hele discussie over verkleinwoorden van moeders. Dingen als: schooltje. Vandaar dat ik “slaapje” even moest aangalen, haha sorry
Wat moet je dan zeggen slaap/dut? Klinkt ook gekkig.
Nou inderdaad haha. Ik ben helemaal voorstander van minder verkleinwoorden gebruiken maar dit is nu echt zo’n woord dat volgen mij 90% van alle mensen standaard verkleind gebruikt.
Nee mijn baby moest ingebakerd slapen. Die draagt pas sinds dat ze 4 maanden is een slaapzakje. Als inbakeren niet nodig is zou ik het bij een volgend kindje wel meteen doen denk ik. Want het was nu wel even wennen (lees:huilen)
Ja was wel even wennen ja
De overgangsperiode was ook echt ruk, maar eigenlijk was ik er best blij mee uiteindelijk. Ze sliep rustig van 13-16 dus in het weekend iets leuks doen was lastig. En ze ging opeens 's avonds heel vroeg slapen dus weer een hele avond voor onszelf. Maar de dagen alleen thuis met haar zonder enige pauze vond ik best zwaar in het begin.
En net na haar tweede verjaardag was het BAM voorbij met slapen
@simsalabim en @Kameleon oh ik ben zo benieuwd hoe dat bij ons gaat zijn haha. Al zie ik ook de voordelen wel, nu is inderdaad vaak je hele dag weg als ze slaapt van 12 tot 3.
Dit had mijn dochter echt precies. Sliep dan slecht snachts en dan vond ik het zielig om haar wakker te maken overdag, dan sliep ze makkelijk 3 uur en dan weer in de nacht slecht slapen.
Ik ben toen toch begonnen met haar wakker maken na 1,5 uur slaap overdag en ik denk wel echt dat dat mede geholpen heeft aan de goede nachten.
Mijn oudste sliep makkelijk overdag 3 uur, maar sliep de nachten ook gewoon door dus dan zou ik zeker niet wakker maken en lekker laten slapen.
Wij hebben onlangs een slaapcoach gehad die mee keek met het slapen van ons dochtertje.
En die gaf ook als tip om vanaf 2 jaar nog max. 1.5 uur te laten als middagdut ( als de nachten niet top gaan) of eventueel zelf naar 1 uur.
Dus als de nachten niet top gaan zou ik toch proberen om te kijken wat het geeft als je de middagdut wat korter maakt.
We kregen als tip van de babyfysio om geen boxkleed te gebruiken maar een speelmat, waarop ze grip heeft en meer ruimte om te spelen. En die je kunt afwassen. Zoals zo’n auto-mat of die puzzelstukken.
Is er een aanrader? Mag echt groot zijn want hebben veel ruimte in tuin en woonkamer. Ze begint namelijk flink te rollen en verplaatsen.
Wil niet te hysterische kleuren maar iets wat een beetje leuk staat in interieur. De speeltjes zijn al hysterisch genoeg haha.
Wij hebben een zwartwitte puzzelmat van Lidl. Misschien is dat wat?
Wij hebben een van Toddlekind, die is echt prachtig. Krijgen er ook veel complimenten over van mensen die op bezoek komen. Het is niet hysterische mat in ieder geval haha.