Tips, ervaringen & aanraders #6

@Tubing deze hebben wij ook, mooi en fijn kleed! Hij is wel wat glad, ik denk dat een puzzelmat meer grip heeft. Mijn dochter begint nu langzaam in beweging te komen (in zn achteruit of om haar as) en glijdt wel gemakkelijk weg/kan zich niet makkelijk afzetten.

Ik wist trouwens niet dat hij waterproof was haha, good to know

1 like

Deze hebben wij ook. Alleen op de grond of puzzelmat kwam ze beter vooruit met kruipen.
@Quattroformaggi eigenlijk zegt.
Wist ook niet dat ie waterproof was.

Wij hebben ook puzzelmatten van boxenland volgens mij. Site die @Suikerklontje volgens mij ooit tipte.
Kan je kleur en maat van die matten kiezen.

@Fishing wel een goede om mee te nemen. Als je geen vakantie BSO hebt, dan vallen studiedagen er ook buiten. Dus als je kind een studiedag heeft moet je ook vrij nemen. En dat is vaker dan je denkt :smiling_face_with_tear:

1 like

Oh wow wat kak. Stom ook zeg want studiedagen zijn toch niet tijdens de vakantke :expressionless:

2 likes

We zitten eraan te denken om toch de Maxi Cosi mee te nemen. Mijn kind is er echt veel te groot voor eigenlijk, maar volgens de officiële richtlijnen moet het kunnen.
Echter moet hij van het vliegtuigmaatschappij dan naar voren gericht worden (boven 10 kilo). Kan dat ook met een autostoeltje voor baby’s?

Ik heb in mijn zoektocht dit gevonden. Zou dat niet perfect (en betaalbaar) zijn? Ik vind die puzzel tegels overal zo prijzig!

Ook dit gevonden That’s Mine Foam Speelmat Light Grey 100x100 cm (uit te breiden) - My Little Carpet (dan zou ik er 3 of 4 nemen) maar dat lijkt me eigenlijk exact hetzelfde product, maar dan anders vermarkt? :stuck_out_tongue:

2 likes

Nou het is eindelijk gelukt hoor! Gister voor het eerst douchen zonder al teveel drama. Ze wilde er weer niet in, maar ik had badkrijtjes en foamletters en cijfers in allerlei kleurtjes voor haar gekocht die ze tegen de douchewand kon plakken en toen vond ze het ineens prima. Zo fijn!

Dit weekend is het zomertijd, doen jullie aan voorbereiding?

6 likes

Oh deze zijn echt heel mooi

1 like

Nog even in verdiept; Beiden gemaakt van EVA foam staat er, dus wat dat betreft hetzelfde. Diktes zijn indd 1.2 1 of 0.8 op verschillende sites. Dus zal waars zoiets worden! :smiley: haha even out of de ‘box’ denken.

Wij gebruikten buiten in de vorige tuin onder de schommel en onderaan de glijbaan (stonden op tegels) deze matten Multifunctionele matten | Action.com

Was voor buiten echt prima en ook qua landen vanaf de glijbaan. Zonder was het pijn, met was het oke. Lagen gewoon heem het jaar buiten behalve in de winter. Denk wel dat met veel erop spelen deze snel slijten. Onze mat gaat al bijna 2,5 jaar mee en doe die regelmatig met de stoomreiniger schoonmaken.

Je hebt die puzzelmatten ook regelmatig bij Lidl en Kruidvat voor goede prijzen, in best oke kleuren trouwens (lidl had ze vorig jaar in zwart/wit en geel/grijs wellicht staan ze nog in de webshop).

Nee, niet echt. Vaak is het wel een weekje rommelig maar over het algemeen heb ik zelf er het meeste last van

1 like

Wij hebben deze foammat, heel handig, opvouwbaar, afneembaar en leuke lichte kleurtjes!

2 likes

Cetamacrogol met vaseline, gewoon bij etos te koop.

Kreeg ook de tip van iemand om voor het douchen nog in te smeren… ik probeer nu elke x voor t douchen op de extra droge plekjes een dun laagje vaseline te smeren en dat helpt ook wel tegen de jeuk

1 like

Er zijn nu al 2 truien :sparkles:verdwenen :sparkles: op de opvang :dizzy_face: laatst een zara trui maar nu ook nog een maed for mini sweater. Kan zijn dat ze nog terecht komen maar daar heb ik eigenlijk weinig hoop op.

Vind het toch wel een beetje irritant. Maar wil haar ook niet in stomme kleren naar de opvang laten gaan ofzo? Ze zeiden ja misschien haar naam in de kleding zetten… alsof je niet ziet dat je kind opeens een vreemde trui in haar tasje heeft?

Huh wat appart. Dus je brengt je kind met bijv een roze Zara trui en je haalt haar op in een blauwe Hema trui? Hoe dan haha.
Ik werk op een kinderdagverblijf maar als wij de kinderen omkleden voor dutje dan knijpen we een knijper met naam aan de kleding van de kinderen. Misschien een tip voor jullie kinderdagverblijf :see_no_evil:

2 likes

Ja! Heel vaak :joy: dan heeft ze te erg gekwijld of een ongelukje gehad. Soms heeft ze wel twee verschillende outfits vuil in haar tasje. Ze doen vuile kleding in een luierzakje en dat stoppen ze dan in het tasje van je kind. Alleen stoppen ze dan soms blijkbaar dingen in het verkeerde tasje?

Oh wat slecht 2x in zo’n korte tijd ook. Kan natuurlijk een keer gebeuren (nog steeds kut), maar 2x. Je zou denken dat ze er dan extra alert op zijn. Zou der wel rekening mee houden wat ze aandoet naar daar, dan maar iets wat minder leuk is maar zou zeker de dure dingen lekker bewaren voor andere momenten. Sowieso als ze straks meer gaat kruipen, spelen, eten wordt kleding wss viezer dan thuis :wink:

2x in zo’n korte tijd is echt bizar vind ik. Mag je best bespreken… Hier eigenlijk in 2,5 jaar nog nooit voorgekomen.

1 like

Wat bizar, ik heb ervaring met 2 verschillende kinderdagverblijven en ik heb echt nog nooit verkeerde kleding meegekregen of dat er kleding kwijtraakte.

Kijk 1x kan gebeuren maar 2x in zo’n relatief korte tijd, daar kun je toch best iets van zeggen.